Løse hunde og loven?

Hvordan er det nu det er med løse hunde og loven? De bærer hundetegn, men de kan ikke fanges - er det politiet jeg skal ringe til?

Der er dukket to store sorte meget bange hunde op i Hvilsom - og de synes de skal bo hos mig… Det synes jeg ikke, for Hugo og mine katte har sagt bestemt nej tak - og med en højgravid kat vil jeg gerne have dem væk - såre simpelt er det. Jeg er også bange for om de bryder løbegården op!

De kommer om natten og i de tidlige morgentimer - som gadehunde i Grækenland gør - og ih de er bange. De har ikke gjort kattene noget, men de stirrer og kattene stresses, så de skal væk.

Jeg har en mistanke om, at de tiltrækkes af Hugo… og at det er to damer på løbetur…

Er det politiet jeg ringer til?

Det er politiet… og de SKAL tage det alvorligt - især med den sidste skærpelse af hundeloven!
Lyv så hatten passer… det er jo to stooooore frådende KAMPhunde, der render rundt :wink:

Jeg tror faktisk den ene er en amstaf mix - den ligner noget med bokser i… men ikke en bokser, du ved sikkert hvad jeg mener. Den anden er en flatcoaded tingest… Jeg tror de er ude efter Hugo-børn, men det kan de glemme!

Tak!

Selvom de ikke er kamphunde, så er det præcis som med katte i henhold til vej og markfredningsloven at hunde ikke må være til gene for andre og skal holdes inde på eget matrikel…så det er såre simpelt. Man ringer til politiet :slight_smile:

Hm… må man så osse skyde dem? … (nej det må man sjovt nok ikke for hunde er jo “nogens” mens katte bare er katte…)

Det må man da - bare man har advaret først via dagspressen.

Nu skrev jeg så intet om at skyde dem men om det ansvar der er i forhold til at holde hund er på linie med kat, at den ikke må være til gene, skal holdes inden på eget område…og så er der lige hundeloven der følger op på alle de mangler mark og vejfredsloven har :wink:

Og IMO skyder man ikke kat eller hund, men indfanger dem og indleverer til nærmeste internat :slight_smile:

[QUOTE=MoMo;626022]Nu skrev jeg så intet om at skyde dem men om det ansvar der er i forhold til at holde hund er på linie med kat, at den ikke må være til gene, skal holdes inden på eget område…og så er der lige hundeloven der følger op på alle de mangler mark og vejfredsloven har :wink:

Og IMO skyder man ikke kat eller hund, men indfanger dem og indleverer til nærmeste internat :-)[/QUOTE]

Nu var det også mest ment sarkastisk (men det fremgik nok ikke så tydeligt) fordi der jo er den der sindssvage regel om at man må plaffe katte ned…

Selvfølgelig skyder man hverken katte eller hunde :slight_smile:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;626035]Nu var det også mest ment sarkastisk (men det fremgik nok ikke så tydeligt) fordi der jo er den der sindssvage regel om at man må plaffe katte ned…

Selvfølgelig skyder man hverken katte eller hunde :)[/QUOTE]

Hej Trekkie,

Jeg kan godt se her til morgen at du har skrevet det lidt i spøg, så kan man lære at man også kan være for træt kl 23 om aftenen :wink: Det må du undskylde at jeg lige bed hovedet lidt af dig der :frowning:

Men ja du har helt ret i at den med at man må skyde katte er helt hul i hovedet, trist at man ikke har en mere nutidig mark- og vejfred lov end en fra dengang man stadigvæk mente at katte var en slags skadedyr :frowning:

Fandt ejerne og de var meget rystede. De anede det ikke… Så nu er det løst:-)

Det vi tror der er sket er, at det er to damer, og den ene er i løbetid nu og den anden på vej. Normalt går de aldrig ud af deres have, men nu er der jo flyttet en smadderflot fyr ved navn Hugo ind lidt længere nede af vejen - og så er der jo en grund til, at det kaldes løbetid… :slight_smile:

De vil ikke have hvalpe, de blev meget rystede over at hundene har krydset vejen, og generelt var de bare rigtig søde at snakke med. Og de kunne sagtens forstå min bekymring mht kattene - så de lovede det ikke skete igen

KH