Lugter

Ja sagen er… at Aslan er begyndt at lugte lidt… af hvad kan jeg ikke lige komme på…

Han vasker sig selv, faktisk grundigt… nogen bud på hvad det kunne være?

Lugten er lidt alla… surt, men også som en vild kat der løber løs hvis i kender den lugt :S

Nu kan jeg bare slet ikke huske om han er kastreret eller hvad, men hvis ikke… Så gør det.

Ellers giv ham et bad, med en katteshampoo. Jeg ved ikke hvad han kunne lugte af.

Jo vent, måske… Han du kigget ham igennem for sår og sådan noget. Mener at have hørt at en kat kan have et sår som egentlig er godt skjult, men hvor der går råd i det… Selvfølgelig skal du ikke panikke, for ved ikke engang om det er rigtigt, men tjek ham igennem.

Det kan være han har tømt sine analkirtler og noget af snasket sidder enten i hans pels eller et sted i dit hjem?

Analkirtelsnask har den mest kvalme ramme lugt der virkelig får næsen til at vågne op :høhø:

Det med anal kirtler lyder sgu meget godt, for der var også lidt væske
Men fy føj det lugtede og han ville selvfølgelig kæle :thumbdown: nu har jeg lugtet lidt til ham, og han har fået sin “normale” duft tilbage

Ang. såret… Har set et lille rødt sår under hans hage… ved ikke om det er et han har fået hvis ham og Liam har leget deres vilde lege… men det ser rent ud

det under hagen…

har i plastik-vandskåle ?

[quote=Battlestar;360319]det under hagen…

har i plastik-vandskåle ?[/quote]

Ja det er vidst plastik…

hos nogen katte kan det give sår under hagen så hold lige øje med det… hvis det bliver ved, så skift til metal…

jeg er heldig - alle mine 6 kan tåle det - men kender mange der har måttet skifte væk fra plast…

[quote=Battlestar;360323]hos nogen katte kan det give sår under hagen så hold lige øje med det… hvis det bliver ved, så skift til metal…

jeg er heldig - alle mine 6 kan tåle det - men kender mange der har måttet skifte væk fra plast…[/quote]

Kan ler skåle ikke bruges?

der er et eller andet med keramik… jeg kan for min død ikke huske hvad det er - der bvar en herinde der nævnte hvorfor man skulle holde sig fra keramikskåle… mener det var Mega eller Lis D ??

nu kan mine så tåle plast så det er ok - men ellers er metal vidst det mest hygiejniske…

[quote=Battlestar;360330]der er et eller andet med keramik… jeg kan for min død ikke huske hvad det er - der bvar en herinde der nævnte hvorfor man skulle holde sig fra keramikskåle… mener det var Mega eller Lis D ??

nu kan mine så tåle plast så det er ok - men ellers er metal vidst det mest hygiejniske…[/quote]

Bruger efterhånden flere penge på de missere end mig selv :tihi::tihi:

Troede bare det kom af deres vilde leget

[quote=SabSab;360333]Bruger efterhånden flere penge på de missere end mig selv :tihi::tihi:

Troede bare det kom af deres vilde leget[/quote]

det kan det også sagtens være - det er bare lige at du holder øje med det så du er sikker på det ikke er det… for hvis det forsvinder igen har du sikkert ret i at det bare har været leg…

better safe…

Jeg har intet bud på det med lugten. Men vil lige indskyde, at min Amidale har haft slem acne. Det kom af plastik OG metal skåle. - Jeg fik afvide af dyrlægen at kun keramik skåle kunne bruge, og ganske rigtig efter jeg skiftede stoppede hendes acne.
Hun nåede at få en ret stor bums/sår, så nu har hun ar uner hagen. :slight_smile:

Ved ikke om det Aslan har er acne, men ville bare lige hurtig indskyde dette. S

Edit: Ja, skålene her hjemme er glaseret. S

[quote=Battlestar;360330]der er et eller andet med keramik… jeg kan for min død ikke huske hvad det er - der bvar en herinde der nævnte hvorfor man skulle holde sig fra keramikskåle… mener det var Mega eller Lis D ??

nu kan mine så tåle plast så det er ok - men ellers er metal vidst det mest hygiejniske…[/quote]

Kan det have været risikoen for indhold af bly?
Hvis det er keramik/ler der er godkendt til menneske-mad, vil der som regel stå det er fri for bly (forhåbentlig), så burde det også være fint til katte-dyrene; hvis altså det er det der skulle være årsagen.

:slight_smile:

[quote=Battlestar;360334]det kan det også sagtens være - det er bare lige at du holder øje med det så du er sikker på det ikke er det… for hvis det forsvinder igen har du sikkert ret i at det bare har været leg…

better safe…[/quote]

Ja det er rigtigt nok… må tjekke ham hver dag for at se hvordan det ser ud

Det kan godt være det var sådan det var - jeg kan blot huske at der var et eller andet man skulle være opmærksom på…

det er ikke sådan at huske alle detaljerne når det ikke gælder en selv… :slight_smile: godt der er nogen der lige kunne rette… :slight_smile:

[quote=SabSab;360315]
Ang. såret… Har set et lille rødt sår under hans hage… ved ikke om det er et han har fået hvis ham og Liam har leget deres vilde lege… men det ser rent ud[/quote]

Det sår der er under hagen, kan altså sagtens være sket ved leg, og ikke ha’ noget som helst med vandskålen at gøre.
Det der (tror jeg) tænkes på i forbindelse med plastikvandskåle, er acne. Det ses som kaffegrumslignende tingester under hagen. Nærmest som om hagen er beskidt.

[quote=Kimilla;360336]Jeg har intet bud på det med lugten. Men vil lige indskyde, at min Amidale har haft slem acne. Det kom af plastik OG metal skåle. - Jeg fik afvide af dyrlægen at kun keramik skåle kunne bruge, og ganske rigtig efter jeg skiftede stoppede hendes acne.
Hun nåede at få en ret stor bums/sår, så nu har hun ar uner hagen. :slight_smile:

Ved ikke om det Aslan har er acne, men ville bare lige hurtig indskyde dette. S[/quote]

Tror ikke det er acne… eller det kan jeg selvfølgelig ikke vide :slight_smile: men sådan som det ser ud tror jeg det ikke

Jeg har intet bud om hvad det kan være, vil blot oplyse at jeg bruger glas, metal og glaserede keramik skåle :slight_smile:

De eneste der er dissideret til Animal use er metal skålene, resten er menneske ting og mine misser har ingen problemer :slight_smile:

PS Nunuu valgte at tømme sine anal kirtler engang vi var på vej til DK i bil. Nøj hvor det stank :S

Det skal være glaserede keramikskåle.
Uglacerede keramikskåle har samme problem som plastikskåle, at de ikke kan holdes tilstrækkeligt hygiejniske.

Jeg bruger plastik skåle når vi rejser til mad, men det er jo ikke så tit så jeg tror ikke at det betyder det store. Hvis det gør, så vil jeg købe nogle af de glas skåle som fåes med låg. Dog har jeg endnu ikke oplevet problemer i de 24 timer det tager at bevæge os fra A til B :slight_smile: