Mads og monopolet 7/2

Nogen der hørte det? Det ene spørgsmål handlede om katten Louis Figo, hans forældre havde fået en datter og nu gad de ikke rigtig katten mere, efter 8 år…

Bl. andet fordi han sked i haven og i et bed, OG han fældede og tiggede mad… Puuuuha…

Det endte så vistnok med at de ville aflive katten…

Jeg blev sgu sur!!! Hvad er det for en indstilling???

Jeg tror måske næsten godt jeg kan forestille mig hvilken type have de folk har. Golftæt græsplæne, Runde bede med snorlige, mørk bund og roser med lige afstand.

Så er der ikke plads til en skidende kat, det kan jeg godt se. -brækkesig

Får helt lyst til at tage derhen og holde havefest. Min slags havefest altså. -høhø :rock:

Jeg har også hørt i programmet at Mads "blære r*v Christensen samlignede katte med store rotter -lynogtorden

Nej, jeg tror måske jeg tog fejl ovenfor. De folk lyder lidt for taberagtige. -sorry

Men igen igen er der jo den gamle skrøne med at katte er farlige for babyer, så man er nødt til at skille sig af med katten når man får børn.

[quote=Sheer;121121]

Men igen igen er der jo den gamle skrøne med at katte er farlige for babyer, så man er nødt til at skille sig af med katten når man får børn.[/quote]

Nemlig … dengang jeg ventede mit første barn, var der mange der spurgte: Hvad med katten, når barnet er født ??
Og jeg svarede: Hvis det viser sig at det ikke kan lade sig gøre at have både kat og baby … så må jeg squ skaffe mig af med baby’en :rock:

Normalt synes jeg det program er meget sjovt, men det her forstår jeg ikke. Der er for meget brug og smid væk over deres argumenter
Interesserede kan finde en podcast her DR | Nyheder - Breaking - TV - Radio

Stakkels kat og desværre er det ikke den eneste der er blevet uønsket fordi der kommer børn til :ked::ked::ked:
Jeg kan bare ikke forstå det.

og undskyld mig, hvis man ikke vil have katten skal skide på græsplænen, så skulle man måske have tænkt sig om inden man anskaffede sig en UDEkat.
og så det med at det kun er et problem om vinteren fordi han der ikke gider gå over til naboen - undskyld mig har de ingen respekt for deres nabo…naboen synes da vel heller ikke det er sjovt der ligger lort i deres have - og så fra en fremmed kat…dybt suk

Endnu et eksempel på, at katte bare er en brug-og-smid-væk ting :frowning:

Lige præcis nevadaisy, især den der: “Nu har i haft 8 gode år, så må i tage dem, og hvis i så vil have en kat igen senere, så får i da bare en ny!!” “det er jo et dyr”…

Altså… det gjorde mig sur, elsker at høre mads og monopolet, men det der pissede mig af… :frowning:

Ja,. jeg plejer også at høre Mads og monopolet og synes det er meget sjovt. Men damn, jeg bliver hidsig og har lyst til at skælde dem ud nu!!

Uden at have set deres hjem, så tror jeg at en kattelem vil løse to af “problemerne”

  1. den kradser ikke på døren for at komme ind (hvilket jeg går ud fra er grunden)
  2. han skal ikke lukke katten ud og ind om natten

hvis den kradser fordi den mangler et kradsebræt, så er det jo det de skal have

og altså det med haven…igen de har valgt at have en udekat og de har sikkert heller ikke engang en kattebakke til den, så den ikke behøver at gå ud i haven om vinteren

jeg ved jeg gentager mig selv, men jeg forstår det simpelthen ikke…

Skal vi ikke sende en kollektiv klage?

Helle det syntes jeg ville være en rigtig god idé… vi kan da ikke bare lade deres ord fæste sig i folks bevidsthed som en sandhed :uha: det giver ligesom folk ret til at handle på samme måde! Allerede herinde er der mange der tilkendegiver, at de lytter til Mads og monopolet - og derfor bør de have en klage - på kattes vegne… Gider du skrive klagen - på din sædvanlige gode journalistiske måde, med kant og retvise måde :):thumbup:?

Jeg har ikke hørt programmet… Kunne en skrive en klage og maile den til mig? Så kan jeg rette den til og poste den her til godkendelse, og så kan vi maile den til dem bagefter?

Jeg synes det bør påpeges, at vi er nogle i DK, som arbejder for en højere status til dette dyr og som bliver kede, når vi hører et populært show i radioens bedste sendetid omtale katten som en rotte/skadedyr, som man bare kan aflive, når man er træt af den, Vi ville hellere se sådan en kat omplaceret måske. Eller endnu bedre, at ejerne tog deres ansvar alvorligt! barn eller ej. mange har børn og katte sammen.

Og at vi tvivler på om rådet ville have været det samme, hvis det var en hund?

Jeg kan også godt forsøge at sætte noget sammen uden at have hørt det - så kan I rette det til herinde?

MVH

Jeg anede ikke et sådan program eksisterer, og selv om jeg havde vidst havde jeg ikke hørt det, for jeg kan ikke udstå Mads blærrøv, han er for langt ude, og det viser sig jo nu med katten.
Han er en nar og burde hverken ha’ børn eller dyr.

Jeg fatter ikke det altid er katten der er farlige før børn, hunden er da en man bør være mere bange for når der er børn også.
Man har da tit hørt om hunde der bider børn, jeg mener virkelig bider dem.

Helle - jeg hørte heller ikke den pågældende udseendelse. Så det er kun podcasten jeg kan høre :slight_smile: og det kan du jo også.
Umiddelbart ser dit bud på en klage godt ud, hvis det så lige bliver sat rigtigt sammen skal jeg gerne forsøge at rette til ud fra mit kendskab til udseendelsen generelt, så kan det være en der har hørt udseendelsen også kan komme med input?

Desværre hørte jeg det ikke, ellers havde jeg sgu da lavet en brokkemail :fuck:

uha, nu kan jeg se der er lavet klagebrev og alt muligt, det var nu ikke lige det jeg var ude på… Det jeg blev mest sur over var sådan set hende der ringede ind, hun burde da holde mere af katten efter 8 år… Signe Lindquist var jo ihvertfald imod aflivning!! Og de to andre, jaja de er nok ikke kattemennesker, og de har så nok ikke katte…

Jeg synes naturligvis det er synd at de siger som de gør, men det er jo ikke eksperthjælp… De siger deres mening… At kvinden så vælger at (nærmest med smil i stemmen) at sige “nååå ja, men så blir det vel sådan” DET synes jeg er langt ude…

Men altså, jeg synes måske klagebrev er liiiidt, hmmm, overdrevet…

[QUOTE=HelleRavn;121574]uha, nu kan jeg se der er lavet klagebrev og alt muligt, det var nu ikke lige det jeg var ude på… Det jeg blev mest sur over var sådan set hende der ringede ind, hun burde da holde mere af katten efter 8 år… Signe Lindquist var jo ihvertfald imod aflivning!! Og de to andre, jaja de er nok ikke kattemennesker, og de har så nok ikke katte…

Jeg synes naturligvis det er synd at de siger som de gør, men det er jo ikke eksperthjælp… De siger deres mening… At kvinden så vælger at (nærmest med smil i stemmen) at sige “nååå ja, men så blir det vel sådan” DET synes jeg er langt ude…

Men altså, jeg synes måske klagebrev er liiiidt, hmmm, overdrevet…[/QUOTE]

Jeg synes det er fint, taget i betragtning af hvor populært det show er. At man uden viden råder om aflivning af et forsvarsløst dyr, er usmagligt i min bog.

Ikke nok med at man råder til aflivning af et sundt dyr sådan uden videre, at man så også sætter det på status med rotter:fuck:
Jeg bliver vred over det.

Og man kan sige, ja der er ytringsfrihed, og de siger blot deres mening - men jeg vil mene at man som kendis har et ansvar når man ytre sin mening. Mange folk lytter med, mens de taler om gamle myter, katte er rotter, katte dræber babyer - en rask kat skal aflives såfremt man er træt af den.

Sorry - men imo er det bare dybt forkert:(

[quote=~Prinsesse~;121579]Jeg synes det er fint, taget i betragtning af hvor populært det show er. At man uden viden råder om aflivning af et forsvarsløst dyr, er usmagligt i min bog.

Ikke nok med at man råder til aflivning af et sundt dyr sådan uden videre, at man så også sætter det på status med rotter:fuck:
Jeg bliver vred over det.

Og man kan sige, ja der er ytringsfrihed, og de siger blot deres mening - men jeg vil mene at man som kendis har et ansvar når man ytre sin mening. Mange folk lytter med, mens de taler om gamle myter, katte er rotter, katte dræber babyer - en rask kat skal aflives såfremt man er træt af den.

Sorry - men imo er det bare dybt forkert:([/quote]

Nu ved jeg ikke om du hørte programmet, men til sidst foreslår de hende at hun kan finde et nyt hjem til Figo, hun griner lidt og siger “aarj men det er jo osse synd hvis han skal bo hos andre end os…” Jeg synes mest af alt hun var den dumme… Men naturligvis er jeg også imod de ting de sagde, men det var mest hende der pissede mig af, og derfor jeg oprettede en tråd… :slight_smile:

:wehuu:

Det er fint med mig og en kollektiv klage; :wehuu:
Men jeg synes; at det skal være én som har hørt programmet.

Og så vil jeg opponere mod; at der skrives ord som skider - pisser - og lort
som der skrives i kommentarerne - det er ikke pænt sprog.
Og giver altid et dårligt indtryk…

Mange gode hilsner
Mona