Må jeg præsentere

[ATTACH=CONFIG]49246[/ATTACH]

Til lykke med den der alternativt udseende mis :smiley:
Ja, ja Mette, du ved jo hvad jeg mener om Peterbalds, men han ser sød ud og du er vild med ham og det er vel det vigtigste ?! :slight_smile:
Jeg er dog stadig helt sikker på at han vil være endnu pænere, hvis han fik noget ordentlig lang pels :stuck_out_tongue:

Tillykke med knægten…han lyder til at være rigtig dejlig.

håber dr. dyr kan hjælpe…god bedring med dem

Stort tillykke Mette! Flotte øjne og flot farve! Og han lyder lige som dejlig (nå ja, næsten, ikke) som en anden dreng jeg kender :hjerte:

Hvis du parrer ham med sia/OSH - hvad får du så? Hvilken race, og hvilken pels? (Nysgerrig, hvem mig?)

Tak :slight_smile:

[QUOTE=Maibrit;688068]Næææ, en “skaldepande” med pels. MIG HA’! Og så tog I heldigvis ikke en krokodille med hjem. :surrender1: Nu er du altså tvunget til at tage ham med til udstillingen i Vorbasse. Dog synes jeg, at det er synd, at kalde ham for Kronk. Det er sådan en dum figur fra Disneys “Kejserens nye flip”, som har slået min figur i det dertilhørende PC-spil ihjel mange gange. Så må du næsten hellere kalde ham for Pølsemix.

Go’ bedring til de små mislinger. Jeg håber ikke, at det er noget alvorligt. :confused:[/QUOTE]

Kronk fra Kejserens nye flip er SØD - ikke klog men SØD … ligesom min Kronk :klapper:

Mislingerne… tja… har to der hænger i bremsen - én alvorligt (Whiskey)… han har fået til i morgen til at rettet op i, af Dr. Dyr… Ib har det stadig storartet - han vejer snart 1 kg, så det er dejligt.
Det er desværre det samme underlige manglende appetit, opkast og dårlig mave, som vi mistede to Europé killinger til sidste år og som jeg kan høre der er mange der bøvler med rundt omkring :frowning:
Dog har vi ikke set dårlig mave el. opkast i en uges tid - “bare” manglende appetit/spise væring… men det er også slemt nok! :frowning:

/Mette

Ai, for pokker da Mette. Det gør mig bare ondt. Jeg håbede at det her kuld bare sejlede igennem uden problemer…
Krydser fingre og tæer for den lille Whiskey. :kryds: :kryds:

[QUOTE=Ann R;688235]Stort tillykke Mette! Flotte øjne og flot farve! Og han lyder lige som dejlig (nå ja, næsten, ikke) som en anden dreng jeg kender :hjerte:

Hvis du parrer ham med sia/OSH - hvad får du så? Hvilken race, og hvilken pels? (Nysgerrig, hvem mig?)[/QUOTE]

Tak :slight_smile:

Og ja, sjovt du siger det, for jeg har faktisk også tænkt tanken at jeg synes det udtryk mindede mig om nogen :wink:

Når man parrer Peterbald med Siam/Orientaler, får man kún Peterbalds ud af det - man må IKKE bruge den slags killinger i Siam/Orientaler avlen, uanset pelslængden!
Grunden er at hårløsheden, kan finde på at springe en generation over og man ønsker ikke at der dukker brush el. hårløse killinger frem i siam/orientaler opdræt :wink:

Hvád slags pels får sådan nogle Peterbald killinger?
Ja se det er jo her det bliver spændende! :tihi:
Man aner det ikke! - Man kan være heldig at få kilinger der er velour og kort brush, men man kan også få straight (almindelig pels som en sia/osh).
Genitikken i pelsen eller manglen på samme, er ikke kortlagt 100%, men man ved at der kan komme hårløse killinger efter to brush og normal pelsede forældre og også at der kan komme pelsede killinger efter to hårløse forældre - netop derfor kan man ikke bruge peb killinger til sia/osh avl :wink:

Én ting er sikkert - uanset pelslængde, bliver de garanteret dejlige! :wink:

/Mette

Det er så underligt, det der med den manglende appetit. Specielt når det ikke er hele kuldet er er påvirket. Og kommer det ikke sent i forhold til andre eksempler jeg har hørt, Ibs kuld er jo da 2 måneder eller deromkring…

God bedring med lille Whiskey! Jeg håber da at Dr. Dyr kan få gang i appetitten!

(og wow… 1 kilo Ib? Han er næsten større end Stevie… Er du sikker på det ikke er ham der æder det hele så Whiskey ikke kan få noget? :slight_smile: )

Rigtig god bedring med de små og jeg krydser alt hvad krydses kan for den lille ven og for at han kommer ovenpå igen.

