Madskabet bliver genkendt med det samme

Jeg er imponere over at mine katte kan høre forskel på mine køkkenskabe… Det skab med deres mad og skåle i, skal jeg kun lige åbne lågen på, så står de der alle sammen og kalder på mad… Hvor imod hvis jeg tager skabet ved siden af, med glas i, så reagerer de overhoved ikke… :øhmm:

Jeg går næsten ud fra mine katte ikke er de eneste der kan høre forskel, så hvordan har jeres katte det med det? :slight_smile:

Uha, det kan være farligt at åbne madskabet… Man må i hvert fald ikke åbne det medmindre man har tænkt sig at give dem noget derinde fra. Deres godbider ligger i samme skab.

Yep, det er det samme her. :slight_smile: De kan genkende lyden af skabet med godbidder og skabet med tørfoder, men reagerer ikke på de andre skabe.

Og hvis jeg f.eks. som nu, tager en af deres dåser med alm. mad, som f.eks. tun eller torskerogn, og spiser den selv, så løber de efter mig hele vejen hen til der hvor jeg sætter mig, og sidder alle sammen og stirre på mig… Og venter på de får noget også… Selv om de aldrig får noget af min mad ved bordet… Cassi gik endda så langt at hun strakte sig op af mig og langede ud af efter min skål med tun… Normalt så tigger de aldrig… Kun når det er mad fra “deres” skab, så er de helt vilde… Hehe… Og torskerogn og tun er de ingen gang særlig vilde med, og får det kun 2-3 gange om året, så synes nu nok de overdriver deres entusiasme… Hehe… :slight_smile:

Haha, jeg tog en rugbrødsmad med torskerogn i dag… Det blev til Fredes. Han var så fræk, at han lige langede poten ud, med en klo, og tog torskerognen mens jeg kiggede den anden vej…

Haha :klapper: Det var det der var lige ved at ske her også… Hehe… Jeg nåede heldigvis at opdage at Cassi prøvede at få skålen, ellers var hendes mission også lykkedes… :klapper:

De er nogle udspekulerede nogen, nogen gange… Hehe

:tihi: Man skal aldrig kigge væk.

Jesper spiste engang en sammenrullet pandekage, mens han kiggede til siden. Da han vendte blikket tilbage på pandekagen, som han havde i munden, så han at Mosier sad i den anden ende af pandekagen. -LOL
Slaggy stjæler altid min agurk fra rugbrødsmadderne. :øhmm: Selvom hun ikke kan lide agurk.

Tror det der overraskede mig mest var at Frede aldrig gør sådan noget, han gider faktisk ikke rigtig det der menneskemadhalløj. Men må hellere holde mere øje med ham i fremtiden :slight_smile:
Kan da godt forstå Slaggy tager dine agurker, de er da slet slet ikke sunde for dig :høhø:

[quote=Blabl;450123]:tihi: Man skal aldrig kigge væk.

Jesper spiste engang en sammenrullet pandekage, mens han kiggede til siden. Da han vendte blikket tilbage på pandekagen, som han havde i munden, så han at Mosier sad i den anden ende af pandekagen. -LOL
Slaggy stjæler altid min agurk fra rugbrødsmadderne. :øhmm: Selvom hun ikke kan lide agurk.[/quote]

Haha :klapper: Det med pandekagen er simpelthen for sjovt :klapper: Det var sådan noget man skulle have haft et billede af… Hehe…

Ja, det ærgrer jeg mig også over, at vi ikke fik :smiley: Det var simpelthen priceless!

Vores katte kan høre forskel på om deres skåle er på vej ud af opvaskemaskinen for at blive sat på plads - eller om de er på vej ud af skabet for at blive fyldt op med mad.

Nu følger Oliver mig overalt her i huset… Så han er der med det samme jeg står ude i køkkenet…

Han synes åbenbart youghurt med pære/banan smag og appelsin juice er det bedste i verden, for hver morgen er jeg nød til at holde konstant øje med ham, da han ellers går igang med at drikke juice fra mit glas og spise min youghurt… :tihi:

Så her bliver morgenmaden balanceret… Behøver jeg at sige man skal være helt vågen før man spiser morgenmad her?:tihi:

selvfølgelig- og de reagerer heller ikke på lyden af store tallerkner - kun små som er dem der bruges til vådmad

Her hjemme skal man heller ikke være fraværende ved spise bordet. Det er nu sket et par gange at jeg om morgenen, hvor jeg halvt i søvne har spist havregrød, pludselig har opdaget at jeg ikke var ene om fadet. Polle synes, af helt uforklarlige årsager, at havregrød er den ypperste delikatesse og hvis han kan komme til det så skal han altså også være med til at spise det:tihi:. Igår begik jeg den store fejl at gå ud og pudse næse, da jeg et minut senere kom ind i stuen igen, var ca. halvdelen af Teddy nede i mit glas banan milkshake-surrender:klapper:. Og ja, de kan også altid afkode hvilket skab der bliver åbnet i køkkenet:øhmm:

katte er i besiddelse af DÅSEÅBNER-SONAR!!

gælder også for køkkenskabe, pizzabakker og bestikskuffen

Ja, Buster har kunnet høre når jeg åbnede det skab med hans mad.
Når jeg skriver det i datid er det fordi jeg nu fx bestiller så store mængder vådfoder hjem at det ikke kan være i skabet, men i stedet er på en hylde i stuen.
Men han kan tydeligt høre når det er en af hans tallerkener jeg finder frem, så er han der også.
Og det samme når jeg tager en dåse ud af køkkenskabet med kolonialvarer, han er sikker på at det er fisk til ham, så når det “bare” er en dåse flåede tomater bliver han slemt skuffet og kigger ondt på mig.:tihi: