Lover du dig ud til alt muligt

Jeg har hele livet lovet mig ud til ditten og datten. :slight_smile:

Fordi jeg ikke kan sige nej…Er der brug for hjælp - føler jeg, at alles øjne rettes mod mig…
Jeg lærer det aldrig.

Lover du også for meget :?

Nu er det ikke særlig tit at jeg lover noget for kan for det meste ikke holde det eller også glemmer jeg det xD, men har det lidt lige som dig kan heller ikke rigtig sige nej -_-

indtil for få år siden lovede jeg mig ud til både her og der og jeg skulle nok hjælpe med det og det og jeg har altid holdt hvad jeg lover, så jeg stressede rundt og havde aldrig tid til afslapning.
Men efter jeg blev syg, røg ned med stress/depression og dårligt ben/fod har jeg lært at sige fra i god tid og ikke påtage mig mere end jeg mener jeg ka magte

Jeg holder stort set altid det jeg lover men jeg kan nogen gange mærke at jeg påtager mig for mange opgaver.

Jeg holder altid hvad jeg har lovet, men nogle gange kan det da godt være svært.
Hilsen Lisbeth

Jeg lover ikke mere end jeg kan holde og siger hellere nej fremfor at skuffe :slight_smile:

samme her - ellers ville jeg dø af stress

Åh, jeg har det lige som dig, Mona.
Jeg involverer mig i alt for meget, og spørger nogen direkte om min hjælp, siger jeg sjældent nej.
Lige nu sidder jeg i bestyrelse i RK, FDs forretningsudvalg, bestyrelse i foreningen, hvor jeg bor og så er jeg holdleder på årgang 2002 i Fremad Amager.

Alt, alt for meget frivilligt arbejde, når jeg ser overordnet på det - men nogen skal jo gøre det :slight_smile:

[quote=Johnny;250692]indtil for få år siden lovede jeg mig ud til både her og der og jeg skulle nok hjælpe med det og det og jeg har altid holdt hvad jeg lover, så jeg stressede rundt og havde aldrig tid til afslapning.
Men efter jeg blev syg, røg ned med stress/depression og dårligt ben/fod har jeg lært at sige fra i god tid og ikke påtage mig mere end jeg mener jeg ka magte[/quote]

Det kunne være mig der havde skrevet dette indlæg Johnny :ok:

Det har holdt hårdt for mig at måtte indrømme at jeg ikke kan overskue så meget som tidligere - især fordi jeg ikke kan finde ud af at sige fra - og det er en stadig kamp at finde et nyt ståsted i tilværelsen hvor jeg ikke har dårlig samvittighed over at sige nej og ikke gør mig selv syg igen ved at sige ja.