Løse hunde

Mødte en dame i dag, da vi var ude og lufte hunde.
Hun savnede en ældre sort labrador, der havde været væk i 4-5 timer, så vi lovede, at holde øje- fik også hendes adresse i tilfælde af, at vi skulle rende ind i vovsen.

Vi mødte så en sort løs labrador på vejen tilbage. Den var bare ikke interesseret i hverken os eller vores hunde. Jeg prøvede så, at sætte mig ned på hug, væk fra de andre, kalde glad på hunden osv., men lige lidt hjalp det- den kiggede lige og gik så videre et godt stykke foran mig.

Vi travede så forbi adressen for, at sige, at vi havde set hunden, men der var ingen hjemme. Fandt deres nummer på Krak, da vi kom hjem, men der var heller ingen svar, så ved desværre ikke om vovsen er kommet sikkert hjem. :frowning:

Problemet med løse hunde her i byen er, at det er en meget brugt metode, at hunde strejfer/ lufter sig selv, så ingen tager notits af en løs hund, der går rundt, da der altid er 5-6 faste hunde, der render rundt i byen og aldrig nogen, der leder efter dem, bortset lige fra i dag altså…

samme her. Jeg tager notits af det dog, så det er ved at stoppe:-)

de synes sikkert at jeg er irriterende, men efter at min hund to gange er overfaldet i haven af en løs hund og jeg ikke gider have de kræ ind til mine katte, så indfanger jeg prompte hunden og går til ejeren, hvis jeg finder ham/hende.

Når jeg aflevere så er det med beskeden om, at næste gang, så ryger Fido ind i Helles bil og så kører jeg til nærmeste politistation/internat og siger, at hunden er fundet strejfende og jeg ikke aner hvem ejeren er.

Så kan de sjovt nok godt holde dem inde.

En del af dem har stødhalsbånd på - dem tager jeg altid af og smadre inden jeg leverer hunden retur.

Jeg vil skide på om min handling er ulovlig.

MVH Helle

Havde også en løs hund, der rendte herover hele tiden. Han var bange og nappede en, hvis man forsøgte at ae ham. Han gik så en lang tur med os og vores hunde en dag, hvor de allesammen legede og vi fik så lov til, at ae ham.

Ejerne hentede ham godt nok tit, men han var tilbage efter 2 min. for de lukkede ham jo ikke ind.

Vi så så, at ejeren slog hunden med et waterpas en dag, da den var rendt efter os i skoven. Min mand råbte højt efter den anden mand, at han fandme ikke skulle slå hunden. Vi meldte det til DB`s kredsformand, men de gør som sædvanligt ikke noget. :frowning:

Vi snuppede altså også halsbånd og hundetegn, for tænkte, at så kunne Falck da samle hunden op og den kunne forhåbentligt få et nyt hjem.

I stedet blev den holdt inde med strømhegn og vi har kun set den et par gange siden- hegnet er dog væk igen, for ejerne havde sat det tværs over en grusvej. Ved dog ikke om deres have stadig har hegn.

Så er der også et par blandingshunde, samjoedspids og japansk spids, der ofte render rundt. Ved dog ikke, hvor de høre til henne. Der er mange spidshunde i byen og de ligner jo hinanden meget.

Jeg er meget skuffet over Dyrenes beskyttelse. Den første gang anmeldte vi, at naboen havde et dødt får liggende og flere får stående om vinteren uden mad eller læ. DB kredsformanden dengang synes, at naboerne var så flinke, fordi de kunne lide hans bil. Han meddelte os så, at fårene nu vil blive flyttet. Mindst 2 får blev skudt for øjnene af os imens.

I sagen herfra byen vil de jo slet ikke følge på på det, så har sgi ikke meget fidus til dem mere.

Desværre lever en del af de store dyreværnsorganisationer ikke længere op til deres navne, hvis du spørger mig…

Nej og det er jo egentlig lidt ærgeligt, da vi ikke har et dyrepoliti i Danmark endnu. Tvivler så også på, at vi nogensinde får det…