Mad i februar

Jeg har intet i mod lever, jeg kan bare ikke synke det, det vokser i munden på mig

Da jeg var lille kunne jeg godt lide stegt lever med masser af bløde løg…i dag …NO WAY

I dag lune deller på lunt brød …timian, løg, oregano og muskat i dellerne …yummi

I går fik vi nakkekoteletter med grønsager, kartofler og smeltet smør :yum::yum:

I dag fil vi flæsk og persillesovs :yum::yum:

Tomatsovs med kødboller af fyldet fra en julemedister, der lå i fryseren og pasta :slight_smile: Vi skulle have haft boller i karry med ris, men først glemte vi at købe karry, afsred efter det… Vel hjemme igen opdager vi at vi ikke har mere ris :dokdok: Så gik snakken på medister med pulverkartofel mos, men sørme om ikke også det manglede på lageret, så nu har vi idéer til et par ekstra måltider i den næste tid :tihi:

Hjemmehakket svinefars transmogriffet om til karbonader. Mums! Dertil ovenbagte kartofler og søde kartofler og hjemmelavet cremefraiche dressing og feta ost

Stegt flæsk med persille sovs og kogte kartofler og gulerødder

Vi skal have hhv fiskeburger og kartoffelsuppe med asparges og franskbrød. Havde egentlig planlagt hvidløgsflute til suppen, men der var udsolgt.

rester af skinkeculotten fra i går, brasede kartofler, krydderkage med extra krydder, og måske en irsk kaffe

Lavede en ordentlig skude suppe med hakket kød, løg og hvidløg, chili, rødbede, gulerødder, persillerødder, champignon, spidskommen, koriander og persille. Menuen de næste par dage

Det kriller i hals og næse så det bliver en spicy Minestrone-inspireret suppe.
Champignon bliver svitses med nogle vegetariske “bidder”, dertil bladselleri, stangbønner, blomkål, lidt rød peber og suppenudler.

Der bliver lavet en stor portion, så der er til 3-4 fire, måske endda den ene portion til fryseren.

Ovnbagt laks med dukkah-crust :savle:

Ovnstegte ribben med rosenkål og en halv bagt kartoffel til :yum:

Pizza med pepperoni, jalapeños og syltet, rød peberfrugt.

Koteletter stegt på panden sammen med porre og gulerødder. Kartofler skåret i skriver og tilberedt i ovnen. Og en god gang hjemmelavet tzaziki. :savle:

Kartoffel porre suppe med et drys af bacon