Mærkelige madvaner

Ville høre om der er nogen af jer, der har nogle mærkelige ting, I godt kan lide at spise, som andre finder mystisk.

  • Måske ku man få en god ide og prøve noget nyt.

  • Selv er jeg vild med kiks og cacao. Tager en dyb tallerken og knuser mariekiks og hælder cacao over - Frem med skeen. De skal ikke smuldres… Mums mums. -lyside

  • Kan også hurtigt hugge en pakke emmentaler i mig, men det er jo ikke ligefrem sundt. -høhø

Et glas cola med nugais, mums siger jeg bare.
Rugbrød med Mayonese staveplade), tomat og rå hvidløg, det er bare guf.

En del finder det underligt, at jeg spiser müsli eller alm. havregryn med cacaomælk i stedet for mælk og sukker. Det må være fordi de andre har prøvet det -høhø

hvad er nugias??

Varm cacao med skumfiduser hmmmmm
og knækbrød med skinkeost og citronpeber -savle

misurama: tror det er nougatis hun mener.

Synes ikke lige jeg kan komme i tanke om nogen sjove madvaner jeg har i dag. Men da jeg var barn, elskede jeg rugbrød med leverpostej og banan på.

Misurama: Nougat is…

Jeg ynder:

  • en franskbrøds mad med mayonaise, stærk ost og rødkål…
  • ris med soya sauce
  • makrel i tomat med masser af rå løg
  • Marmite (en engelsk gær ekstrakt (smager som en boullion terning siger Troldemor) sammen
    med mit æg i stedet for salt og peber…

ja selfølgelig Nougat is, hvorfor tænkte jeg ikke på det selv -lyside

Åhr ja Marmite, spist på den helt “korrekte” måde (der er sikkert andre anvendelses muligheder) der er intet så godt som marmite sammen med æg i alle afskygninger

ja selfølgelig Nougat is, hvorfor tænkte jeg ikke på det selv -lyside

Åhr ja Marmite, spist på den helt “korrekte” måde (der er sikkert andre anvendelses muligheder) der er intet så godt som marmite sammen med æg i alle afskygninger[/quote]

Ja det er Nougatis, men jeg er en spade til at stave ind i mellem.

Denne tråd burde printes ud og hænges på køleskabslågen [bigloony] Verdens bedste slankekur, for det er da godt nok klamt, hvad I byder Jeres maver. -what
Jeg er faktisk en enelse imponeret -høhø
Jeg kan ikke komme på nogle sære madvaner udover jeg IKKE blot har 1 sød tand (læs: hang til søde ting og sager)…jeg har en hel mundfuld (søde tænder)…desværre. -upssa
Brita -pote

Kogte grøntsager med kold skinkestrimler og maynaise :smiley:

Franskbrød med banan og pålægschokolade, men det er da vist ikke så mærkeligt…

Pia: Tror ikke jeg tør prøve rugbrød med rå hvidløg. -shhhh

Hvis du kan li’ hvidløg, så kan du roligt gøre det.
Jeg elsker også rugbrød med ost og rå løg.

Fortsætter I, ender det med, jeg taber mig -fin

krydderbolle med ost og pålægscokolade…

2 skiver franskbrød klappet sammen. Den ene med leverpostej og den anden med torskerogn. Lige et lag mayonnaise i midten. Det smager godt.

Pia: Kan godt lide hvidløg - men rå? Det ved jeg ikke helt.

Jeg er imponeret over jeres kreativitet - og i det hele taget lysten til at prøve flere af de ting af, der her er nævnt. Hmmmm jeg er vist gået glip af en del, fordi jeg på forhånd ikke har kunnet forestille mig, at det har smagt godt.

Rugbrød med ost og salami smager også godt, synes jeg.

Om det er mærkelige madvaner ved jeg ikke, nogle af mine favoritter er:

Rugbrød med makrel i tomat og en blodkogt æg
Knækbrød med mayonaise, røget filet og agurk (Kan desværre ikke længere tåle agurk, så denne er udskiftet med tomat)
Rugbrød med æg, mayonaise og drysset med godt med karry
Hjemmelavet æggesalat: Hytteost, mayonaise, hakket æg, salt, peber og karry - dertil ristet rugbrød
Kogt pasta, vendt med dåsetun og kogte grønne bønner

Louise

Det er jo så bare at prøve det, ellers finder du jo aldrig ud af om du kan li’ det. -thumbs

kogt pasta med lidt smeltet smør og dåsetun

gulerodsalat og hytte ost - passer fantastisk sammen

fransbrød med smør og brunkager på ( min morfars opfindelse - hele familien elsker det)

en mad med hamburgerryg, ketchup, tomat salt og peber- rigtig godt - næsten helt sandwich agtigt

min kæreste er så vokset op med en klat ketchup rørt ud i klar suppe med boller - det synes jeg er gustent