Ja det er vores egen skyld. Vores hankat er lige begyndt at strinte her den sidste måneds tid. Hver gang er det gået ud over mine børns dyner. Så vores løsning var at lukke af til deres værelser. Så vi kunne holde ham i huset indtil han skal kastreres. Det bliver han efter han har parret min hunkat. Afventer løbetid pt. Når vi så har været ude af huset. Har vi lukket kattene inde i deres værelse. For at undgå han strintede hele huset til. For han gør det kun steder han er alene. Idag glemte vi det så… Vi var væk en time. Og da vi kom hjem har han tisset i vores vugge:-( Det er et arvestykke helt fra min kæreste var baby. Håber virkelig ikke den kommer til at lugte af tis. Tør slet ikke nævne det for min svigermor. Blev bare så trist og sur. Men ja det er jo vores egen skyld.
Øv øv øv… Ja det kan godt være svært ikke at blive sur i sådan en situation - men som du selv skriver, så har I jo kun jer selv at takker… Og ved godt det ikke er nogen trøst overhovedet…
Håber løbetiden snart kommer, så du kan få ham kastreret
Man kan sagtens blive sur uden at udtrykke det. Elin og jeg har en aftale om at ringe til hinanden og skælde ud, hvis en fertil gør noget naturligt, som alligevel er irriterende - for det ER det jo:-) På den måde får vi afløb uden at kattene opdager det og vi ender med at skrald grine.
Pøj pøj med snarlig løbetid
Det er da også underligt at de ALTID vælger senge, dyner og den slags der bare er SÅ besværlige at rengøre…ku de så bare strinte på køkkengulvet, jamen så pyt da!!
Hvis du en dag kommer forbi en farvehandler, så køb en stor rulle afdækninsplastik. Det kan du lægge over dynerne med et sengetæppe over - så er det i det mindste kun sengetæppet der bliver tisset på i de tilfælde den skulle svipse med at få lukket dørene osv…jeg kender flere opdrættere der må gøre sådan.
Det er fordi de steder dufter stærkt:-)
Jeg fik et godt råd af min veninde til hvordan man kan få lugt ud af tøj, godt nok ikke kattestrint, men det kan være det virker. Man skal bare lægge sit tøj i fryseren i et døgns tid. Efter du har vasket vuggen kan du jo prøve at sætte den ud i frostvejr og håbe på at den sidste rest lugt forsvinder.
jeg vil også sige at den skal ud i kulden - jo længere jo bedre… det er nok det bedste håb…
den skal naturligvis rengøres og nok også have urine off i STORE mængder - men der er håb
At have fertile dyr kræver nogengange at man er delvist sindsyg…:høhø:
Hvis du vidste hvor mange ting herhjemme der har fået et strint hankattepis. Det er elkedler, pcér, stikkontakter, lamper, persienner, vindueskarme, badekar, vægge, jakker, støvler…you name it.
Men pigerne er nu ikke bedre når de er i løbetid, så strinter de også.
Er du 100 % sikker på at det er hankatten der har strintet i vuggen ? Hankatte der markerer prøver som regel at nå så højt op som muligt, og de går normalt ikke efter sengene, med mindre det er tis og ikke strint.
Chicabee. Jeg er ret sikker på det er ham. Vi har oplevet det ca 4-5 gange nu. Og sidst var det i min yngste søns seng. Der kom Fenris ud derfra. Og så ville jeg lige tjekke sengen. Og der var der helt frisk tis. Det havde ikke engang nået at trænge helt ned i dynen. Og de sidste 3 mdr er han blevet meget hankat. Han går og mjaver hele tiden, sidder ved døren og vil meget gerne ud og jagte damer. Så han skal bare kastreres hurtigst muligt. Catzilla er kommet af p-pillerne. Så jeg håber snart hun kommer i løb:D
Jeg synes det er ret typisk, at når de lige begynder på markeringerne, så sætter de sig i stedet for at strinte rigtigt - det skal de først lære Jeg har kun haft en hankat, som nåede at komme til markeringsstadiet, og han satte sig ned og leverede en langt mindre tår end når han decideret tissede - og hold k*ft, hvor det stank … mine hunkatte kan til gengæld strinte til perfektion!
Jeg har en 8 mrd gammel hankat…eller han er 9 mrd nu, men han kunne fra første færd strintekunsten:nix:
Dyyyyyygtig dreng han har givetvis øvet sig længe i kattebakken inden det blev praktiseret IRL
tror han har kunnet lugte hvor de gamle drenge har haft favorit stritesteder…for han gør det samme steder som bla. hans far gjorde.