Los Gatos de la Casa de Eife

AA = han er tabby, og kan kun give tabby (agouti) afkom
BB = han er sort, og kan kun give sort (meget heldigt :tihi: vores race ønsker ikke chokolade eller cinnamon)
CC = han er ikke masket, og bærer heller ikke på at kunne give maske (igen meget heldigt :høhø:)
Dd = Han er ikke fortyndet selv, men han bærer fortynding og kan give det til evt. afkom
I- = han er sølv, men jeg ved ikke om han kan give ikke-sølv eller ej
mcmc = lige præcis at han er klassisk tabby. Klassisk/blotched er recessivt i forhold til makrel, og derfor ved jeg at han har to for mcmc (altså han er homozygot)
oY = han er en ikke-rød hankat :slight_smile:

Hvor er de bare skønne hver og en :hjerte::hjerte::inlove:

[QUOTE=Eife;802266]AA = han er tabby, og kan kun give tabby (agouti) afkom
BB = han er sort, og kan kun give sort (meget heldigt :tihi: vores race ønsker ikke chokolade eller cinnamon)
CC = han er ikke masket, og bærer heller ikke på at kunne give maske (igen meget heldigt :høhø:)
Dd = Han er ikke fortyndet selv, men han bærer fortynding og kan give det til evt. afkom
I- = han er sølv, men jeg ved ikke om han kan give ikke-sølv eller ej
mcmc = lige præcis at han er klassisk tabby. Klassisk/blotched er recessivt i forhold til makrel, og derfor ved jeg at han har to for mcmc (altså han er homozygot)
oY = han er en ikke-rød hankat :)[/QUOTE]

Spændende :slight_smile: kunne godt se han var en ikke rød hankat, men hvis det var en pige havde der så stået oO?

Kun hvis hun var en tortie.
oo = ikke rød hun kat
oO = tortie hunkat
OO = rød hunkat :slight_smile:

oY = ikke-rød hankat
OY = rød hankat

Mange tak :slight_smile: