Mænd = stopklodser?

Rigtig ofte læser man jo herinde at "stopklodsen " siger nej og nixenbixen, til indkøb af flere katte.

Bestemmer damerne så også om manden må få en ny motorcykel :? eller er kvinder stopklodser den vej rundt ?

Jeg tænker da de det ville være håbløst for mig som opdrætter at planlægge mine fremtidsplaner, hvis min mand skulle involveres hver gang der liiige sniger sig en kat ind, eller beholdes en ny. Men måske har min mand blot opgivet at komme til orde ?

Men jeg er nu altså nysgerrig for hvorfor det ALTID er manden der åbenbart bestemmer…eller bruges han i virkeligheden bare som en undskyldning ? :høhø:

Min mand ER en stopklods i alle henseender :frowning:

Han mener, at vi har for mange katte, når vi har over 7.

[QUOTE=Susanne L. Moshage;599427]Min mand ER en stopklods i alle henseender :frowning:

Han mener, at vi har for mange katte, når vi har over 7.[/QUOTE]
Hvad er hans begrundelse ? Økonomi ? Arbejdet med kattene eller noget 3 ?

Vi er fælles om vores opdræt (føles lidt skægt at kalde det det, når vores eneste fertil pige ikke engang har haft sin første løbetid :høhø: - men så lad os kalde det kattehold), så selvfølgelig skal vi også være enige, om de ting, der skal ske, og de katte vi skal have.

De få gange, jeg har kaldt Flemming for en stopklods, der har det mest været sagt i sjov, for jeg ved, at hvis jeg virkelig, virkelig, VIRKELIG ønskede mig en bestemt kat, så ville han ikke stå tilbage for dette. Men som regel kan jeg godt selv se, hvis timingen ikke lige er rigtig, eller hvis det bare ikke er 100% den rigtige kat, og så er det jo en nem undskyldning at sige, at manden er stopklodsen :wink:

Og nej, jeg bestemmer heller ikke, hvad han skal købe af golfudstyr for sine egne penge, men når det er fælles penge, der bruges på større ting, så er det da noget, som vi taler om og bliver enige om.

Her i huset er sejr slemmere en jeg til at købe dyr eller ting , så det betyder at jeg er stopklodsen i huset , så ingen undskyldninger her :høhø:
Men jeg må også sige at der aldrig bliver lavet forandringer i huset eller større ting7forandringer , eller taget beslutninger ang dyr uden det er snakket godt igennem .
Men tit er det mig som siger nej

Her i huset er der også en aftale :slight_smile:

Tøserne sige maks 4 katte - de er vist lidt trætte af deres mors interesse, selvom killinger er søde :stuck_out_tongue:

Min mand Morten siger maks. 6 voksne samt evt. usolgte killinger, samtidig med at der ikke planlægges nyt kuld før killinger fra det tidligere kuld er solgt.

Jeg har nok et eller andet sted også selv en stopklods, der siger maksimalt 3 fertile hunner, da jeg kan se, at det nemt kan give problemer med disse hysteriske fruentimmere :ups:

Lige nu har vi faktisk 4 kastrater, en fertil ung hun på 9 mdr. og en hun killing, som bliver boende, så der skal til at tænkes lidt frem, og vi har da også sat en hunkastrat til salg, hvilket gør ondt langt ind i hjertet. :ked:Det er helt klart bagsiden af opdræt, når man ikke kan beholde alle de katte, som med tiden vinder en stor del af ens hjerte :hjerte::brist:

Stortset alt. Han kan finde 1.000 grunde for ikke at få flere. Der skal virkelig gode argumenter på bordet, før der kan bevilliges en ny kat til mig.

Min mand har også været stopklodsen herhjemme ang. katte. Og jeg har jeg det okay med. Det er jo vores fælles hjem og vi skal være her alle sammen. Og manden min er faktisk ikke så vild med kattene. Så det er for børnenes og min skyld at vi har kat.:slight_smile:
Så derfor viser jeg hensyn til ham ved at spørge ham inden jeg henter ny kat hjem. Men okay - jeg er rigtig god til at overtale og jeg er meget standhaftig og går direkte efter mit mål.:tihi: Så jeg får som regel altid lov til at bringe den ønskede kat hjem
Jeg vil måske ikke kalde ham en stopklods, nok mere en tænkdignuomklods elelr stoplidtopklods.

Herhjemme er vi næsten enige om dyreholdet og indkøb af nye dyr. Vi har hver vores rottebure, og hvor mange vi propper i dem hver i sær, blander vi os ikke i. Vi skal dog være enige, når det kommer til indkøb af dyr der kræver ekstra bure, ekstra plads eller en stor/moderat ekstra udgift.

