Må dyrlægen det?

For et år siden fik jeg et par blisterark Clavubactin i en æske. Men den æske var lavet af firmaet, med diverse oplysninger på. Om jeg fik en kopi af indlægssedlen med, husker jeg ikke.

Den med det “særskilte varenummer” driller mig lidt. Det plejer der vist ikke at være på blisterark. (Om nogle firmaer så er begyndt at påføre det, som følge af loven, ved jeg ikke…)

Tea - Det ved jeg heller ikke. Der plejer også at være sådan en label på den lille pose de er i, men husker selvfølgelig ikke hvad der står udover medicinens navn :slight_smile:

[quote=Lis Dahlstrøm;494116]Det gjorde mange - det kommer nok an på hvorlænge siden det er … Noget siden ikke? Clavubactin er blever erstattet af andet, billigere og ikke ligeså opløseligt udenfor blisterpakken

Men et eller andet forkert er der altså i at få pillerne i en pose uden indlægsseddel.[/quote]

Næhh, det er kun 3-4 mdr. siden, at jeg fik Clavubactin til Leo pga. en byld. Husker netop det produkt, fordi vi har fået det så mange gange, til mange forskellige ting og til både hund og kat.
Har fået det et par gange i sådan en lille æske, hvor der står Clavubactin på, men ellers kommer de det ofte i en lille pose, hvor der står hvad det er og hvor mange piller katten skal have pr. dag og i hvor mange dage.

Hvad er det skiftet ud med ?

Vi har engang fået noget smertestillende med hjem, som vi selv skulle dosere og give med engangssprøjter…

Ved ikke om det er det samme ?

[quote=Babyrex;494180]Vi har engang fået noget smertestillende med hjem, som vi selv skulle dosere og give med engangssprøjter…

Ved ikke om det er det samme ?[/quote]

Jo det vil jeg tro.
Sådan har vi også fået det før :slight_smile:

Hvis man nu antager at man får medicin fra en anbrudt pakning, og dyrlægen vedlægger/påhæfter

  • individuel indikation (hvilken sygdom/lidelse der skal behandles/forebygges)
  • individuel dosering

og dertil

  • indlægsseddel

… er der så nogen der kan give et bud på hvorfor det skulle være ulovligt? :?

Jeg kan ikke selv se årsagen, men vil da lige snakke med mine kollegaer på apoteket, om det. :slight_smile:
I sidste instans, må jeg jo kontakte Lægemiddelstyrelsen. :muhaha: (De vil sikkert hade mig for det, hehe)

Da plejemisserne blev neutraliseret i sommers fik jeg deres smertestillede i løs form.
Manik fik 3 ml. Metacam efter at have fået fjernet knuder i sidste uge. Jeg fik ikke lige spurgt hvorfor - men til netop denne kat var det godt nok rart!
Men det var måske pga. de nye regler?

Jeg tænker altså også, at de nye regler kommer til at medføre, at alle mulige mennesker så kommer til at sidde med solide mængder medicinrester derhjemme, og det kan da ikke være til dyrenes fordel, hvis nogen prøver at lege dyrlæge selv.

[quote=pivnu;494250]Da plejemisserne blev neutraliseret i sommers fik jeg deres smertestillede i løs form.
Manik fik 3 ml. Metacam efter at have fået fjernet knuder i sidste uge. Jeg fik ikke lige spurgt hvorfor - men til netop denne kat var det godt nok rart!
Men det var måske pga. de nye regler?

Jeg tænker altså også, at de nye regler kommer til at medføre, at alle mulige mennesker så kommer til at sidde med solide mængder medicinrester derhjemme, og det kan da ikke være til dyrenes fordel, hvis nogen prøver at lege dyrlæge selv.[/quote]
Netop derfor vil jeg forsøge at finde årsagen til loven.