Må min slanke kat spise slanke foder

Sider lige og læser på min hun akt Nukas Hills r/d foder at underernæret katte ikke må spise det. Men min han kat er helt vild med det og spiser nok halvt af det og halvt af hans normale foder. Nu er han ikke underernæret men kunne godt tage nogle gram på så tror i der er noget galt i at han spiser af slankefodret?

Generelt er jeg modstander af slankefoder, da kattene ofte får kedelig pels af det fordi der er for lidt fedt i. Jeg foretrækker at reducere et normalfoder til katte der har for meget på sidebenene.
Men jeg tror ikke der sker noget andet ved en ikke fed kat spiser slankefoder. Han bliver næppe tynd som en bøjle

Tja, jeg ville ikke give kattene R/D, uden det var katte der skulle slanke sig, det er meget slankende og fyldt med fibre. Rigtig godt for katte med tynd mave, der f.eks. skyldes penicillin eller andet osv. Det var godt for vores Blonde da han havde problemer, men det er efter min mening ikke noget man giver normale og slet ikke slanke katte.
Hills W/D er et LET slankende foder, men faktisk mere et vedligeholdelsesfoder og det er rigtig godt, det får vores af og til.
Men hvis missen er sund og rask, så skal den bare have almindeligt foder Hills, IAMS, RC og hvad der eller er, ingen grund til specialfoder.

Hills r/d er noget jeg fik hos dr. dyr da hun gerne så at Nuka smider 1 kilo. Jeg har haft lidt svært ved at fodre hende med det da hun helst vil ha det de andre får så det er noget med at fodre 4 gange om dagen og så stå og kigge på imens de spiser. Dette gør dog at han katten ikke spiser nok og at min anden hun kat bliver lidt stresset. Nu har jeg så indført hills indoor og neutered og så halvt med r/d i Nukas skål og prøver at lade dem selv styre det. Nuka gider så kun at spise halvdelen af rd’en og han katten spiser så resten.

-pote -pote -pote -pote

Ja det er altid et cirkus hvis kattene skal have forskelligt mad, for de vil altid have det forkerte -rulleøjne
Hos os ville killingerne - da de var killinger - have de voksnes mad og omvendt. Og de voksne kunne ikke så godt tåle killingemaden, så det var et cirkus uden lige. Vi var nødt til at skille dem ad om dagen så de kunne spise det de skulle have, især da en af de gamle fik tynd mave, så kunne det slet ikke nytte han røg i killingefoderet.