Løveklip

Har jo fået en trimmer ( sendt den retur og fået en ny :p)og der er ingen afstandsdimser med, så har lige forsøgt mig med en løveklip på Fimbe. Vi er ikke helt færdige endnu- der mangler stadig lidt på benene og på maven:

Tæt på:

Skal nok smide bedre billeder ind, når jeg er helt færdig. Vovsen hopper også glad rundt imellem klipningen, så det er lidt svært, at fange ham med kameraet.

Hvorfor skal den stakkels hund løveklippes? Det ser så fjollet ud:sorry:
Ellers ser Fimbe rigtig charmerende ud:love:
Camilla

[quote=dkkorat;121359]Hvorfor skal den stakkels hund løveklippes? Det ser så fjollet ud:sorry:
[/quote]

For at prøve noget nyt og for, at spare lidt tid på klipningen denne gang. :slight_smile:
Anyway- jeg synes det klæder ham, da han jo ikke høre til de helt tynde, som pudler normalt er.

Klipper ham normalt jævnt ned over det hele, men det tager 3-6 timer med en saks:

Han ser altså herlig ud med pels på hele kroppen:love:
Camilla

[quote=dkkorat;121365]Han ser altså herlig ud med pels på hele kroppen:love:
Camilla[/quote]
Det foretrækker jeg også :tihi:

Jeg kan godt lide det - der er mange muligheder i pudler - jeg kender en ung hanhund, der hedder Adam - han har Robbie Williams hår på hovedet - fordi han er ung og kæk!

:slight_smile:

Jeg synes han ser sød og glad ud :inlove:

Han er da blivet fin :wehuu:… Er det ikke sådan mange pudler bliver klippet , som en lille løve :slight_smile:

Jo, der er jo mange måder, at man kan klippe pudler på og løveklipning er så en af dem. Jeg er så lidt begrænset af, at Fimbe jo ikke synes det er fantastisk sjovt, at blive klippet pga. tidligere mishandling, men det går faktisk nogenlunde efterhånden- han kan dog ikke lide, at blive klippet omkring poterne og snuden, men vi tager det i hans tempo.

Sådan ser han ud nu- ikke lige de bedste billeder desværre. Der går så omkring 14 dage før end, at det bliver rigtig pænt- det skal lige vokse lidt til efter en klipning. Bemærk tændstiksbenene: :tihi:

Sorry- lidt overbelyst:

Jeg ville nu no have ventet lidt… det er jo blevet kooooldt udenfor :smiley:

(Bare spørg min Tjalfemis, som lige pt har en frisure a la rigtig dårlig løveklip pgr et lillebitte uheld med en flaske rapsolie :wink: )

Tara er også løveklippet! I vover at genere det hahahaha

Må vi ikke se nogen af alle de løveklippede misser ?

Tror jeg ville få lidt svært ved, at løveklippe Leo, men jeg har endelig fået ham dullefri- han mangler så en ordenlig tot hår i begge sider, men det vokser jo ud igen. :slight_smile:

Nanaoq er !“kun” bar på mavsen og tara - jeg ser lige - øjeblik…

Tara - jeg har ikke nogle, hvor hun er i fuld figur, for hun gemmer sig:tihi:

Hun ser da sød ud med den frisure. :wehuu:

Vil gerne se hende i hel figur, hvis du lige kan fange hende et øjeblik, hvor hun ikke gemmer sig. :slight_smile:

[quote=Buffy;122528]Må vi ikke se nogen af alle de løveklippede misser ?
[/quote]

Da Tjalfe har en tendens til at gøre sig fuldkommen usynlig, lige så snart jeg har et kamera i hånden, så tror jeg at det er dødfødt! :smiley:

Øv. Her kommer kattene da rendende, når man har et kamera- har mange mærkelige nærbilleder af dem. :tihi:

Der er en grund til at jeg har så få billeder af ham… han er altid flygtet for kameraet - aner ikke hvorfor…
Nå, han er lidt sær :slight_smile: men dejlig…

Vores hund Bibi var også meget kamerasky, da vi fik hende og hun så meget spøjs ud på de billeder vi endelig fik taget, men i dag er hun vant til, at vi altså ofte render med et kamera og vi kan også få fine billeder af hende, selvom hun ikke gør sig til på samme måde som kattene.