Lowcarbo-nara

Deler lige på opfordring :slight_smile: Det smager SÅ godt:savle:.

4 personer

Du skal bruge:

3 gulerødder (for en endnu mere lowcarbo - brug hvidkål, spidskål, savoykål)
1 squash
300 g bacon
1 finthakket løg
3 dl blomkålsris (riv/hak blomkålen fint i foodprocessor, hæld kogende vand over, lad det stå et par minutter, sigt vandet fra og voilá)
2 æggeblommer
3 dl piskefløde
3 dl parmasan
salt og friskkværnet peber

Lav gulerødder og squash til pastalignende strimler - jeg laver dem med en skrællekniv, eller kør dem i en mandolinjern.

Skær bacon i stykker og steg dem sprøde på en sauterpande, tilsæt løgende og steg dem klare i fedtet sammen med baconen. Tilsæt herefter blomkålsris og grøntsags"pastaen"

Pisk æggeblommer med fløden og tilsæt fintreven parmasan. Kom de på panden med bacon og grøntsager og giv det hele et opkog.

Smag til med salt og peber og server

Ih, jeg kunne godt have tænkt mig at se et billede af slut resultatet :slight_smile:

Tja, det ligner spaghetti carbonara - bare med lidt mere farve på

Jeg skal prøve at huske at tage et billede næste gang :slight_smile:

det må jeg prøve :smiley:

Det lyder spændende :slight_smile:

Men er jeg den eneste der bare ikke KAN blive mæt (i al fald ikke mere end et øjeblik) hvis IKKE der er kulhydrater i måltidet?

Jeg har opdaget at jeg et længere mæt på proteiner, fedt og grøntsager end jeg et på et måltid med kulhydrater.

Får jeg kulhydrater bliver jeg oppustet og sulten efter et par timer - med LCHF er jeg mæt i i hvert fald 5 timer.

Sjovt som mennesker et forskellige :slight_smile:

:inlove:

Hvad spiser du til morgenmad ??

Jeg vil godt prøve at ændre mine kostvaner - men mangler lidt gode ideer til alle måltider…:slight_smile:

Hvis vi får ris eller pasta bliver jeg lynhurtig sulten igen og så ender jeg med at spise “aftensmad to gange” fordi jeg ikke kan gå i seng på en sulten mave og det tror jeg ikke på bidrager til noget positivt vægttab :ups:
Spiser jeg derimod masser af grøntsager så holder jeg mig mæt meget længere :smiley:

Hvad spiser du til morgenmad ??

Jeg vil godt prøve at ændre mine kostvaner - men mangler lidt gode ideer til alle måltider…:)[/QUOTE]

som regel noget med æg, bacon, græsk yoghurt, tomat, peberfrugt, agurk, bær eller nødder.

F.eks. omelet med ost, bacon og grøntsager eller græsk yoghurt med kanel eller vanilje med mandler og bær. I weekenden hvor jeg har bedre tid måske tykke pandekager af æg, hytteost (4%), piskefløde, kkardemomme og HUSK med bærkompot og flødeskum.

Jeg kan anbefale bogen LCHF Spis dig mæt og glad - den er fantastisk og www.madbanditten.dk

Jeg er også mæt i længere tid på LCHF end på “almindelig” mad med masser af kulhydrater

• HVIS jeg selvfølgelig altså husker at få nok fedt (som jo er det essensielle i hele Low Carb High Fat-kosten :wink: )
    Der er enkelte dage hvor jeg synes det er lidt svært at få spist nok fedt, og der mærker jeg også forskellen med det samme :slight_smile:

__
Det lyder som en lækker opskrift, den tror jeg vi skal prøve i den kommende uge :slight_smile:

[QUOTE=Dotte;1069956]som regel noget med æg, bacon, græsk yoghurt, tomat, peberfrugt, agurk, bær eller nødder.

F.eks. omelet med ost, bacon og grøntsager eller græsk yoghurt med kanel eller vanilje med mandler og bær. I weekenden hvor jeg har bedre tid måske tykke pandekager af æg, hytteost (4%), piskefløde, kkardemomme og HUSK med bærkompot og flødeskum.

Jeg kan anbefale bogen LCHF Spis dig mæt og glad - den er fantastisk og www.madbanditten.dk[/QUOTE]

:savle::savle:

Tak… har lige været inde og lure og det ser godt ud… især det med at pimpe sit vand :ok: