Mærkelig ideer

Jeg har en afsindig mærkelig kat, hun har aldrig rigtig brugt kradsetræet til andet end at komme op ad, men tilgengæld bider hun negle. Det har jeg aldrig nogensinde oplevet med andre katte.

Hvad har jeres katte af mærkelige ting de gør?

Slaggy er ikke en særlig kælen kat. Hun vil meget gerne være tæt på os hele tiden og ligge ved siden af os i sofaen, men hun vil helst ligge i fred, ellers går hun. Og hun vil ikke have at man rører hendes mave.

MEN når vi går ud på toilettet så SPURTER hun efter os og så kan hun slet ikke få nok kæl! Hun gnider sig op af en, nyder hvert eneste kæl og ruller rundt på ryggen, så man kan kæle hende på maven. Alle de ting vi ikke må andre steder i lejligheden, er det bedste af det bedste, når man hun er på badeværelset… Jeg forstår det ikke :gruble:

Vores hunkat bider gerne negle, tror dog mere at hun fjerner de gamle lag således at kloen bliver helt skarp. Da hun var yngre aporterede hun helt af sig selv bold og andet legetøj (det gik dog over da hankattene overtog huset og forstyrrede hendes leg, som hun helt klart mente kun burde involvere en kat og et menneske.

Havde så en hankat som ikke brødsig om at kradse vertikalt, men kun horisontalt - heldigvis gik det kun udover hylderne på kradse træet, men lagde vi det lille kradstræ ned fik det gerne en god tur.

Ok det mærkeligste var nok en dag hvor jeg kom hjem og fandt vores eller søde hankat under sengen hvor han hele dagen havde taget en skraldepose fra køkkenet og delt den i små atomer (maks 1*1cm stykker) og nu lå han og knurrede af enhver der kom ham nær. Han fik så en kost i hovedet og vi monterede ekstra sikkerhed på lågen til skraldespanden. Samme kat ville også med stor glæde stjæle broccoli fra en, aldrig kød, nej broccoli var det bedste i verden.

Og så var der den anden hankat som aldrig lod sig skræmme, tror dog bare han var fra en anden planet og slet ikke kunne forestille sig at den der frådende hund ville ham noget ondt. En dag vi gik tur i snor så han en gravhund på afstand som han straks erklærede for sin nye bedste ven og ilede imod så jeg næsten blev trukket med. Gravhunden blev dog meget bange og ejeren så lidt forlegen ud over hans hunds kujon adfærd.

Jo katte er fulde af sære ideer.

Teddy har også en mærkelig vane: når han er rigtig kælen så sutter han på trøjer, dynebetræk, bukser eller hvad der lige er i nærheden imens han ælter og ælter! Han går fuldstændig i trance:tihi:
Jeg tror det noget killinge adfærd han har holdt fast i :slight_smile:

Min Kitten bider også negle! Hun tager en pote af gangen og starter fra en ende af med kløerne, som hun hvæsser helt skarbe og fine. Og så ligger alle skalderne fra hendes negle på gulvet. Super lækkert :tihi:. Hun kan være i gang i 10 minutter, hvor der bare er fuld opmærksomhed på kløerne.

Åh ja, og så har hun noget med hårbørster… Hun går totalt i ekstase over dem og gnubber og gnider og bider og savler og ter sig tosset…

De andre er HELT normale!

Bortset fra Ziggy, der ikke kan se et snørebånd uden at bide i det…
Og Whiskey, der synes pommes fritter er kattemad…
Og Tikko, der miaver uden lyd når noget er ekstra lækkert…

Som sagt: HELT NORMALE!

Bianca elsker at ligge på papir. Måske det handler mest om at få opmærksomhed, hun vil meget gerne ligge på mine bøger og artikler når jeg forbereder mig til skolen.

Det er da ikke katten der er mærkelig :klapper:

Det er helt normalt at bide kløer for en aby - det er også normalt ikke at rette ind til højre ved at bruge så kunstig en ting som et kradsetræ …

[[COLOR=“Purple”]COLOR=“Purple”]Her bider hystaden Face også negle, eller måske snarere rengør dem! Hun har også en svaghed for langt hår, flettet eller ej:høhø: