Lungebetændelse

Er der andre lidelsesfæller derude, der er syge lige nu?

Jeg har lungebetændelse, så jeg kommer ikke i skole:-(

Havde ellers glædet mig sådan, men nu ligger jeg her - godt kattene er her. De er så hyggelige at være syg sammen med:)

Jeg tror faktisk vi er en del herinde der snotter og hoster for tiden :thumbdown:

Jeg er vist selv på højdepunktet i dag. Hold op det er slemt. Det startede med ondt i halsen, men nu er jeg “bare” forkølet. Til gengæld er min hals superøm på venstre side, helt op bag øret. Det har jeg ikke oplevet før. :S :?

Jep. jeg har den ondeste forkølelse jeg længe har haft.
Tror faktisk jeg er nødt til at smide mig på sofaen og se et par film - måske julefilm?? Og SÅ er jeg altså virkelig syg.

Jeg har også placeret mig på sofaen med tæppe, computer på skødet, kleenex ved siden, en skraldespand så kattene ikke stjæler papiret :muhaha:, Gilmore Girls, cola og halstabletter.
Jeg har ingen intentioner om at rejse mig foreløbig :thumbup:

Sådan lå jeg i går med Desperatos husfruos

Ja ja, så blev det jo kedeligt at sidde her, så jeg gik i gang med en masse. Med det resultat at jeg har det SÅ meget værre nu :thumbdown: Øv, man skal altså lytte til sin krop. :doh:

Jeg tog til lægen igen, for min vejrtrækning er hvæsende og meget anstrengende.
Lægen kunne ikke måle så særligt høje bakterieværdier, jeg fik ilt og ventoline (uden vildt stor effekt) Mine ører er stoppet (eller jeg har så meget snot i mellemøret, at jeg er næsten “døv”), så nu er jeg skam på antibiotika YAAAAAY

I morgen SKAL jeg slappe helt og aldeles af. Det må være kravet til mig selv.

Nope. Var forkølet i et par dage og så gik det over, så sådan har det bare at blive ved med at være :venter:

Nu har jeg skiftet læge igen-igen, til et lægehus med 4 kvdl læger (plus et par mænd), og nu håber jeg at kunne få henvisning til dit og dag.

Har hostet og snottet mere eller mindre permanent i nogen tid (flere mdr), og har mistanke til noget bronkie-noget :S

Det store plus i det her er, at man ikke behøver nogen henvisning for at gå til øre-næse-halslæge.
Man bestiller bare tid, og kommer som regel hurtigere til, hvis man har smerter.

Halslægen kan så henvise videre til et lunge-tjek, hvis man kan blive enige om det udfra et sagligt grundlag.

For nogle år siden, da mine lunger var på hyppigt overarbejde (megen sangtræning og vilde danse-aftner på Paradisco), fik jeg lungebetændelse igen og igen. Simpel overbelastning og inflammation pga, at jeg er lidt for god til at presse mig selv ud over, hvad min krop er designet til.

Heldigvis havde jeg en god halslæge, der prøvede 4 forskellige antibiotika på mig:

• Zitromax i et par 6-dages-kure
  • Doxicyklin, som vi kender som Ronaxan
  • Spectramox, der f eks er godt mod hævede og betændte mandler
    Og de 3 slags virkede akkurat så længe, som kuren varede.
    Så var den gal igen.

Det siges, at det er meget sundt at le. Jeg grinede ihvertfald højt over det 4. og mest effektive, bredspektrede antibiotikum:
Det hed Amoxicyllin - amok-på-baktusserne-cyklin :smiley: - og navnet på dt aktive stof var endnu sjovere: Moxi-floxa-cyllin! -LOL Jeg ser det for mig og skuer det grant (helt som i Asterix og Cleopatra): Alle de små cylliner kommer moksende i flok-sende efter de grimme baciller :yah:
Skidtet virkede ialtfald :ok:

God bedring til jer alle, og måske skal vi netværke lidt om dygtige og lydhøre hals/lunge-læger.
Hende inde ved Vandkunsten skal jeg ihvertfald ikke have ørerne i maskinen hos igen :thumbdown:

Jeg har også kun fået pincillin - eller primcillin som det hedder:-) - til 3 dage. Men en lungebetændelse er det omend en bette en åbenbart - selv om det ikke føles sådan:-(

For tiden er jeg sund og rask! :thumbup::kryds:

Men jeg har én gang haft lungebetændelse - og nøj, hvor var det ubehageligt! :S Det eneste i samme kategori, var da jeg havde kyssesyge, og da jeg som barn var indlagt med nyrebækkenbetændelse og 41 i feber.

En ting er, at jeg havde ret høj feber, men min vejrtrækning var helt hen i vejret! Jeg boede hjemme, og havde værelse på 1. sal.
På de 13 trin måtte jeg holde 3(!!) pauser!

• Det var jo helt absurd!

Så gud forbyde, og alle mulige forbandelser på lungebetændelse!

:trøste::trøste::trøste:

Rigtig god bedring til alle jer stakkels syge piger.

Her er ingen tegn på sygdom

:kryds:

[quote=Tea;494411]For tiden er jeg sund og rask! :thumbup::kryds:

Men jeg har én gang haft lungebetændelse - og nøj, hvor var det ubehageligt! :S Det eneste i samme kategori, var da jeg havde kyssesyge, og da jeg som barn var indlagt med nyrebækkenbetændelse og 41 i feber.

En ting er, at jeg havde ret høj feber, men min vejrtrækning var helt hen i vejret! Jeg boede hjemme, og havde værelse på 1. sal.
På de 13 trin måtte jeg holde 3(!!) pauser!

• Det var jo helt absurd!

Så gud forbyde, og alle mulige forbandelser på lungebetændelse![/quote]

Øøørrhgh… Bare jeg hører/ser ordet kyssesyge, så tror jeg, at jeg skal dø :blegne: Det er godt nok det værste jeg nogensinde har oplevet. PUHA!

Rigtig god bedring til alle jer syge! Lungebetændelse er ikke noget at spøge med. Glemmer aldrig hin nytårsaften, da Isis måtte afsted for at få akut kejsersnit. Jeg var så syg og havde ikke sovet i 3 nætter. Men først nytårsdag om aftenen, kunne jeg sanse at tage ud til vagtlægen.

Hun havde nær indlagt mig, men det kunne jeg jo ikke, når jeg havde en forvirret nyopereret missemor og 5 nyfødte killinger derhjemme. Det tog mig over en måned at komme mig. Jeg fik både penicillin, inhalator af en slags og binyrebarkhormoner, i en hel måned. Så jeg føler med dig Helle

ØV det er så træls at være syg eller skrantende. Rigtig god bedring til jer der er syge :slight_smile:

Knus Gitte

åh god bedring til jer!
Lov mig at i passer på jer selv - jeg ved hvor farlig lungebetændelse kan være, min højre lunge klappede sammen i 2005. PUHA.

Godt i har jeres smukke katte

Tak for alle de søde ord:-)

Jep Helle, jeg er også syg, og tror jeg er nød til at tage til lægen, syntes det er begyndt at brænde i lungerne.
Jeg måtte aflyse katteudstillingen i denne weekend