Lucy bider så hårdt

Hej min lillesøsters kat Lucy bider så hårdt når hun leger, så jeg tænkte på om der var en måde man kunne lære hende at lade vær med det:? det kunne nemlig være dejligt at få lov at lege med hende uden at skulle få sår på hænderne:tihi: Hun er nemlig sådan en sød en så man kan slet ikke lade vær at lege med hende :wehuu:

Mine killinger får aldrig lov at lege med fingre. Det lærer de fra de er helt små og jeg har aldrig haft problemer med bidende katte.

Giv hende noget legetøj, hver gang hun bider.

Hver gang hun bider, så sig “Nej” og gå væk fra hende.

HVER eneste gang.

Okay tak :slight_smile: det er bare så svært at lære hende for vi har ikke haft hende helt fra lille, så hun kan godt være lidt svært at opdrage, men hun skal nok lære det :slight_smile:

Hun skal nok fange ideen… I skal bare være konsekvente - og ikke falde i en eneste gang. Heller ikke gæster må hun have lov at bide i, de skal gøre det samme som jer. Ellers kan det tage endnu længere tid. :wink:

Først og fremmest: Stop med at lege med hende med dine hænder. Find en anden måde at lege med hende, f.eks med en Da Bird eller lignende.

For katte er lavet til at lege med andre katte og katte hud er 5 gange så tyk som menneskehud. Så, først og fremmest undgå at lade hende komme til at bide i dine hænder.

Og hvis det nu allerede er sådan at hun har vænnet sig til at hænder er noget man må bide i, så må du i gang med at lære hende af komme af med den uvane. Det gør du ved at kommunikere til hende at det gør ondt på dig:

Næste gang hun bider i din hånd, så sig højt IIIAV! med en lys stemme, rejs dig og gå straks helt ud af rummet.

det er godt med så mange kloge mennesker :slight_smile: tænk at man bare kan gå her ind og skrive set problem ned og så “vup” nogle sekunder efter er svaret på dem :slight_smile: tak for det alle sammen :wehuu: i må gerne komme med flere ideer hvis der er andre gode måder at gøre det på :slight_smile:

Ja, som nævnt skal man ikke bruge fingrene til at lege fangeleg med katten.

Så beder man nemlig selv om at blive kradset elelr bidt, for katten forbinde det med angrebslege/“lege slåskampe” med andre katte.

Og der har kattene indbyrdes nogen signaler for hvornår de skal stoppe.
Det er de færreste mennesker der ved det, og derfor kan de ikke styre legen og få katten til at stoppe når det er for meget.

Altså, når man nu har vænnet katten til at angruibe fingre, så skal den vænnes af med det igen.
Fremover er AL leg med fingre forbudt.

og hvis katten så igen angriber fingre, så holder man hånden helt stille, mens man giver et højt “piv” fra sig, som signal om, at katten har taget for hårdt fat.
Så skulle den gerne stoppe med det, når det er trænet nogen gange.

Ellers kan det desværre udvikle sig til, at katten tror den skal angribe hver gang hænder (og måske fødder) kommer inden for dens rækkevidde:

http://www.netdyredoktor.dk/sw1308.asp