Lorte uge ... og sommerferie

Som skrevet i en anden tråd, dødede min far i fredag.
I torsdags skred min kæreste jeg har boet sammen med de sidste 4 år.
I dag skal min søster giftes, og min datter skal være brudepige.
I dag imens vi er til bryllup henter min kæreste sine ting.
Så jeg må godt bruge grimme ord og sige at dette har f… været en lorte uge.
Det har hele tiden været planen at min datter, min mor og jeg skal 10 dage til Rhodos om en mdr tid, og der er vist ingen tvivl om at vi alle trænger til det lige i øjeblikket. Men min kæreste skulle jo som sædvanlig være hjemme og passe kattene (han hader varmen). Nu har jeg slet ikke lyst til at tage afsted og undvære kattene i 10 dage - har aldrig været væk fra dem så længe før. Jeg har en mulighed og spørge min chef’s 21 årige datter som hun vil flytte ind de 10 dage. Hun har før boet her i 4 dage men den gang havde jeg kun Feline hun skulle passe, og den gang løb Feline frit. Nu har jeg 3 katte som kun kommer i løbegård. Hvis hun ikke kan bo her, prøver jeg at lave ferien om så vi kun er væk i 5-7 dage. Det er vel en ok periode for kattene hvis der kun kommer nogen hos dem morgen og aften??Hvis ingen af de 2 ovenstående muligheder kan lykkes, tager jeg ikke afsted.
Som sagt har jeg slet ikke lyst til at tage afsted, men jeg kan ikke aflyse ferien - det kan jeg simpelthen ikke gøre mod min mor og min datter.
Kattepension er ikke en mulighed. Feline ville ikke kunne klare det, hun er en lidt sky kat. Og Zuma kan ikke altid finde ud af at stoppe når legen er god overfor Perle og så skriger hun op. Så skulle jeg have dem i 3 forskellige bure og det kan jeg slet ikke få mig selv til.

:kram:

Det er helt klart en af de uger, man mest har lyst til at glemme :frowning:

Mht. din sommerferie ville jeg uden betænkninger lade mine katte være alene hjemme med besøg 1-2 gange om dagen i 7 dage (det er gjort før). Selvfølgelig skal det være en person, du kan stole på og som bliver hængende bare lidt mere end den tid, det tager at rense bakker og stille mad frem, men når de er flere, underholder de jo hinanden og en stor del af tiden bruges på at sove alligevel :slight_smile:

-kramer

stakkel. nu har du brug for fred.
se evt vores sitte service herinde- så er du sikker på det er en med katte forstand og lyst, som passer dem

:kram::kram::kram:

Hvornår rejser du?

Hvis jeg har mulighed for det vil jeg gerne hjælpe til - jeg skal dog selv på sommerferie i slutningen af juni

Hold da op - en grim uge! Masser at tanker og :kram:

Håber din søster får et dejligt bryllup, og at I får en hyggelig dag sammen.

Pyyh, sikken da en rædselsfuld uge. Jeg håber du får hittet ud af noget med kattepasning og får en god ferie med datter og mor når det er.

Årh, det lyder bare som om I har haft en træls uge:ked:

Stort kram herfra! Vil også gerne hjælpe, men jeg bor bare langt væk. :frowning:

Hvornår rejser du? Og hvor bor du :slight_smile: Kunne være mig og Hanne kunne finde en ordning, så vi deltes om det. :slight_smile:

Vi var afsted i 8 dage sidste sommer, og Bølle fik kun besøg 2 gange om dagen. Han klarede sig fint. Han var bare meget mere kælen, da vi kom hjem :tihi:

Hold da helt op, en træls uge - nu kan det da kun gå fremad !!:kram:

-kramer

Ingen tvivl om at du kan kalde det for en lorte uge! :frowning:

Gør mig virkelig ondt at læse, alt hvad der er sket!

Vil dog alligevel liste et lille tillykke ind, til din søster.

[quote=Bølle-missen;379162]Hvornår rejser du? Og hvor bor du :slight_smile: Kunne være mig og Hanne kunne finde en ordning, så vi deltes om det. :slight_smile:

Vi var afsted i 8 dage sidste sommer, og Bølle fik kun besøg 2 gange om dagen. Han klarede sig fint. Han var bare meget mere kælen, da vi kom hjem :tihi:[/quote]

Helt sikkert - så længe jeg ikke er i USA på det tidspunkt, så skal vi nok få klaret den kattepasning :ok:

[quote=Nevadaisy;379014]Hvornår rejser du?

Hvis jeg har mulighed for det vil jeg gerne hjælpe til - jeg skal dog selv på sommerferie i slutningen af juni[/quote]

Tak skal i have alle sammen, og tak for tilbud om at passe kattene. Jeg har ikke problemer med at få nogen jeg stoler på til at komme og se til kattene 2 gange om dagen. Men jeg har det skidt med at være væk så længe fra kattene hvis der ikke bor nogen her. I morgen prøver jeg om jeg kan forkorte ferien lidt og så tager vi den derfra.
Turen i kirken var slem, nok fordi vi ved at næste gang vi er der er det for at begrave min far.
Festen var fantastisk, selvfølgelig kneb vi en tåre en gang imellem, men alle gæster var informeret så det var faktisk ok.
Da min svoger holdt tale, kom Jacob Svejstrup pludselig ind og sang 3 kærlighedssange til min søster. Hold da k… en stemme. Min svoger talte om at ham og sønnen (13 år) gerne ville begynde at spille golf, hvilket min søster har været lidt i mod, da det jo tager en del tid. Og med 2 børn, 2 hunde og begge selvstændige har de travlt nok i forvejen. Han havde tænkt længe over hvordan han kunne “få lov” til at spille golf, og hvis min søster rejste sig og gik over til vinduet mente han han havde fundet løsningen. Der stod den yndigste brune hest. Deres datter nærmest bor på rideskolen som ligger lige om hjørnet. Og min søster og jeg brugte hele vores barndom der.
Da jeg kom hjem var jeg godt klar over at jeg intet tv havde, eller musik anlæg, men at min x også havde taget støvsugeren og have redskaberne kom lidt bag på mig. Men det har jeg ikke rigtig energi til at gøre noget ved.
Det var lige en opdatering, på min lorte uge :S

Det lyder trods alt som et dejligt bryllup - og hvor er din svoger en snedig mand :smiley:

Det var da godt nok nogle lidt underlige ting din ekskæreste har taget med :S Jeg håber du hurtigt får styr på tilværelsen igen :kram:

Ærlig talt, synes jeg du skal holde din ferie som planlagt. Det er altså kun 10 dage ud af årets 365, at de så skal være en del alene, men mon ikke de klarer den :slight_smile:

Det lyder som om, at du har brug for at komme lidt væk fra det hele!
-kramer

Dejligt at det blev en fin bryllupsfest. Og det selvom optakten næsten ikke kunne have været værre.

Hold du bare 10 dages ferie med fred i sindet, det skal dine katte nok klare, og specielt når de kan få besøg to gange om dagen, og måske have overnattende kattepasser nogle af dagene.

Så kan det jo godt ske, at de er ekstra kælne når du kommer hjem - men det er jo heller ikke værst :wehuu:

Håber du får en dejlig ferie, med sol og varme og dejlig afslapning - så du kan få ro i dit hoved og din krop igen, hvad du har været igennem den seneste uge er ganske voldsomt.

Tak. Jeg syntes 10 dage er for lang tid, jeg tror slet ikke jeg kan nyde ferien. Kattepasseren kan ikke flytte ind den uge. Men jeg har fået lavet ferien om til 1 uge i stedet for 10 dage. Og så kommer min veninde og foder om morgenen, en anden veninde og hendes datter kommer og leger og nusser med kattene sidst på eftermiddagen og min søster kommer om aftenen og giver mad og ordner bakker. Kunne godt have fået en person til det hele, men så sker der noget nyt for kattene og ingen løber træt i at passe kattene.

dejligt det hele er på plads for dig… og jeg håber bare du får en super ferie - for helt ærligt… det fortjener du altså virkelig

:kram: