Mad i oktober

Vi har da helt glemt disse tråde :wink:

Det er stadig september men nu opretter jeg den for oktober, håber at det er ok? :wink:

Jeg skal lave mad til min veninde på tirsdag og jeg vil lave tærte, men er lidt ideforladt på fyldet. Har I en ide til noget lækkert og også gerne sundt fyld?

Hit me! (Ikke bogstavelig talt…)

tærte som applepie eller som meatpie ?

Madtærte :wink:

en klassisk vil jo være oksehak, løg, bønner og tomat
hmmm…blanchéret porre, skåret i skiver og flækket i stedet for løg …eller nowe dampede asparges måske …

broccoli,cherrytomater, løg og bacon. spinat svampe og feta ( steges grundigt så det ikke bliver for vådt)
skinke, peberfrugt, løg og champignon

Og her fik vi burgere - ultra billig ost og hakket okse i lidl, samt bacon i gemmerne. Nå ja- og 3 peberfrugter for 10 kr i lidl også

Min mor lavede en i sidste uge med gedeost, spinat og karameliserede rødløg :savle:

1 Synes om

Jeg har lidt hang til spinat så tror at jeg tager udgangspunkt i det. Det lyder lækkert :slightly_smiling_face::slightly_smiling_face:

Vi har haft gæster og fik hotdog :grin:

fandt en skinkeculotte i fryseren…så, så’n en fætter

1 Synes om

Rema1000 har oksemedaljoner på “bud”…så smørdampede kartofler og en medaljon

1 Synes om

Brasede kartofler med hhv. Laks og soja steak.

Tykstegsbøffer med fryserens rester af pomfritter.

en “tag 3 betal for 1” culotte med hele baduljen …og ævlekage bagefter …

1 Synes om

Vi fik stor morgenmad med brød, æg, bacon og pølser fordi vi havde gæster, så aftensmaden blev til et par rugbrødsmader med æg :slight_smile:

og jeg skal hilse og sige at mine juleasier er blevet go’e, har syltet på 2 måder i år…og den første vandt

1 Synes om