Lopper

Som nogen ved skal jeg jo have en bette pige, det er sådan hun har lopper, men hun vejer lidt over 500 g. hvad kan vi give hende af loppe middel…

Tråden er oprette i samarbejde med Saphiira.

hvis hun ikke vejer mere er hun jo slet ikke klar til nyt hjem, så må hun være omkring 4 uger…killinger må ikke tages fra deres mor og søskende før de er mindst 12 uger

frontline er det eneste middel der må bruges på så små misser…ikke at det er meger bevendt efter min mening…når mislingen er 12 uger så vil jeg anbefale advance 0,1 ml pr legemsvægt (hvis du køber til stor hund)

Frontline sprayen kan bruges til killinger og hundehvalpe.

Husk - det hjælpe ikke KUN at behandle killingen.
De omgivelser, killingen færdes i, skal også behandles/rengøres.

Nu skal du høre hun er meget mere end 4 uger hun er 10. Uger og hun tager ikke på og det skyldes nok stress
Men det med vægt skal i ikke blande jer i vi samarbejder med en dyrelæge men vi ved ikke med lopper. ? Vi prøver det spray på mandag hvornår kan man se virkning af det ?

Hun er ca. Ti uger. Jeg ved godt hun vejer meget lidt end hun burde. Jeg har prøvet alt synes jeg. Selve hendes kropsbygning er lille. Hun stortrives… Leger osv

[quote=CarinaNielsen;449827]Nu skal du høre hun er meget mere end 4 uger hun er 10. Uger og hun tager ikke på og det skyldes nok stress

10 uger og 500 g … stress :?

Men det med vægt skal i ikke blande jer i vi samarbejder med en dyrelæge

Jeg skal nok lade være med at blande mig (mere).
Du er åbenbart helt klar over, at vægt og alder ikke harmonerer, såååååå …

men vi ved ikke med lopper. ? Vi prøver det spray på mandag hvornår kan man se virkning af det ?[/quote]

Prøv at læse mere om lopper her: http://www.netdyredoktor.dk/sw48959.asp

Håber vi kan få gjort kål på de lopper :slight_smile:

[quote=CarinaNielsen;449827]Nu skal du høre hun er meget mere end 4 uger hun er 10. Uger og hun tager ikke på og det skyldes nok stress
Men det med vægt skal i ikke blande jer i vi samarbejder med en dyrelæge men vi ved ikke med lopper. ? Vi prøver det spray på mandag hvornår kan man se virkning af det ?[/quote]

Når nu dyrlæge hjælper med det med vægten, hvorfor så ikke også få hjælp der m.h.t lopper :slight_smile:
Hilsen Lisbeth

Killingen kan faktisk dø af blodmangel på grund af lopper…så hellere behandle i dag end i morgen…i mine øjne

det kunne vel tænkes at undervægten skyldes fejlernæring…killingen skal have adgang til alt det både vådt og tørt den kan æde, og gerne noget lødigt foder, RC, Hills, Iams. Eukanuba eller applaws…
og nu skal jeg nok holde mund

[quote=haneben;449851]det kunne vel tænkes at undervægten skyldes fejlernæring…killingen skal have adgang til alt det både vådt og tørt den kan æde, og gerne noget lødigt foder, RC, Hills, Iams. Eukanuba eller applaws…
og nu skal jeg nok holde mund[/quote]

De andre killinger der er der, har normal vægten… Så det kan vel sagtens være stress, når de er så mange om at skulle deles…

[quote=haneben;449851]Killingen kan faktisk dø af blodmangel på grund af lopper…så hellere behandle i dag end i morgen…i mine øjne

det kunne vel tænkes at undervægten skyldes fejlernæring…killingen skal have adgang til alt det både vådt og tørt den kan æde, og gerne noget lødigt foder, RC, Hills, Iams. Eukanuba eller applaws…
og nu skal jeg nok holde mund[/quote]
De får skam RC. :slight_smile: de andre katte vejer som de skal men hende her har været lille siden fødslen

hvis de skal slås om maden så ja…løsning= giv mere mad

Desuden har jeg prøvet at behandle dem men det virkede ikke. Det var frontline. Men de skal veje 1 kg for den i nakken og det er det jeg faktisk ventet på. Det er den eneste jeg har haft erfaring med hjælper

De har pænt mange skåle med vand og mad så burde ikke være et problem

Næppe!
Men sørg for at få behandlet for orm i forbindelse med lopper! Lopper bærer ormeæg og kan være med til at give en solid ormeinfektion.
VH
Susanne

[quote=Susanne W;449862]Næppe!
Men sørg for at få behandlet for orm i forbindelse med lopper! Lopper bærer ormeæg og kan være med til at give en solid ormeinfektion.
VH
Susanne[/quote]

Jeg vidste ikke lopper bar det skidt. De havde ellers fået en kur.

støvsug rigtig grundigt hver dag i 3 uger…smid støvsugeposen ud efter hver gang…eller læg den i fryseren efter hver brug…så kan den dog genbruges…støvsugerposer er blevet dyre

Jeg vil anbefale at sprøjte omgivelserne med Trinol 810 og dernæst kæmme kattene med denne type kam http://loppetjansen.dk/search/mini-kam-m-plasthaandtag-4915.html?q=kam&page=4.

Den er utrolig effektiv til at fange lopper med. Lopperne sætter sig fast imellem tænderne og det er nemt at tage en negl og “køre” hovedet af dem så de dør.

En kollega haved en hvid schæfer som de havde behandlet med flere forskellige loppemidler… men det var kammen der gjorde udslaget. Hverken hunden eller deres katte har lopper mere efter effektiv kæmning af dyrene flere gange dagligt.

Det er extremt vigtigt at man også behandler omgivelserne for loppeæg kan overleve i sprækker og revner i meget lang tid. Men Trinol 810 er effektivt og virkningen holder op til 8 uger og pletter ikke. Det tager alt kryb så pas på hvis du har vandrende pinde eller lign. som kæledyr.

[quote=TinaD;449872]Jeg vil anbefale at sprøjte omgivelserne med Trinol 810 og dernæst kæmme kattene med denne type kam http://loppetjansen.dk/search/mini-kam-m-plasthaandtag-4915.html?q=kam&page=4.

Den er utrolig effektiv til at fange lopper med. Lopperne sætter sig fast imellem tænderne og det er nemt at tage en negl og “køre” hovedet af dem så de dør.

En kollega haved en hvid schæfer som de havde behandlet med flere forskellige loppemidler… men det var kammen der gjorde udslaget. Hverken hunden eller deres katte har lopper mere efter effektiv kæmning af dyrene flere gange dagligt.

Det er extremt vigtigt at man også behandler omgivelserne for loppeæg kan
overleve i sprækker og revner i meget lang tid. Men Trinol 810 er effektivt og
virkningen holder op til 8 uger og pletter ikke. Det tager alt kryb så pas på
hvis du har vandrende pinde eller lign. som kæledyr.[/quote] hvor køber man det henne