Jeg er lige som Ann meget nysgerrig efter hvad der der kan komme af pelstyper når han bruges i sia/ori avl. Det er spændende at lære noget nyt :slight_smile:

Ja hvis de der ører og den hale går i arv så bli’r det godt nok FLOT! næsten uanset hvilken slags kat der kommer ud af det :smiley:

Og du havde så lige brygget et fint svar sammen mens jeg sad og skrev mit forige indlæg. Tak for det.

Hvor er han skøn :wehuu:
Stort tillykke med ham :slight_smile:

Han er jo vildt bedårende! Elsker hans udtryk! :hjerte:
Stort tillykke med ham, glæder mig til at følge ham - og forhåbentlig hans fremtidige unger :wink:

:wehuu:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;688270]
(og wow… 1 kilo Ib? Han er næsten større end Stevie… Er du sikker på det ikke er ham der æder det hele så Whiskey ikke kan få noget? :slight_smile: )[/QUOTE]

He - Mette fodrer dem godt! Creamy, der sidder her og synger kampsange :dokdok: vejede over 2 kg, da hun flyttede ind - og hun er som bekendt en pige.

Mette tak for svar. Logisk nok at man ikke kan bruge dem i sia/ori opdræt - hvis man tænker lidt, hvad jeg ikke gjorde :wink:

Stor tillykke, Mette, jeg ved jo, hvor meget, du har glædet dig:)
Jeg glæder mig til at sove i ske med ham Vorbasse (?)

Venligst
Dorthe

Tillykke med den nye kat :slight_smile: Elsker farven og ørerne wauv

Gratulerer til en kjempefin peterbald - det er flott når dem får så fin type og god størrelse :hjerte:
Jeg foretrekker også litt mer pels på dem jeg tar i hus :ups:

Krysser fingrene hardt for bebis-Whisky :trøste: - kan han ha et svakere immunsystem enn de andre bare? Kanskje du bør få han sjekket vis ultralyd/rønkten,så dem ser at tarm og mage region er som den skal være.
Min oppdrettevenninne Heidi her i Norge hadde en kattunge på 6 uker som fikk tarmslyng og hadde lignende symptomer,men dem ble straks veldig akutt. Han overlevde faktisk operasjon (som mange dessverre ikke gjør) og er en frisk og glad kastrat med en my mye mindre tarm enn det som er normalt.

[QUOTE=Ann K;688213]
Jeg er dog stadig helt sikker på at han vil være endnu pænere, hvis han fik noget ordentlig lang pels :P[/QUOTE]

LANG pels??
Narjh. Pels, jatak. Men lang pels skjuler jo hele kattens facon. :noway:

Også tak til jer, for de søde kommentarer :slight_smile:

[QUOTE=Elwarth;688508]Stor tillykke, Mette, jeg ved jo, hvor meget, du har glædet dig:)
Jeg glæder mig til at sove i ske med ham Vorbasse (?)

Venligst
Dorthe[/QUOTE]

Ja, du kan tro du skal sove i ske med ham :wink: - håber der er lidt bedre plads i sengen i Vorebasse end i Skørping, for Kronk vil gerne sove under dynen :wink:

[QUOTE=Thelma;689927]Gratulerer til en kjempefin peterbald - det er flott når dem får så fin type og god størrelse :hjerte:
Jeg foretrekker også litt mer pels på dem jeg tar i hus :ups:

Krysser fingrene hardt for bebis-Whisky :trøste: - kan han ha et svakere immunsystem enn de andre bare? Kanskje du bør få han sjekket vis ultralyd/rønkten,så dem ser at tarm og mage region er som den skal være.
Min oppdrettevenninne Heidi her i Norge hadde en kattunge på 6 uker som fikk tarmslyng og hadde lignende symptomer,men dem ble straks veldig akutt. Han overlevde faktisk operasjon (som mange dessverre ikke gjør) og er en frisk og glad kastrat med en my mye mindre tarm enn det som er normalt.[/QUOTE]

Tak Veena!
Ja han har en rigtig rigtig pæn type, og jeg tror pelsen bliver mindre med aldren :wink:

Mht. Whiskey & Coffee; Jeg tror ikke det har noget med deres tarme at gøre, jeg har en idé om at det er én eller anden form for en cellet paracit der sætter det hele igang, og når de så først er gået ned med flaget, så kan de ikke rigtigt komme op igen.
Lige nu står den på tvangsfodring hver 4 time, så håber jeg at de kommer så meget ovenpå på et tidspunkt, at de begynder at få appetiten igen…
I al fald bør de ikke have nogen former for paracitter nu, de har netop fået panacur + metronidazol i 8 dage (og nu er de på convenia).
Men jeg krydser fingre for at de snart begynder at vise lidt livs vilje…!

/Mette

Og så synes jeg lige I skulle se et billede af Klondie, taget i dagslys idag - her ses hans flotte øjne klart bedre (også selvom der stadig er brugt blitz):

/Mette