Mad til killinger

Når Mathildes killinger skal til at spise, hvad er så bedst at give dem? Mathilde får First Choice killingefoder (tørfoder), tun på dåse, rå kylling - mest fars og filet… Hun gider bestemt ikke andet vådmad - Paya gør heller ikke - jo hvis det er awplaus (staves) eller noget tilsvarende som Maxi Zoo har - det ligner det men hedder bare noget andet og er billigere…

Vil helst at killingerne for mest våd mad - godt eller skidt??

Kom gerne med alle jeres gode råd :slight_smile:

Mine er startet op på vådmad og kylling/fars og senere har de så fået tørfoder for at sikre, at de kunne spise lidt af hvert når de flyttede.

Husk, de bestemt ikke må leve af kylling, fars o.lign. uden også at få diverse vitamintilskud :slight_smile:

Hvilket tilskud skal de ha? fås det i pulverform eller flydende?

Det er det samme som hvis du udelukkende fodrer voksne katte med f.eks. kylling eller fars. Jeg mener, det hedder Fellini complet og kan købes hos Zooplus. Hvis de f.eks. stadig får mormælk, får de vitaminer og mineraler den vej - og det samme gælder, hvis du også giver dem vådfoder, der er betegnet ‘fuldfoder’. Jo mere varieret kost, du giver dem, jo bedre :slight_smile:

Min plan er at de skal kunne spise meget forskelligt - i vådt og råt. Synes ikke så meget om det tørfoder…

Det gør jeg heller ikke så meget - men det vil hjælpe dine købere, hvis de kan ‘finde ud af det’ :slight_smile: