Må de spise musen?

Ja så smuttede Lulu ud igen, men hun kom tilbage efter en halv time og igen kom hun med en mus, denne gang en unge, hun er jo blevet helt professionel :clap:
Men hun gav den til killingerne så nu er mit spørgsmål, må de æde den eller kan de blive syge af det? De er mega interesserede…

Selvfølgelig kan killinger tåle at spise mus. Det har de gjort i millioner af år.

Meeen, musen kan jo have orm. Så jeg ville ikke lade killinger spise den.

2 Likes

Tak for svar :+1: så det ud med den :slight_smile:

1 Like

Så i virkeligheden var det et ret godt spørgsmål :wink:

4 Likes

Dollie har vist fundet en museautomat i haven i løbet af sommeren, hun har slæbt mus i alle størrelser ind hele sommeren. Og jeg er ret sikker på der er ædt langt flere end vi har set :slem: Men vi giver ormekur uanset hvad, så i min bog må de gerne æde en mus - det er vel stadig det mest naturlige foder for en kat, selv om jeg dybest set foretrækker at de kun æder tørkost :wink:
VH
Susanne

6 Likes

Her i huset får de også lov til at æde deres mus og fugle :slight_smile: så må de have en ekstra ormekur engang imellem :grin:

2 Likes

Jeg gav dem deres 2. Ormekur for 3 uger siden, skal jeg gi dem en ekstra just in case? De nåede jo at pille og nappe lidt i den inden jeg fik den fra dem :thinking:

Ikke for så lidt - de skal æde den, og der skal såmænd nok mere til end en enkelt for at der er nogen større risiko :slight_smile: Se tiden lidt an i stedet - giv dem hellere dagen før de flytter hjemmefra i stedet.
VH
Susanne

1 Like

Tak :+1: