Mærkevarer i kattesporten

I hesteverdenen går mange rigtig meget op i at have det rigtige udstyr i det rigtig mærke, farve og model.
Som naturligvis ikke er det samme hvis man rider dessur eller spring eller klassisk. Western- og islænderrytterne har også deres egne foretrukne mærker.
Der er nærmest mere mode over det end der er i modehusene i Paris… Nogle har et hav af forskellige sæt til krikken - og de matcher naturligvis rytteren.

Er det også sådan i katteverdenen?
Er der også “rigtige” mærker i udstyr?

Hvis ja, hvad er så mere rigtigt end andet?

Jeg er jo tidl. hesteejer - og der var ganske rigtigt meget snopperi med udstyr - jeg har dog aldrig været med på moden - dog har jeg købt kvalitets sadel/trense…

Mht. kat så synes jeg at have oplevet lidt “snopperi” omkring kradsetræer…

Mason Pearson børsten er vist meget anerkendt. Den kan jeg huske jeg købte fordi jeg fik at vide at sådan en skulle man bare have, hvis man ville udstille :tihi: Er der andre der har fået prakket sådan en tingest på? :stuck_out_tongue:

Ellers kan jeg ikke komme i tanke om andet…

Eller jo det kan jeg, der er selvfølgelig hele den store foderjungle omkring hvilke mærker man må fodre med, og at det bestemt ikke er OK at bruge “supermarkedets foder”.

[QUOTE=MamaWolf;1032890]Mason Pearson børsten er vist meget anerkendt. Den kan jeg huske jeg købte fordi jeg fik at vide at sådan en skulle man bare have, hvis man ville udstille :tihi: Er der andre der har fået prakket sådan en tingest på? :stuck_out_tongue:

Ellers kan jeg ikke komme i tanke om andet.[/QUOTE]

Jeps, har haft en i mange år og ville ikke bytte den med noget :slight_smile: Men det kommer jo an på hvilken race man har og hvordan man sætter sit hår :slight_smile:
VH
Susanne

Det er det måske for nogle.
Personligt går jeg ikke op i det .Tingene skal bare fungee optimalt for mig om det børster eller shampoo eller kradsetræ (også når jeg er vild med petfun og Kirstens fordi det fungere) og ect. Så er jeg lige glad med mærke eller hvad andre bruger. Bare det fungerer for mig og misserne. Men nu har jeg aldrig gået op i mærke ting.

[QUOTE=MamaWolf;1032890]Mason Pearson børsten er vist meget anerkendt. Den kan jeg huske jeg købte fordi jeg fik at vide at sådan en skulle man bare have, hvis man ville udstille :tihi: Er der andre der har fået prakket sådan en tingest på? :stuck_out_tongue:

Ellers kan jeg ikke komme i tanke om andet.[/QUOTE]

Vi har et par stykker :ups:
(og bruger dem nærmest aldrig…)

Jeg er mærkevaresnob, men kun, når jeg synes, at mærkevarerne virker bedre end kopierne. :wink:

Så jeg har Mason Pearson-børste, kamme fra Spratt og Greyhound, tasker fra Sturdi og texturizer fra Anju. Fordi jeg synes, de virker bedst.

Til gengæld bruger jeg en klosaks til ingen penge, trimmekniv til ingen penge og seler til ingen penge, og jeg showvasker mine katte i opvaskemiddel. Fordi jeg synes, det virker bedst. :wink:

Det samme gør sig i øvrigt gældende for produkter til mig selv. Jeg har fx verdens dyreste hårvoks og verdens billigste bodyshampoo.

[QUOTE=PiaR;1032893]Vi har et par stykker :ups:
(og bruger dem nærmest aldrig…)[/QUOTE]

He he, det er det samme her :tihi:

[QUOTE=MamaWolf;1032890]Mason Pearson børsten er vist meget anerkendt. Den kan jeg huske jeg købte fordi jeg fik at vide at sådan en skulle man bare have, hvis man ville udstille :tihi: Er der andre der har fået prakket sådan en tingest på? :stuck_out_tongue:
[/QUOTE]

Yep! Jeg har endnu ikke helt fundet ud af, hvad den kan gøre bedre end den billige børste, jeg havde? :slight_smile:

Jeg er egentlig lidt ligeglad med hvilket mærke, der står på foderet/kradsetræet/kammene, men jeg vil have noget, der er kvalitet, og så betaler jeg gerne lidt ekstra - hvis kvaliteten vel at mærke holder! Mht. kradsetræer, så vil vi aldrig igen have noget af ringe kvalitet i huset igen, for efter vi har fået Pet Fun, så kan vi tydeligt se og mærke forskel i kvaliteten i forhold til billigere modeller. Der findes sikkert også langt dyrere modeller end Pet Fun, men er de så mærkbart bedre?

PetFun og andre solide kradsetræsmærker, Sturdi, foder-mærker…

F.eks. Trixie synes jeg også er en masse-producent med nogen gange en noget lav kvalitet, så kan jeg få andet, så gør jeg gerne det.

Sturdien er meget anerkende, OG deter flotte sager :slight_smile: Personligt bryder jeg mig ikke vildt om “sportstaske fornemmelsen” men rigtig mange anbefaler og bruger dem :slight_smile:

PetFun er også anerkendet, og står også på min ønskeliste :slight_smile:

Men det handler mel om så meget andet… pris og kvalitet hænger gerne sammen :slight_smile: Mit krads fra Zoo plus til 700 har holdt i ca 6 måneder, og det er mildels talt ved at skvatte sammen :slight_smile:

LUX! :slight_smile:

Ej, jeg troede det var bestemte racer eller opdrættere som var udråbt til at være mærkevarerne og så handler det om tilbehør til kattene. :høhø:

For mig handler det om at finde det jeg synes er bedst (til prisen), og så bruger jeg det… Og i hvert fald min mason pearson-børste er noget bedre end min gamle billige, både til knuder og til showfinish (da jeg udstillede coon), og faktisk er den også OK til lige at give européerne en tur, men der tror jeg nu så meget andet kunne gøre det… :slight_smile:

Ja, og indimellem er man heldig… Jeg har to kradsetræer fra MaxiZoo, som jeg fik til 500 kr til sammen, og de holder endnu, og det er faktisk ca. 4 år siden jeg fik dem. Den mest brugte stamme nedenunder er så på det punkt i sisalrebet, at den skal udskiftes… Men selve strukturen holder, og det kommer de til lidt endnu… Og så bliver min første prioritet når jeg engang får et arbejde at få købt et af de lækre kradsetræer fra PetFun, fordi virker som en temmelig meget bedre kvalitet end “de billige no-names” :slight_smile:

Jeg bruger lidt mange penge på tilbehør.
Burgardiner er kun rigtige hvis jeg selv har syet dem :høhø: Og billigst!
Børster: Jeg har Mason Pearson børsten pocket model half-n-half med halv nylon og halv svinebørster og jeg synes den er SÅ god (har ikke noget at sammenligne med) - den fjern statisk elektricitet, den er god at fordele pudder med og lægger pelsen rigtig flot.
Derudover har jeg kamme fra Spratt - jeg har ikke rigtig noget at sammenligne med her heller, men kan ikke forestille mig at en Chris Christensen kam er bedre end en Spratt selvom den er dyrere.
Jeg har en karte til kraven fra Hittestanden :slight_smile: Og den er også rigtig god, bare ikke “tæt” nok. