Mærkelige bakke vaner?

:høhø: Det her er nok et temmelig underligt spørgsmål, men har nogle af jeres katte mærkelige bakke vaner? :tihi:

Mit spørgsmål kommer af at Nuller har nogle højst besynderlige vaner… Hun var van til lukket bakke, fra opdrætter, men her nægter hun at gå på bakken hvis taget er på… Okay, tænkte jeg, det er os iorden… Hun vil også kun bruge bakken hvis den står i stuen… Igen helt fint… Nå men Nuller er en graver, så der flyver jo grus ud til alle siderne… Så for at undgå det så meget som muligt, købte jeg en måtte til at lægge under bakken… Intet farligt ved den… Troede jeg :høhø:

Nuller nægtede at bruge bakken hvis den måtte lå under den… :gruble: :tihi: Så snart jeg fjernede den (efter hun ikke havde været på bakken siden imorgs) så skyndte hun sig derop og fik tisset af… :høhø: Tossede kat…

Har i nogen sinde hørt eller ejet en kat der var meget bestemt omkring hans eller hendes bakke? :slight_smile: Lige nu føler jeg at jeg en temmelig mærkelig kat… :ups:

Jeg aner ikke noget om det generelt, men Elvis er hvertfald fuldstændig ligeglad. Han har prøvet forskellige slags grus (ikke klumpende, klumpende, silicat og nu cats best øko plus) og forskellige bakker (både åbne, med låg og helt lukkede med lem), herhjemme står den på badeværelset, hos mine forældre i bryggerset og da vi var på weekend for lidt tid siden stod den i entréen. Han sætter sig bare, ordner sine sager, graver til og går. Bare det kan graves i, tror jeg, det er fint for ham. :thumbup: Det eneste, han har været LIDT skør omkring, var da jeg købte sådan en fin kattepote-måtte til at ligge foran bakken så det værste grus ryger af der. De første to dage hoppede han elegant over den både på vej ind i og ud af bakken og rystede så poterne fri for grus ved siden af måtten. :ups: Men det holdt han hurtigt op med. Jeg synes nu det lyder meget sødt, at Nuller har sine præferencer og ikke bare helt ukritisk lægger sine efterladenskaber hvor som helst og ovenpå hvad som helst! :tihi:

Hehe… Nuller lyder meget bestemt :slight_smile:

Nobby finder sig vist i det meste… Han har åben bakke nu, mest for vores skyld, og en glidende overgang i til store træpiller gik uden problemer… Det eneste underlige han har gang i er at han skal fortælle vidt og bredt om at NU har han altså lavet stort på bakken… Og han bruger ikke bakken igen før hans bummelum er væk…

Margrethe er heldigvis fuldstændig ligeglad :smiley:

[QUOTE=Lykke;1029914]Hehe… Nuller lyder meget bestemt :slight_smile:

Nobby finder sig vist i det meste… Han har åben bakke nu, mest for vores skyld, og en glidende overgang i til store træpiller gik uden problemer… Det eneste underlige han har gang i er at han skal fortælle vidt og bredt om at NU har han altså lavet stort på bakken… Og han bruger ikke bakken igen før hans bummelum er væk…[/QUOTE]

Ej men jeg har aldrig oplevet noget ligende… :tihi: Alt andet er hun fuldstændig kold overfor… Men hendes bakke skal åbenbart være på en helt speciel måde… Så nu ønsker jeg mig en håndstøvsuger til alt det grus der ryger ud :stuck_out_tongue: Nuller fortæller helst inden at hun skal på bakke… Men så kan hun os snakke løs om det i 10 min… Eller skælde mig ud, som hun gjorde da måtten lå der… :tihi:

:tihi: Det var Oliver os… Så er synes det er ret morsomt det her… :smiley:

Og hvad sker der, hvis hun ikke får det, som hun vil have det? Holder hun sig, eller sætter hun sig et andet sted?
Jeg tror, du skal passe på, at hun ikke kører for meget rundt med dig :cool2: Hvis hun har været vant til at bruge lukket bakke før, så virker det mere som en fiks ide end som frygt.

Silver vil kun bruge den åbne her, da der kun var “lukkede” Så pissede hun over alt…
Desuden har hun nogen mærkelig skrabe vaner…
Hun skraber og skraber, hun får bare aldrig dækket noget til, hun skraber på væggene, går ud af bakken, skraber tøj og alt muligt hen i bakken… (Hvis jeg nu glemmer noget, hvilket jeg sjældent gør, at jeg synes det er klamt at hive ud af bakken haha :)) Hun skraber alle steder end ved hendes tis eller afføring…

[QUOTE=Lykke;1029914]Hehe… Nuller lyder meget bestemt :slight_smile:

Nobby finder sig vist i det meste… Han har åben bakke nu, mest for vores skyld, og en glidende overgang i til store træpiller gik uden problemer… Det eneste underlige han har gang i er at han skal fortælle vidt og bredt om at NU har han altså lavet stort på bakken… Og han bruger ikke bakken igen før hans bummelum er væk…[/QUOTE]

Tiger plejer som sådan ikke at være sart…
Men han plejer dog at fortælle når han altså har været derude. Ikke ved at sige noget, nææh nej. :dokdok:

Vi hører når han har været på bakken ved at han febrilsk skraber alle andre steder end for at dække den der bummelum. suk
På gulvet, væggen, toilettet lige ved siden af, kanten af bakken…
Han er blevet så god nu at han nødtørftigt kan skrabe lidt i gruset, men for dælen de der poter bliver rystet bagefter! :klapper:

Og så holder han sig engang i mellem, hvis der ikke er nogen hjemme en hel dag.
Han tisser, men der skal godt nok ikke ligges kager før der er en der kan samle den op! :tihi:
Det er nok mest fordi han er vant til at min mor sjældent forlader ham i mere end et par timer af gangen. :slight_smile:

[QUOTE=Else;1030051]Og hvad sker der, hvis hun ikke får det, som hun vil have det? Holder hun sig, eller sætter hun sig et andet sted?
Jeg tror, du skal passe på, at hun ikke kører for meget rundt med dig :cool2: Hvis hun har været vant til at bruge lukket bakke før, så virker det mere som en fiks ide end som frygt.[/QUOTE]

Hun holder sig… Meget længe… Så længe at jeg er sikker på at hun får ondt i maven af det… Hun plejer at tisse en 4-5 gange om dagen, og under mine bakke forsøg, holdt hun fra tidlig morgen til sen aften… Og det er altså for længe… Hun styrtede os over i den med det samme låget og måtten var væk, og tissede løs… Hendes mave var helt hård… Så tror ikke hun kører rundt med mig… Hun kan bare bedst lide at bakken skal være sådan, her… :slight_smile: