Lukas og TR ( grimme billeder )

Har i dag været hos dyrlægen og få opereret alle tænderne på højre side ud på Lukas.

Alle hans tænder er desværre angrebet :thumbdown: på nær hjørnetænderne :slight_smile:

Jeg vil egentlig ikke så meget med opslaget andet end fortælle hvad jeg har brugt de sidste dage på at forberede. Lukas er trods alt min lille øjesten :slight_smile:

Trods den lange tid hos dyrlægen, har han det godt. Han ligger lige nu og sover rusen ud på skødet af mig i stuen.
I nat kommer han med ind i soveværelset, inkl. de katte der ønsker at komme med. Dette er eneste måde jeg kan sørge for han ikke får tørkost.

Her ses hvordan hans tænder ser ud for os, og hvordan de ses på røntgen (nederste højre side)

Her ses øverste højre side inkl de små fortænder

Jeg har været så heldig de har gemt tænderne til mig :smiley:

Det var nogle slemme billeder - men du kan tro, at han vil blive glad for, at de tænder er væk. Han vil få et liv uden smerter og han vil om et par måneder kunne knase tørfoder med gummerne. :slight_smile:

God bedring til Lukas :slight_smile:

[QUOTE=Sim-Sim;1268058]Det var nogle slemme billeder - men du kan tro, at han vil blive glad for, at de tænder er væk. Han vil få et liv uden smerter og han vil om et par måneder kunne knase tørfoder med gummerne. :slight_smile:

God bedring til Lukas :-)[/QUOTE]

Mange tak :slight_smile:

Jeg har SÅ dårlig samvittighed at han har gået med det.

Jeg håber bare på han elsker sin fødselsdagsgave (han fylder 4 år d. 4. december)

Den dårlige samvittighed kender jeg godt. Da jeg for år tilbage så min kastrats tænder på røntgenbilledet, kunne jeg have været kravlet i et mussehul.
Jeg blev først og fremmest MEGET overrasket over at se, at det stod så galt til. Herefter fulgte skammen over, at jeg ikke havde reageret noget før, og sidst men ikke mindst, så havde jeg bare så ondt af min stakkels, stakkels kat :ked:Hun fik også fjernet alle tænder på nær hjørnetænderne, og historien havde virkelig en happy end. Hun spiste tørkost få dage efter (hendes eget valg) og hun blev helt enormt kælen … skulle bare stange og sætte duftmærker over ALT og hele tiden :hjerte:

Så som du nok ved, så kan man ikke bruge den dårlige samvittighed til noget. Anerkend at den er der, og GLÆD dig så over, at han fremadrettet får det meget, meget bedre. Kram herfra :cool2:

Den dårlige samvittighed kender jeg godt … Bølle-Bjørn fik fjernet 9 tænder for en måneds tid siden, også grundet TR :frowning:
Jeg havde ingen anelse om det, før han begyndte at tabe sig og blev rigtig skidtmas … men nu er han glad og veltilpas igen og selv om han foretrækker vådfoder lige nu, ved jeg at han sagtens er i stand til at knase tørfoder, det beviser han hver gang han får mulighed til at stjæle noget af Midens mad (nyrediet) :muhaha:
God bedring med ham :kram:

Åhh please, lad ham ikke blive mere kælen, det vil jeg slet ikke kunne overleve :slight_smile:
Han er så kælen i forvejen…

[QUOTE=Henriette;1268068]Åhh please, lad ham ikke blive mere kælen, det vil jeg slet ikke kunne overleve :slight_smile:
Han er så kælen i forvejen…[/QUOTE]
UPS! … det er Bøllen også blevet :ups:
Han har aldrig tidligere været putte-/ligge-på-skødet kat, men det er han blevet nu :smiley:

[QUOTE=Skattekat;1268070]UPS! … det er Bøllen også blevet :ups:
Han har aldrig tidligere været putte-/ligge-på-skødet kat, men det er han blevet nu :D[/QUOTE]

Åhh jeg får helt ondt af mig selv lige nu…

Han har altid været en kælerøv. Hver gang jeg kommer hjem kravler han nærmest selv op til mig, og så sidder han klistret op af mig nærmest til vi går i seng, og så igen fra morgenen af til jeg køre… Åhh stakkels mig… Og stakkels folk på udstillingerne fremover :wink:

Han kommer med mig på arbejde hele december, så jeg er sikker på at han får noget af spise med jævne mellemrum. Han synes heldigvis det er super fedt at være med i butikken :slight_smile:
Inden vi åbner tonser han rundt og undersøger alt, og så får han sin sele på ved åbningstid, og når der er tid sidder han på disken og tager imod kunderne - han og de elsker det :smiley: