Må man sælge sin egen medicin?

Ja, det er måske et lidt mærkeligt spørgsmål.
Min datter har skiftet ADHD-medicin, og nu har jeg et helt lille lager af Medikinet som jeg ikke kan bruge til noget. Må man egentlig sælge det? Det skulle selvfølgelig være til én som bruger det i forvejen, men det virker helt absurd hvis man bare skal aflevere det til apoteket, hvor man har betalt flere tusind kroner for det…:slight_smile:

Men jeg tænker at det måske er ulovligt :gruble:
Er der nogen der ved det?

jeg mener ikke at det er lovligt at sælge medicin :frowning:

Tak :slight_smile:
jeg tænkte det nok :frowning:
Men det er jo virkelig et ressource-spild der vil noget…:uha:

ja jeg har lige tjekket det og det er KUN apoteker som må sælge receptpligtig medicin i DK

Jeg har lige spurgt pålidelig kilde…man må ikke sælge medicin udskrevet af en læge til én patient…videre til en anden. Det skal afleveres på Apoteket, der så vil sende det til destruktion…man må ikke smide det i skraldespanden, det kan havne i forkerte hænder.

[QUOTE=Theomilou;1131886]Tak :slight_smile:
jeg tænkte det nok :frowning:
Men det er jo virkelig et ressource-spild der vil noget…:uha:[/QUOTE]
ja men prøv at forestille dig hvis alle kunne sælge medicin sådan ‘bare lige’ og ‘alle’ ikke går op i om folk nu også har recept på det! Set ville føre til enorm grad af selvmedicinering og i sidste alvorlige og massive fejlmedicineringer!

Adhd medicin er er der faktisk et helt ‘sort marked’ for blandt studerende som er eksamensangste/vil præstere stort!!! Det kan ikke være sundt i det lange løb! :S

[QUOTE=Theomilou;1131886]Tak :slight_smile:
jeg tænkte det nok :frowning:
Men det er jo virkelig et ressource-spild der vil noget…:uha:[/QUOTE]

Hvorfor har din datter købt så meget på én gang…hun har forhåbentlig kronikerbevilling, så hendes egenbetaling på Apoteket “kun” udgør 3.7oo kr pr CTR-år?

Hun er 18,så hendes egenbetaling er til voksne :slight_smile:

Det er også beløbet til voksne, jeg har oplyst…det er helt nøjagtigt 3.710 kr årligt…

Jamen så er det dét hun har :slight_smile:
Så når det er betalt betaler hun vist kun 15% af prisen…men det er stadig en del når en pakke koster næsten 800,- :slight_smile:

(jeg synes iøvrigt at det er et uigennemsigtigt system hvor det kan være svært at regne ud hvad medicinen koster fra gang til gang)

[QUOTE=Theomilou;1131899]Jamen så er det dét hun har :slight_smile:
Så når det er betalt betaler hun vist kun 15% af prisen…men det er stadig en del når en pakke koster næsten 800,- :slight_smile:

(jeg synes iøvrigt at det er et uigennemsigtigt system hvor det kan være svært at regne ud hvad medicinen koster fra gang til gang)[/QUOTE]

Jo…men når hun har købt medicin med en egnbetaling på 3.710 kr…så får hun medicinen gratis resten af året.
Apotekerne kan så næste år bevilge din datter en aftale, så hun hver måned skal betale 1/12 af de 3710 kr…så er udgiften den samme hver måned…det gør det jo lidt lettere i begyndelsen af et CTR-år. :slight_smile:

kroniker skal man søge om det får man ikke automatisk- hvilket er lidt åndssvagt egentlig. det er en formssag at få heldigvis.

Det må hun se at få søgt så :ok:

Kronikerbevilling søges gennem egen læge…man kan gøre det pr tlf…man oplyser at man nu erover grænsen for indkøb…så tager selve bevillingen kun et par dage, den gælder i 5 år…og Apoteket får automatisk besked.

Aftalen om at dele betalingen ud over hele året med samme beløb hver måned, skal søges gennem Apoteket.

Min datter bruger også Medikinet,hun kan kun få recept til 3 måneder af gangen,og så er det altså dyrt at starte en behandling på SU.Hun er heldigvis nået op over de 900,- så medicinen er billigere det næste års tid.

Hvis man er medlem af Danmark (tror det var i gr.1) får man 100 % retur,men jeg regnede lidt på det og med hendes nuværende dosis kunne det ikke svare sig.

Tine

Jeg kender en, der sælger sin medicin på det sorte marked og køber hash for pengene i stedet. :frowning:

Nej, desværre må man ikke overlade medikinet til andre, heller ikke til nogen der har recept, men jeg skal inddrømme, at jeg ikke ville være bleg for at gøre det, HVIS jeg var sikker på, at personen havde recept på det og ikke ville misbruge pillerne.

Ja, sådan er jeg. Ressourcespild er ikke lige mig.

husk at under serviceloven, kan man søge medicinbevilling.
Mener det er paragraf 81/82
Jeg er på kontanthjælp og får pt alt mit medicin betalt af kommunen.
Hvis man får det godkendt, får man et papir på det, som man tager med på apoteket første gang. De lægger det ind i systemet, og så kan man nøjes med at vise bevillingen igen når den skal fornyes, eller man skal hente medicinen på et andet apotek.

[QUOTE=LouiseLindell;1132027]husk at under serviceloven, kan man søge medicinbevilling.
Mener det er paragraf 81/82
Jeg er på kontanthjælp og får pt alt mit medicin betalt af kommunen.
Hvis man får det godkendt, får man et papir på det, som man tager med på apoteket første gang. De lægger det ind i systemet, og så kan man nøjes med at vise bevillingen igen når den skal fornyes, eller man skal hente medicinen på et andet apotek.[/QUOTE]

Det er bare svært at få bevilliget.

på www.medicinpriser.dk kan man beregne sin egenbetaling fra gang til gang. Man skal bare kende sin CTR-saldo.

og lægger man budget, er det slet ikke et problem. Jeg er bedøvende ligeglad med hvor jeg er i tilskudsåret, for det er på budget,med det resultat at der altid er penge til det. budgette bliver eguleret jævnligt. Og kommer man op over grænsen for egenbetalingog har kroniker bevilling er det jo om muligt endnu nemmere. 3750/12
indtil det er kørt ind er det selvf. stadig træls, sådan e budgetter jo i sagens natur