Madopskrift uden hvede og mælk?

Jeg har lige fået at vide at jeg får middagsgæster i morgen, hvoraf den ene ikke kan tåle hverken hvede eller mælk. Så nu kan jeg selvfølgelig ikke tænke på andet mad end pizza og frikadeller og den slags :ups:

Nogen der har ideer til lækker mad, der ikke indeholder hvede og mælkeprodukter? Jeg kan slet ikke komme i tanke om noget som helst lige nu :øhmm:

først og fremmest - en steg… det er den nemme vej ud :slight_smile:

dertil nye kartofler (marrokanske er vist det nyeste endnu) og ikke mindst dampet broccoli og mini carotter…

så laver du en sovs… hvis du steger stegen i stegepose har du sky og du kan spæde op med oscars boullion … den er faktisk rimelig… lav en god rødvinssovs… jævn med majsmel… og undlad fløde…

desserten er citronfromage hvor du IKKE kommer flødeskummet i blandingen men serverer den til så dem der er laktose-allergikere kan få dessert også :slight_smile:

God idé Battlestar! Bortset fra citronfromagen, for det fik vi lige så rigeligt af i går. Men min datter har lige foreslået en frugtsorbet - eks hindbærsorbet.

Hvis vi skal have nye kartofler, så er det næsten et must at vi så skal have grydestegt kylling med persille. Der bliver jo en yderst lækker sky, som jeg bare kan jævne med maizena. Og så friske dampede grøntsager til, og en hjemmelavet agurkesalat.

Tusind tak for inspirationen! :tak:

det lyder som en perfekt middag :slight_smile:

bon appetit

Det lyder rigtig lækkert!:savle: