Lukket for det varme vand

Ja, det er helt bogstaveligt, altså :slight_smile:

Der var en seddel på døren fredag, hvor der stod, at fjernvarmen ville blive lukket søndag mellem klokken 8.00 og klokken 17.00 på grund af nødvendigt ledningsarbejde.

Sedlen blev afsluttet med følgende: “Vi håber, at afbrydelsen ikke vil genere for meget”.

Hvis de virkelig gerne vil undgå at genere folk, hvorfor i alverden vælger de så at gøre det en søndag (til overtidsbetaling)? Eller er det bare mig, der synes, det er fuldstændig skørt :?

Men Odense er et mærkeligt sted at bo, hvad den slags angår. For nogle år siden var der hedebølge i august, og netop i den periode valgte kommunen at lægge ny asfalt på vejen oven for min lejlighed. OM NATTEN!

Begrundelsen var formodentlig at tage hensyn til trafikken - og så var det så fuldstændig ligegyldigt, at hele kvarteret på grund af de ret heavy duty-maskiner, der var i anvendelse, måtte gå 14 dage uden at kunne sove om natten. Selv om vinduerne var lukket - hvilket jo i sig selv var ulideligt på grund af hedebølgen.

Men en dag uden varmt vand kan jeg nu godt overleve. Også selv om jeg ikke nåede at komme i bad inden klokken 8.00 :ups: Synes bare, det er en mærkelig strategi.

For nogen tid siden blev vi afskåret fra vand en hel søndag fra 8 til 18…men jeg tænkte nu på det som, TÆNK nogle søde mennesker arbejder en hel søndag for jeg kan få vand igen.:thumbup:

Vi lever i et privilligeret samfund og vand og strøm og andet er en selvfølge.:ok:

Jeg tænker ofte i mit stille sind når man syntes det er ØV…at hvordan mon det er at skulle gå 2 km tilnærmeste brønd i Kenya, hvordan et er at skulle vaske sit tøj ved en beskidt Ganges-flod eller hvordan det mon er at skulle sove på den hårde jord fordi en seng er noget uopnåeligt.:frowning:

Jeg synes det er god sanfundssind at lukke for vandet en søndag, hvor mange institutioner og virksomheder er lukket …Mange steder er man jo afhængig af vand, for at få hjulene til at køre rundt, og menig borger som er varslet i forvejen, klarer såmæn nok en dag uden vand :slight_smile:

Nu havde jeg altså vand (det var kun det varme, der var væk), og det var ikke til den store gene for mig. Det skrev jeg da vist også?

Men hvis man vil genere folk i almindelighed mindst muligt i et villakvarter, som dette hovedsageligt er, så skal man da ikke gøre det en søndag. (Det skrev jeg selvfølgelig ikke, at det var - et villakvarter). Og det koster stadig kassen at have folk til at arbejde i weekenden. Jeg har selv levet højt på det i mange år.

Mens jeg boede i udlandet, boede jeg til gengæld i mange år under forhold, der her i Danmark formodentlig ville blive fundet uegnede til mennesker, så det er såmænd ikke, fordi jeg ikke ved, at jeg er privilegeret.

Jeg kan faktisk slet ikke forstå, hvordan vi kommer fra mit oprindelige indlæg og så dertil. Det er ligesom at sige til børn, der ikke kan spise op, at de skal tænke på alle de små sultne børn i Afrika.

Men never mind - det er jo et fuldstændig ligegyldigt indlæg i den store sammenhæng. Jeg vil vende tilbage til mine katte.

jeg kan sagtens følge dig :slight_smile:

de laver nemlig præcis samme nummer i mit boligkompleks…

de lukker for vandet i WEEKENDERNE??? hvor alle er hjemme frem for man-tors mellem 7 og 18 hvor folk er på arbejde… det er dybt godnat!!!

som barn (også i mit voksne liv) har min far været formand for en større by’s vandværk…uanset hvad de tog hensyn til, så var nogle utilfredse…og kors hvad folk ikke kunne komme og forlange erstatning for…desværre var vores privatnummer, det samme som folk kunne læse i tlfbogen under vandværket…så folk kimede indimellem både ned dag og nat…lørdag aften, såvel søndag morgen

om det også har været medvirken til, at jeg idag virkelig forsøger at tænke over, om modtageren af et tlfopkald har tid eller er et passende tidspunkt ved jeg ikke…

Hislen Heidi

Nu har jeg i en anden tråd læst, at du har været udsat for et irriterende telefonopkald i dag - men jeg har altså ikke været i nærheden af at ringe til nogen som helst, endsige kime nogen ned dag og nat og lørdag aften og søndag morgen :surrender1: :surrender1:

Jeg synes godt nok, I overfortolker mit indlæg bare en lille smule :S

Irene
Du skal ikke tage det personligt, for det var IKKE ment sådant.
Jeg reflekterer blot som jeg gør, fordi forholdene ER som de er og fordi vi danskerer ER nogle forkælede noe’n :tihi:

HVIS man stiller tingene i relief og tænker over tingene, så irriterer de måske heller ikke så meget.

Jeg bor helt ud til en lille vej, men KORS hvor køres der i døgndrift i høstsesonen og KORS hvor de kæææmpestore traktorer får alt til at skælve og ryste, men det nytter ikke at ærge sig over det for det var os der valgte landet og dermed også de dyyyt landmænd der følger med :tihi:

Jamen, jeg tager det nu heller ikke så tungt. Blev bare et øjeblik lidt overrasket over reaktionen på noget, som egentlig bare var en undren over en tilsyneladende selvmodsigende intention fra vandværkets side :slight_smile:

Om end jeg stadig må fastholde, at jeg altså ikke har forsøgt at kime nogen ned eller noget :uha:

Faktisk kan jeg godt lide din måde at tænke på, Brita - at du føler dig heldig, fordi nogen vil arbejde om søndagen for at sikre dig vand. :slight_smile:

[QUOTE=galath;577935]Nu har jeg i en anden tråd læst, at du har været udsat for et irriterende telefonopkald i dag - men jeg har altså ikke været i nærheden af at ringe til nogen som helst, endsige kime nogen ned dag og nat og lørdag aften og søndag morgen :surrender1: :surrender1:

Jeg synes godt nok, I overfortolker mit indlæg bare en lille smule :S[/QUOTE]
gud det er sgu da et traume derfra ;O)

hurra for el-varmvandsbeholder og vand fra kildevæld…det stopper kun hvis en snegl går i vandet…og så tager det min mand og naboen som har kildevældet ca 3-4 timer inden der er nogenlunde rent vand igen…og det sker gerne en hverdags aften hvor alle skal tidligt op næste dag…det er ikke øv…det koster nemlig gratis

men jeg kan sagtens følge din tankegang…øv øv øv