MÅ bare sige tak til Gry, NP og dkkorat :)

Jeg har lige - via Gry ,Camilla og Niels Peter - opdaget en GENIAL spise… miso-dip!!! på den måde kan grønsager i meget store mængder forvandles til snacks med en fantastisk smag, der kan småguffes hele dagen… OG - i dippen er der kun 205 kcal pr 100 g fordelt på 27g kulhydrat, 8 gr. protein og 7 gram fedt…

100 g det holder til omkring 400 g snackgulerødder, 1 agurk, ½ kinaradise og 200 g hvidkål… så man starter bare fra en ende af :slight_smile: … det er jo lige til at blive mild og glad af…

Tusind tak til Gry, NP og Camilla (dkkorat) fordi i introducerede mig til denne herlige spise :slight_smile:

…gæt hvem der har guffet hvidkål, gulerødder og agurker hele dagen :slight_smile:

Hvad er Miso-dip :?

Jeg vil også gerne vide hvad dette meget lækre spise er…

Miso er en sund dip som også er god til supper, saucer og i dressinger, evt tilsat lidt limejuice eller anden juice…

det er fremstillet på gærede soyabønner, hvede og ris og er rig på proteiner, vitaminer og mineraler

og så smager det bare SÅ godt!!!

Taget direkte fra deres hjemmeside:

Miso Dip

Sund dip som også er god til supper, saucer og i dressinger, tilsæt blot lidt limejuice eller anden juice og bland sammen med Miso-dippen.

Miso er en pasta fremstillet af gærede soyabønner, hvede og ris. Rig på vitaminer, proteiner og mineraler.

[quote=Battlestar;325726]Miso er en sund dip som også er god til supper, saucer og i dressinger, evt tilsat lidt limejuice eller anden juice…

det er fremstillet på gærede soyabønner, hvede og ris og er rig på proteiner, vitaminer og mineraler

og så smager det bare SÅ godt!!![/quote]

Ih var lige lidt for langsom Gg

hihi… vi havde samme kildemateriale :slight_smile:

men det er taget fra den restaurant hvor vi spiste igår for de sælger det også… og jeg kom til at købe 3 bøtter idag i min forkostpause (arbejder ca 30 sek fra restauranten)

og SÅ skulle der ellers guffes …

det er skøøønt

Kan man kun købe det på nettet? :slight_smile:

Det lyder da som noget ganske ok, når man ikke liiige sys grøntsager er det fedeste efter snart et års kur :wink:

[quote=DK*DeLaCour;325783]Kan man kun købe det på nettet? :slight_smile:

Det lyder da som noget ganske ok, når man ikke liiige sys grøntsager er det fedeste efter snart et års kur ;)[/quote]

jeg vil tro du også kan få det i diverse japanske butikker i KBH - i hvert fald dem der forhandler ingredienser til sushi…

og muligvis også på japanske restauranter…

[quote=Battlestar;325786]jeg vil tro du også kan få det i diverse japanske butikker i KBH - i hvert fald dem der forhandler ingredienser til sushi…

og muligvis også på japanske restauranter…[/quote]

Huhuhu… Godt man bor i Grenå :thumbdown: Nå, så må det blive på nettet, hvis jeg blir for meget træt af gulerødder :wink:

Kan I så holde om med at fortælle om alle de gode ting I ser og prøver … jeg må jo have det hele :tihi:

Kan kun give dig ret Gitze, det er også en af mine favoritter :thumbup::thumbup:

Lyder super interessant, mon man kan få det i O´ense :? Det må jeg da have fundet ud af. Tak for tippet :thumbup: