Mærkelig oplevelse

Siden Morgan døde, har der forgået noget mystisk.
Mathias min søns pc starter af sig selv.-what-what
Den har gjort det ca. 5 gange siden.
Jeg opdager det ved at der pludseligt står at Mathias er logget på messenger, men Mathias er på julemærkehjem, og kan ikke logge på da der ingen internet er deroppe.
Når jeg så går ind på hans værelse er pcen startet op og logget på messenger.

Jeg har læst lidt på nettet, og læst at det kan være biosen som er sat til at starte, men det er den ikke, og det sker osse uafhængigt af hinanden, altså hverken samme dag eller tidspunkt.

Har I nogensinde oplevet noget sådan ???:?:?

Jeg har oplevet det med lys der slukkede og tænte selv, et komfur der kun virkede når det ville, og der var ingen løse forbindelser eller sprungne pærer, alt af den slags ting blev undersøgt.
Det var i huset hvpr min mand skød sig.
Men det computeren som du oplever har jeg ikke oplevet.

Men det er da spændende selv om det selvfølgelig også er lidt træls.

Jeg har haft indtil flere elektriske tandbørster, der levede deres eget liv.
Man kunne sidde i stuen og så gik tandbørsten igang i badeværelset.
Og jeg kan oplyse, at det er pinligt at tage turen til el-giganten med tandbørsten kørende i tasken :tihi:

Og det morsomme er, at med alle TRE tandbørster (jeg fik en ny hver gang), var mens jeg boede i min tidligere lejlighed …

Men faktisk tror jeg slet ikke på spøgelser eller den slags :slight_smile:

Det skal osse lige siges, at Morgan altid var på Mathias værelse, de 2 var uadskillige.
Ikke at han ikke var i resten af huset, men han ELSKEDE mathias og at være på hans værelse sammen med ham.

Som ung havde jeg rengøringsvanvid.

Det er nu et overstået kapitel…:tihi:

Èn gang hver måned tog jeg alle min bøger ud af min bogreol.
Støvede bøgerne af d.v.s. én gang om måneden havde jeg samtlige bøger i hænderne.

Jeg ledte hver måned efter èn bestemt bog, som jeg blot ikke kunne finde.
Den havde været væk i 2½ år.

En dag sidder jeg i min sofa og kæler med min skildpadde Thorvald, pludselig begynder jeg at fryse.:fryse:

Jeg rejser mig, og går direkte hen til bogreolen, nu ved jeg med et, hvor bogen står og ta’r den ud af bogreolen.
Mystisk…

Byggede for en del år siden førstesalen på huset færdig.
Her flyttede teenagerne op - de havde flere episoder med radioer og tv´er der tændte og en “blinkelampe” af den slags der får en til at bevæge sig i ryk i mørke tændte flere gange ( min søn -20 år -tør den dag i dag ikke sætte den i stik om natten)
Ingen forklaringer på disse fænomener - og ingen dødsfald i nærheden vi kunne koble dem på.
Det holdt op lige så pludseligt som det begyndte.

Der er mere mellem himmel og jord.

Hmm nu ved jeg ikke om der er en eller anden kedelig fornuftig forklaring på fænomenet…så jeg googlede lidt og fandt det her:

[B]Fakta
Sådan ser du om der er spøgelser i din bolig

De forskellige stadier:
- Uro og utilpashed i kroppen. Man sover dårligt, skændes med andre i boligen eller har kvalme.

• Katten eller hunden stirrer, er aggressiv eller piver uden grund. Kanariefugle kan tabe fjerene uden grund.
  • Man føler sig iagttaget. Typisk i badeværelset. Eller man ligger i sengen under dynen og alligevel helt kold.
  • Lys blinker, stereoanlæg tænder, pc’en tænder eller andre elektriske tegn.
  • Poltergeist-tilstande hvor ting bliver smidt rundt i lokalet
  • Man kan ikke holde ud at være i boligen, fordi man får klaustrofobi og ikke føler, at man kan ånde[/B]

Som barn kom jeg tit hos min mormor, som var hjemmesyerske.
En week-end kunne hun ikke finde sine briller, og hun var grædefærdig, for hun havde sytøj liggende, der SKULLE afleveres om mandagen.
Vi ledte overalt: på borde, skabe og på gulvet, men ingen briller.

Så gik jeg ind i hendes soveværelse og bad inderligt til Vorherre, om han ikke nok ville lade mig finde mormors briller.

Derefter kunne jeg med det samme gå ind i stuen og tage brillerne, som hang på en ledning oppe under pressebordet.

Hjemme ved mine forældre er der helt sikkert spøgelser… Den er helt 100… Vi er ret sikre på at det er Søren, manden mine forældre købte huset af - men som også byggede det, han kom troligt en gang i ugen og så om vi passede på det indtil den dag han døde. Han var en yderst behagelig mand… :slight_smile:

Men efter hans død begyndte vi af opleve MANGE sjove ting…
Dørene ovenpå knirkede som om de blev åbnet/lukket, gulvet ovenpå knirkede…
Katten/hunden kan komme gående stille og roligt gennem stuen nedenunder, lige pludselig får de helt store øjne og børsterne rejser sig…
De står TIT med poterne på første trappetrin og kigger helt hypnotiseret ovenpå…
På min værelse kunne jeg, dengang jeg boede hjemme, føle mig overvåget… Ikke på en ubehagelig måde… Min kæreste kunne især mærke det.
Radioen i køkkenet slukkede HVER gang vi spiser aftensmad og står på kl. 13.00 uanset hvad tid vi spiser…

Og ja, jeg kunne blive ved… :stuck_out_tongue:

Jeg elskede det, og fandt det ikke spor uhyggeligt… Min mor som også tror på den slags var lidt skeptisk nogle gange… Og min far og bror mener bare vi er overtroiske og begrunder alt med at huset er gammelt… :stuck_out_tongue: Også selvom det er forholdsvis ny renoveret… :høhø:

Altså, jeg tror over hele hovedet ikke på alt det.
Og skulle der være noget i det, så tror jeg, at man gør klogest i at holde nallerne væk.
Men Hanne Megas trick kender jeg, lidt på en anden måde: Jeg går rundt i lejligheden/huset og kalder på den ting, der er blevet væk.
Om det aktiverer en ubevidst del at hukommelsen, eller hur, ved jeg ikke, men det har virket en del gange :slight_smile:

I mit gamle lille hus, spøgte det også…tror jeg
da jeg havde soveværelse i stueetagen, var der intet, men så snart jeg lavede soveværelse på 1. salen var den gal…jeg kunne høre flytten rundt på stole nedenunder… og havde svært ved at sove for larmen…
jeg bad pænt om at de respekterede at jeg skulle sove og at jeg ikke ønskede al den ommøbleren…og det gjorde jeg 3 gange…siden var der intet…

Jeg tror helt sikkert på den åndelige verden, og har oplevet flere mærkelige hændelser - på den gode måde.

Vi bor i et hus fra 1954, det er vist sådan et hus man kalder for en “murermester villa” kælder, stueplan og første sal. Der har boet 3 familier i huset før os.

Vi flyttede ind som huset var, da vi overtog og begyndte først efterfølgende at gøre i stand. Flere gange havde jeg fornemmelsen af at blive “overvåget” særligt fra et bestemt hjørne i spisestuen. Det var ikke direkte ubehageligt, men dog en noget underlig fornemmelse. Allerede første aften vi tilbragte i vores hus, skete der lidt underlige ting. En dør i vores mellemgang gik op hele tiden og jeg er 100% sikker på den var lukket, straks jeg var nået lidt væk, gik døren op. Dette gentog sig rigtig mange gange. Når jeg ville lukke døren, kunne jeg mærke en form for modstand, som om der stod en på den anden side af døren og holdt igen.

Efter nogle uger begyndte vi at renovere i spisestuen, tapet skulle dampes af osv. Jeg havde en noget sær fornemmelse, da jeg stod i det hjørne, hvor jeg følte mig overvåget. Jeg skød fornemmelsen lidt væk og dampede løs på det gamle tapet. Der var selvfølgelig flere lag tapet, 7 lag tror jeg det var. Da vi langt om længe nåede ind til den pudsede mur, så jeg at der engang havde været et vindue, lige præcis der, hvor jeg følte der stod en og kiggede på mig. Det er da spøjst synes jeg. Efter vi har fået malet og gjort spisestuen pæn har der ikke været det mindste tegn på “beluring” fra det hjørne.

Døren som ikke måtte være lukket, drillede i et års tid. Indtil jeg en dag fik nok! Jeg sagde højt da jeg endnu engang lukkede døren, “stop så, kan du ikke forstå døren skal være lukket ellers fryser vi og vi skal passe på kattene” Sådan sagde jeg et par gange og siden er det kun sket enkelte gange, at døren er gået op.

Jeg tror det er konen, som boede først i huset, der har drillet os med døren. Men den med vinduet har jeg ingen anelse om :slight_smile:

Måske vinduet blev muret over pga huset var plaget af vindueskiggere ? :tihi::høhø::S

Det med computeren der starter op, kan skyldes, at der er støv inde i.
Nogle gange kan det også skyldes at selve tænd/sluk knappen er defekt, for stået på den måde at når du slukker pcen, så sidder den en meget lille smule i “klemme” og når den så gir sig, så tænder pcen.

Har oplevet dette ofte :slight_smile:

Neej et spændende emne… Elsker det! Jeg tror bestemt at der er mere imellem himmel og jord… Jeg ser tit programmer om ånder og den slags

Og Har selv oplevet et par ting

Da min farmor levede (Er 8 år siden hun døde) Men altså da hun levede boede hun i et stort hus, det samme hende og min farfar flyttede indeni med min far og hans søskende…

i 85 Får min farfar et hjertestop i deres seng, Ambulancen kommer, men han dør… Soveværelserne og badeværelset lå i kælderen, hvor der også var udgang til gården…
Hver gang jeg gik ned i den kælder var jeg rædselsslagen! Der var ALTID kold dernede, også om sommeren når det var skoldhedt udenfor… Jeg følte virkelig at der var noget nede i den kælder, at der var nogen der holdte øje med mig. Skal lige siges at alle Lund børnebørnene (Det er så mig og søster osv) vi er 8 styks Har følt det absolut det samme.

Jeg er sikker på der var noget dernede og ikke bare min fantasi

Jeg ved der er mere mellem himmel og jord end vi umiddelbart kan se, og jeg har selv haft et par oplevelser med spøgelser/ånder.

Den der står mest klart i mit hoved var dengang jeg var på ridelejr med fritidsklubben. Jeg var den ældste pige der var med, de andre var ca. 5 år yngre end mig, og så nedefter.

Vi havde fået at vide at det spøgte på rideskolen. dengang det var en gård havde bonden taget sin kone i sengen med elskeren, og han havde skudt dem begge i huset, og et par grise ( af en eller anden underlig grund ) og så til sidst sig selv.

Man kunne se skudhullerne i væggene og loftet endnu nogle steder hvor det ikke var blevet renoveret.

anyway!

Vi skulle så på natløb og alle de små piger var skide bange og gik og klyngede sig til mig, der måtte lege reservemor osv. vi kunne ikke finde de voksne (som havde gemt sig i vores sovebarak for at hoppe frem og forskrække os når vi kom hjem).

Derfor gik vi over i spisehuset som ligger i forlængelse af stuen (hvor skudhullerne er). Intet lys virkede, selvom pærere og sikringer var som de skulle være. jeg gik ud som den sidste fordi ingen af de små turde at gå ud som den sidste, og DER var jeg altså ve at skide grønne grise!

