Mærkelig mad

Jeg fik mig en griner i går, fordi jeg kom til at tænke på noget af det mærkelige mad, som findes.

En af dem spiser jeg af og til - riskager!

Kender I dem? De ligner papmache, er som at bide i papmache (tror jeg) og smagr af absolut INTET.

:slight_smile:

Men de er lidt sjove at spise:-)

Kan I komme på mærkelig mad?

Riskager er ikke mærkelig mad :p… Men smager godt med hamburgerryg ,avocado og hytteost :thumbup::thumbup:

Min mand kom hjem fra tyskland med “papirsflager”

det er tysk slik - papirsflager der ligner euro og så går man igang med at tygge dem. I starten går de ikke i stykker men føles som papir men pludselig disentegrerer de totalt i munden og bliver en underig grødet masse med sød smag…

ganske klamt egentlig… og de smager også lidt af papir :S

Måske jeg skulle putte noget på dem!

Jeg kan ikke komme i tanke om noget mærkelligt mad lige nu, men det kan Maggie.:slight_smile:
Hun fik serveret lidt kyllingepate fra dåse her til morgen. Det lille søde sorte ansigt med de fine gule øjne sagde mere en ord.
Jeg kunne læse: Først nysgerrighed, så skuffelse, så bebrejdelse, dernæst. “Mener du godt nok jeg skal spise det der? Glem det og giv mig mad fra den lille pose istedet.”
Maggie fik sin vilje og Betterøv en ekstra portion morgenmad, hun er nemlig ikke kræsen:tihi::tihi:
Knus Elin

[quote=lenschow;207296]Jeg fik mig en griner i går, fordi jeg kom til at tænke på noget af det mærkelige mad, som findes.

Kender I dem? De ligner papmache, er som at bide i papmache (tror jeg) og smagr af absolut INTET.

Kan I komme på mærkelig mad?[/quote]

hmm…sidder faktisk og spiser riskager nu… :stuck_out_tongue:
jeg køber dem med salt…så brækker jeg dem i små stykker og “lader som om” at det er popkorn :klapper:

en ting der har undret mig er hvorfor ostekiks hedder ostekiks, de smager ikke af ost, ligner ikke en ost og man får ikke en gratis pakke ost med når man køber dem:?

(sorry, der kom Mette 4 år lige frem, men det har jeg tænkt over siden dengang) :tihi:

[QUOTE=lenschow;207296]Jeg fik mig en griner i går, fordi jeg kom til at tænke på noget af det mærkelige mad, som findes.

Kan I komme på mærkelig mad?[/QUOTE]

Prøv at købe de riskager der er et lille lag chokolade henover:savle: Det er en lækker snack - heller ikke så slem:)

Almindelige riskiks som er hårde og tørre bryder jeg mig ikke om, men de økologiske smager fantastisk! Især dem med chokolade på namme nam - en god erstatning til slik :slight_smile:

[quote=Mette Stevnsborg;207374]en ting der har undret mig er hvorfor ostekiks hedder ostekiks, de smager ikke af ost, ligner ikke en ost og man får ikke en gratis pakke ost med når man køber dem:?

(sorry, der kom Mette 4 år lige frem, men det har jeg tænkt over siden dengang) :tihi:[/quote]

-LOL Det ville ellers være skønt, hvis der fulgte ost med til ostekiks

Måske fordi de går rigtig godt sammen med ost:tihi::?

Hov Mettes citat kom ikke med, men det er svar til det også:)

De der riskager, de siger mig intet, jeg kan ikke li’ dem.

[quote=lenschow;207296]Jeg fik mig en griner i går, fordi jeg kom til at tænke på noget af det mærkelige mad, som findes.

Kan I komme på mærkelig mad?[/quote]

Jeg er glad for riskager - eller galetter, som de også hedder.
Jeg kan sagtens finde på at komme forskelligt pålæg på, fx solbærmarmelade og hytteost.

[quote=Battlestar;207300]Min mand kom hjem fra tyskland med “papirsflager”

det er tysk slik - papirsflager der ligner euro og så går man igang med at tygge dem. I starten går de ikke i stykker men føles som papir men pludselig disentegrerer de totalt i munden og bliver en underig grødet masse med sød smag…

ganske klamt egentlig… og de smager også lidt af papir :S[/quote]

Kender dem godt.
En venindes søn på 6 år købte en kasse i Tysklnd for noget tid siden. Han gav 10€ for dem, og han kunne bare ikke lide dem, viste det sig.
Han gav væk af dem, og kan kun huske at en enkelt kunne lide dom, en pige på hans egen alder.

Jeg bryder mig heller ikke om dem, synes de smager alt for kunstigt, og så er fornemmelsen i munden ubehagelig, synes jeg.

Vil du have en galette?

haha Så siger folk nok Jaaaa fordi de tror det er noget fint og flot:-)

Det er Flamenco! adr

Men noget andet jeg synes er sært at spise er f.eks. Rå fisk - så kan folk kalde det sushi nok så meget - men klamt siger jeg bare!
Ligesom marinerede sild! adr
Bare konsistensen når man bider i det er mere end rigeligt til at jeg ér smuttet!

/Mette - som ellers ikke er kræsen…

[QUOTE=Mette Mejdahl;207843]
Men noget andet jeg synes er sært at spise er f.eks. Rå fisk - så kan folk kalde det sushi nok så meget - men klamt siger jeg bare!
Ligesom marinerede sild! adr
Bare konsistensen når man bider i det er mere end rigeligt til at jeg ér smuttet!

/Mette - som ellers ikke er kræsen…[/QUOTE]

den rå fisk kan man vænne sig til… jeg er ikke fan, men heller ikke modstander af sushi med tun som er den eneste jeg kan lide…

men hvis der er noget af den der sorte tang på - så har instant kast-op-refleks… det er det mest afskyelige jeg kan komme på

hvordan har folk nogensinde fundet på at ødelægge sushi ved at komme det stads i!!!

Jeg elsker riskiks og syntes de smager lidt hen ad popcorn :slight_smile:

Jeg elsker sushi:-)

Jeg har aldrig smagt Sushi, men vil gerne.