Maden i april

Ny måned og nye inspirationer til bordet.
Ja bordet i dag byder på grill stegt kylling
Dertil skal vi have en lækker feldsalat lige vendt i lidt olie og cirtonsaft toppet med lun squash , tomat, grønne asparges.
Og til sidst avokado, løg og mozzarella

Hvid pizza med kartoffel, gedeost, friske tomater, løg, hvidløg og bacon

Mørbradgryde med ris til

Fik en gefu spiralfix af Sejr i dag som jeg har Jeg ønsket mig i et stykke tid :smiley:
Så i dag skal vi have Spicy kødboller i tomatsauce med squashpasta vendt i ramsløgspesto.og et drys parmesanost på toppen.

En blandet tallerken med lidt af hvert. Hertil Nanbrød med hvidløg og ost :slight_smile:

Lasagne.
Og
Sojakødsovs med grønsager i og karryris til.

I aften er der afslutning i madklubben

Den står stille hen over sommeren og starter så til efteråret igen :slight_smile:

Pga afslutning er der ekstra god mad :savle:

Kyllingesalat med ristet rugbrød
Steg med tilbehør
chokoladefondant med bærcoulis og is

Hele 3 retter :smiley:

i aften står den på stor lækker rød bøf med gode flødekartofler og lidt forskelligt grønt til - sundt? næææ, ikke sådan rigtigt! Men smager det godt? ÅH JA! :smiley:
For der skal fejres lidt - bare lige en lille smule :smiley:

Jeg holder min fødselsdag med familien i dag og vi skal have oksefilet med små bagte kartofler, rodfrugter, tzaziki, flutes og champignonsovs :savle:
Og til dessert skal vi have chokoladekage med hjemmelavet is og jordbær :savle:

Rugbrød med røget skinke med æggestand og purløg
Grov knækbrød med brie og solbær syltetøj.

Vi skal have fasan. Som tilbehør bliver der grønne bønner, kartofler, en rigtig god sovs og hjemmelavet blommegele.

har brugt lidt tid på at hugge en stor oksefilet til bøffer…såååå…koteletter

Æggekage med skinke og nye kartofler og helt frisk purløg fra urtehaven

Rugbrød med hakkebøf, bløde løg og spejlæg.

Lasagne af resterne fra i går: Sojakødsovs med grønsager, majspasta og lidt revet ost.

havde et par bøffer i fryseren, det blev til bøf i folie. Med bøf, peberfrugt, champignon, tomat og løg.hertil perlebyg og bearnaise sovs. En lækker afslutning på en herlig dag

I går havde jeg inviteret mine kolleger ud at spise. Vi har et dejligt spisested lige rundt om hjørnet. Der fik vi rejecocktail, buffet med kylling og ungkvæg, hertil kartofler, brun sovs, fetabombe, ovnbagte græntsager og grøn salat. Til dessert en buffet med kage, råcreme, softice, pandekager og maaaasser af chokoladesovs;)
I dag skal det vist være noget lidt mere ydmygt, biksemad måske…

Venligst
Dorthe

Der blev ikke mage rester efter gårsdagens komsammen. I dag står den på forloren harer og i morgen kalunbryst stroganoff.

Der er bagt kokosmakroner og lavet endnu en portion ramsløgspesto, jeg håber på jeg til næste år kan lave pesto af ramsløg fra egen skov :slight_smile:

Stegt flæsk – Gangnam Style ect med lidt ekstra og andre grønsager og måske et eller to æg i .

Vi fik lavet ribbensteg, med franske, brune og hvide kartofler, brun sovs og lun rødkål:savle:

Her endte det med boller i karry og i morgen er ændret til en maggi ret, indkøbt i prag så nu skal det være. Tilgegæld skulle det kun tage 30min, men Google oversætte fra tjekkisk… ja det er faktisk ikke helt klart hvad der skal ske med pulvet… G