For at komme ud skulle man gennem en gang der forbandt spisehuset med stuen. Døren til stuen var lukket, og jeg SVÆRGER ved alt der er helligt at da jeg var den sidste der manglede at komme ud, blev håndtaget til stuen trykket ned og døren gik op!

OG DER VAR INGEN PÅ DEN ANDEN SIDE!!! -what :rip: :blegne: :besvimer: :uha: -what

Jeg SKUBBEDE de andre piger ud så hurtigt jeg kunne, for DER skulle jeg bare ikke være et øjeblik mere! Der sluttede mit mod altså som 14 årig!

Det er det mest skræmmende møde jeg har haft med et spøgelse, og jeg husker det stadig den dag idag selvom det er over 10 år siden. MEGET uhyggeligt!

Jeg er vokset op på en mindre herregård, som er 250 år gammel.

Jeg oplevede hele min barndom igennem en ung kvinde, der hver dag sad på min seng.
Lidt udvisket udseende - men jeg kunne alligevel se, at hun var ulykkelig.
Jeg forsøgte, i en alder af 9 år, at tage hendes hånd;
men jeg tog direkte gennem hånden.
Jeg var ikke bange; men syntes, at det var underligt

I mit tilfælle er jeg ligeglad med, om folk “tror på den slags”.

Hun var der - og jeg var der. :slight_smile:

da jeg passede mine fætre hos min moster for nogen år siden.

Så lå jeg i deres seng og hørte tv’et tænde inde på et af drengenes værelser.
Klokken var 2-3 stykker og tænkte, ej i skal sove nu. så gik derind. Men alt var slukket . Jeg var meget forskrækket. For jeg hørte altså det tænde og folk der snakkede… Men min fætter lå og sov stille og roligt. Jeg gik tilbage og lagde mig til at sove. lidt tid senere vågnede jeg da jeg fik følelsen af at blive overvåget. Og der stod en lille dreng med en bamse og kiggede på mig. Jeg sagde til min fætter . Lucas gå nu i seng. Men så forsvandt han :s sov aldrig nogen siden der igen. Har aldrig været så skræmt, kravlede indtil min fætter og sov… >.<

[quote=Groggy;391793]Det med computeren der starter op, kan skyldes, at der er støv inde i.
Nogle gange kan det også skyldes at selve tænd/sluk knappen er defekt, for stået på den måde at når du slukker pcen, så sidder den en meget lille smule i “klemme” og når den så gir sig, så tænder pcen.

Har oplevet dette ofte :)[/quote]

Den blir reglmæssigt støvsuget inden i, for mens min datter havde den, begyndte den at larme når den skulle tænde.
Og sidst den blev støvsuget er CA. 6 uger siden.
Da min datter blev konfirmeret og fik en bærbar overtog Mathias pcen.

Vi har undersøgt den på kryds og tværs :uha:

Der hvor vi boede før, var der helt sikkert en, min mand har aldrig troede på sådan noget, men da han selv følte det på egen krop som en slag negativ energi og kulde, måtte han jo indrømme at der var mere end vi kunne se.

Han har endda set dette hus tidligere ejer stå i vores soveværelse som sioluet og ryge en smøg, der har osse mange gange lugtet af tobaksrøg i soveværelset lige siden vi flyttede ind for 6 år siden.

Vi har fundet ud af at under vores fundament på huset, er bygget ovenpå gamle grisestalde på den gård som ligger lige op ad vores, der er vel 20 meter fra gården til vores hus.

Og at der engang var en som hængte sig i den stald !
Det er lidt spookyet at tænke syntes jeg !-what-what:rip:

Da Mathias var lille kunne han osse se de mennesker som vi andre ikke kan se.
Og fortalte tit om dem.

Jeg har kun hørt den/dem rode ved nogle vinflasker i en reol som blev drejet på.
HOLD op hvor blir man meget stille !
Og engang hvor de væltede vores store højtalere i stuen, men da vi kom derind var der intet sket ! selv om det lød sådan !!!:uha::uha: