Må de det ? (Tage mine ting)

Har lige brug for jeres hjælp…

Jeg havde en taktator ude og bedømme min lejlighed i mandags - for at finde ud af hvad der skulle smides ud, og hvad der skulle til rensning …

Der kommer så to mænd, tiirsdag , og skal hente de ting, der skulle til rensning … (tøj)

Han ser så min wii maskine, og spørg om jeg skal gemme den, siger nej, da taktatoren har kasseret den, og jeg får pengene til en ny …

Så siger han, den må da ikke smides ud, også kobler han den fra, og tager den med ned i bilen, sammen med et ophæng til vægen, som os var kasereret …

Så vil høre, om I ved om han må det , må han tage MINE ting ??

nej - hvis det er dem der skal hente dine ting til rensning og han tager en ting der ikke skal - så er det tyveri!

Hvem var han…? Kom han fra forsikringsselskabet…?

Hvis du får erstating for en ting, får udbetalt penge til at købe nyt for, så tilhører den beskadigede ting i princippet forsikringsselskabet.

De ting han to tog , var kasereret … Så de ting, skulle han slet ikke røre…
Men faktisk kun mit tøj, som skulle til resning…

Nej, det må han ikke!

[quote=Susanne Harbo;434885]Hvem var han…? Kom han fra forsikringsselskabet…?

Hvis du får erstating for en ting, får udbetalt penge til at købe nyt for, så tilhører den beskadigede ting i princippet forsikringsselskabet.[/quote]

Ja, han kom fra forsikringen …
Jamen det gør jeg - får penge til at købe en ny wii …

  • Men han må vel ikke tage de ting til eget forbrug, som jo er/var hans hensigt…

[quote=Sisspii;434894]Ja, han kom fra forsikringen …
Jamen det gør jeg - får penge til at købe en ny wii …

  • Men han må vel ikke tage de ting til eget forbrug, som jo er/var hans hensigt…[/quote]

nej - du skal ringe til forsikringen og melde at den er blevet taget af deres medarbejder…

så tager de hånd om ham - for han må under ingen omstændigheder tage den til sig selv - højest til forsikringen

[quote=Battlestar;434896]nej - du skal ringe til forsikringen og melde at den er blevet taget af deres medarbejder…

så tager de hånd om ham - for han må under ingen omstændigheder tage den til sig selv - højest til forsikringen[/quote]

Vi var bare itvivl om det noget noget de overhovede måtte det …
For så kunne jeg jo ligeså godt havde beholdt den, istedet for at han tager den …
Men vi ringer til dem mandag, for at høre om hvad de siger…

DET må han i hvert fald ikke tage!!! For det første - hvorfor skulle han tage det, hvis det ikke virker… Jeg synes det lyder som om han har tænkt at det måske kan laves eller sælges.

Men selvom det er en bunke af kasserede ting - så er det faktisk dine til du har fået pengene fra forsikringsselvskabet!!

[quote=Abaddon;434945]DET må han i hvert fald ikke tage!!! For det første - hvorfor skulle han tage det, hvis det ikke virker… Jeg synes det lyder som om han har tænkt at det måske kan laves eller sælges.

Men selvom det er en bunke af kasserede ting - så er det faktisk dine til du har fået pengene fra forsikringsselvskabet!![/quote]

Om det virker ved jeg ikke, men da en wii er platisk, sidder soden jo i det (lugten) Og det er umuligt at gøre rent, når den var så sækken af sod som den nu var…

Ja, han kan jo sikkert tjene et par 100 kr på den maskine :frowning:

Men ja, det er jo stadige mine ting, og er så ked af at vide, at der faktisk er andre der har den :frowning: Når jeg ikke kan få lov at beholde det, så er der ingen der skulle have det…

[quote=Sisspii;434950]Om det virker ved jeg ikke, men da en wii er platisk, sidder soden jo i det (lugten) Og det er umuligt at gøre rent, når den var så sækken af sod som den nu var…

Ja, han kan jo sikkert tjene et par 100 kr på den maskine :frowning:

Men ja, det er jo stadige mine ting, og er så ked af at vide, at der faktisk er andre der har den :frowning: Når jeg ikke kan få lov at beholde det, så er der ingen der skulle have det…[/quote]

Det forstår jeg godt.

Jeg kan godt forestille mig at lige nu er selv de mindste små ting bare så vigtige… Altså… Det er jo DINE ting… Synes faktisk det var tankeløst af ham…

Kram!

[quote=Abaddon;434955]Det forstår jeg godt.

Jeg kan godt forestille mig at lige nu er selv de mindste små ting bare så vigtige… Altså… Det er jo DINE ting… Synes faktisk det var tankeløst af ham…

Kram![/quote]

Det har du nemlig helt ret i, det er meget vigtigt …

Men ja, det er MINE ting, jeg har knoklet for at betale de dengang 3000 kr for at få den …

Men vi ringer og snakker med forsikringen mandag…

Hvis du er blevet lovet en ny wii (penge til en ny) af taksatoren, så tilhørte den gamle wii sådan set ikke dig mere, for når forsikringen erstatter en ting der har taget skade, tilhører den beskadigede ting faktisk forsikringsselskabet.

Men selvfølgelig kan forsikringen vælge at smide de gamle ting ud hvis de ikke er noget værd.

Men, det berettiger ikke manden fra skadeservice til bare at tage den med, for han er kun fra et firma der er hyret af forsikringsselskabet.

Men som jeg forstår det, har du jo givet ham lov til at tage tingene ved at sige du ikke skal bruge dem og at forsikringen erstatter dem.
Og så har manden sikkert bare regnet med det var affald, der alligevel bare skulle smides ud.

I det øjeblik man anmelder en skade og ønsker ting erstattet af forsikringsselskabet, overgår ejendomsretten over de forsikrede ting til forsikringsselskabet og de kan kræve dem udleveret, før du få nyt.

Du kan godt komme i en klemme, såfremt forsikringsselskabet ikke har givet dig lov til at kasserer tingene, så du skal bestemt ringe og fortælle dit forsikringsselskab om det der er sket. Så må de selv håndtere det derfra.

Det samme gør sig gældende med ting man har fået stjålet. Dukker det op tilhører det forsikringsselskabet. Dog kan man for det beløb de har betalt i erstatning, få lov til at købe det tilbage, hvilket man jo gerne vil med de ting der har affektionsværdi udover værdien i kr./øre.

Hvor føler jeg med dig i disse dage. Det må være så svært at se sine ting sodsværtet og brændte. Uanset om det kan generhverves.