Maden i april

Her fik vi pasta med kødsovs i går og i dag blev resterne smidt i et fad med lidt ost henover :slight_smile:

Dejlig at komme hjem til Sejrs kraftfulde bøf bourguignon dertil ris lavet ud af blomkål og nogle lækker grønne bønner med bid. Det var lige det jeg trængte til efter en meget lang dag :smiley:

Blomkål med rejer og rabarbergrød

Skal på job, så har lavet en hakkebøf, som sammen med lidt gedeostecreme m soltørret tomat og en omgang revet romainesalat m chillimarinerede hvidløg nok kan gøre det ud for aftensmaden…

Fyldt mørbrad
Og fordi det er weekend kartoffel fuglereder med parmesan dertil en grov salat med krydderurter dressing .

Pitabrød med salat, agurk, tomat og stor bøf - der var hjemmebagte pitabrød i Kvickly i Roskilde

et par store entrecôter med knasende sprød krølle,rørt kryddersmør, ristede tomater, friske asparges og en balje fritter + en ½ flaske faustino

Forårsruller med kylling.

Wokgrønt med champignon.

Grill kylling dertil sautere squash på pastinakpure .

Skal for en gangs skyld have noget, der er værd at skrive om: lammesteaks med tomat/feta-salat og tabouleh (aner ikke om det er rigtigt stavet:tihi:) Jeg eeeeeelsker lam:savle:

det bliver resten af frokosten og aftensmaden tiltænkt i dag kan så komme med på job i morgen

McNuggets og pomfritter… Nevøernes glæde ved at jeg var med gjorde at det var det værd:)

Rugbrød med pålæg og nybagte boller med smør.

Søndags menuen stod i dag på dampet lys fisk på en grønsagebund af fennikel, grønne asparges, squash, chircoee og røget skinke dertil ravioli fyldt med Karl Johan og pyntet med basilikum.

LCHP/F hjemmelavet pizza til mig… Jan fik bragt fra det lokale pizzaria…

Rødspætte med aspargeskartofler og persillesovs. Til en gudespise høre selvfølgelig en gudedrik som perler på tungen :smiley:

Tarteletter…misserne har fået LUX og A/D.

Igår fik vi en grov grønsagetærte med blomkål , squash , ærter , forårsløg, tomat og feta.
Idag skal vi have squash spaghetti med Spicy kødboller og en lækker tomat sovs.

I dag blev det til en Forårs pande med mozzarella og creme fraîche

Jeg håååber jeg skal hjem til store rødspætfiletter, nye kartofler og persillesovs. Kors, hvor er jeg sulten. Har været på arbejde siden lidt i 10