Jeg indrømmer blankt at vi nok er lige gode om at have lyst til at købe flere dyr, forskellen på Kenny og jeg er nok, at Kenny ønsker sig dyr som pygmæmus, hvorimod jeg er ovre i katte og andre større dyr… og de fylder og koster altså heeelt i hver sin ende af pengeskalaen :ups:

Derudover, lige når det kommer til katte. Der hvor vi bor nu må vi have lige så tosset mange dyr vi vil, men vi drømmer jo om en dag at få noget større, og vi har allerede skudt os selv i skoen, ved at have 2 hunde og 2 katte, det er praktisk taget umuligt for os, at finde en lejlighed (da vi begge har gæld, kan vi ikke låne penge i banken til fx en ejerlejlighed). Så vi er nødt til at være meget, meget, meeeeget enige om nye katte.

Kæresten har derudover lige sagt, at han synes det er svinsk at jeg bruger ham som grund til, at jeg ikke kan købe flere katte, for var vores forhold anderledes og vores boligsituation bedre (mere plads og sikrere fremtid) måtte jeg gerne have flere katte. Så fremover vil jeg ikke give ham skylden, eller kalde ham stopklods, men det er nu engang ham der minder mig om, at jeg skal styre mig. :ups:

Ligner mange af misserne hinanden, så kan man slippe om ved en del.
Her er jeg selv stopklodsen og Poul brokker sig godt nok, men det går altid over og så køber han sig en ny buskryder, en ny dimmer eller andet sjovt, og så glemmer han antal mis :tihi:

[QUOTE=kamikaze;599445]Ligner mange af misserne hinanden, så kan man slippe om ved en del.
Her er jeg selv stopklodsen og Poul brokker sig godt nok, men det går altid over og så køber han sig en ny buskryder, en ny dimmer eller andet sjovt, og så glemmer han antal mis :tihi:[/QUOTE]
Ja…jeg har da sneget en birma ind et par gange…og da min mand ikke engang kan kende forskel på feks de 4 brunmaskede vi har, kan han altså heller ikke se om en kat er ny ha ha

Min mand er bange for katte, men han har aldrig sagt jeg ‘ikke må’ eller noget, så der har jeg heldigvis frie tøjler. Men det er da lidt synd han ikke tør sidde i stuen hvis han er alene med katten/kattene, men så har vi heldigvis 6 andre rum han kan flygte ind i…og lukke døren til. Og den model trives han åbenbart fint med, for nu har vi levet sådan i over 25 år. På et tidspunkt havde jeg 9 katte og der var han godt nok ikke ret meget hjemme, og sneg sig rundt i lejligheden når han så endelig var. Men ikke et ord om, at han synes jeg havde for mange:tihi::hjerte:

Jeg blander mig heller ikke i hans interesser (biler, dejlige damer og udenlandsk øl), så jeg synes vi tudser rundt og har det fedt med dét på hver vores måde.

Nu er jeg jo herren i huset her, og jeg har aldrig været stopklods for nye katte. :engel:

Snart vælter det ind med ægteskabstilbud til dig :0)))

Tommy var engang for længe siden stopklods :slight_smile:
Da vi købte vores hus for mange år siden, var vores have delt op i to, en urtehave og en blomsterhave.
Tommy ville gerne have blomster og jeg ville gerne have urter.:smiley:

Jeg skulle altid tigge om lov til at få et dyr.:frowning:
Så var det at jeg fandt ud af at vi kunne forhandle med haven…
Jeg sagde når jeg havde fundet et dyr jeg gerne ville have at så kunne han få det stykke med gulerødderne til blomsterhave, næste gang det stykke med kartofler, så var det jordbærbedet…og til sidst havde jeg ikke mere jord at forhandle med :uha:

Nå, men i dag spørger jeg ikke om lov mere og det er heller ikke nødvendigt for han er næsten mere til at beholde alt afkommet der kommer her end jeg er :høhø:

[QUOTE=Coon Danica;599473]Tommy var engang for længe siden stopklods :slight_smile:
Da vi købte vores hus for mange år siden, var vores have delt op i to, en urtehave og en blomsterhave.
Tommy ville gerne have blomster og jeg ville gerne have urter.:smiley:

Jeg skulle altid tigge om lov til at få et dyr.:frowning:
Så var det at jeg fandt ud af at vi kunne forhandle med haven…
Jeg sagde når jeg havde fundet et dyr jeg gerne ville have at så kunne han få det stykke med gulerødderne, næste gang det stykke med kartofler, så var det jordbærbedet…og til sidst havde jeg ikke mere jord at forhandle med :uha:

Nå, men i dag spørger jeg ikke om lov mere og det er heller ikke nødvendigt for han er næsten mere til at beholde alt afkommet der kommer her end jeg er :høhø:[/QUOTE]
Ellers må du købe et stykke landbrugsjord og sælge løbende til ham i bidder :0)

På det punkt håber jeg, min kone Lene vil være stopklods. :høhø:

• synd man ikke kan klikke på ‘grin knappen’ 68 gange…for den var altså sjov!!!, hahahahahahaha…

Så er der jo også os singler, og det er der måske en “ubevidst” grund til :muhaha: :tihi:

Jeg tror vi er ret enige hos os, men hos mine forældre er det min mor der er stopklodsen!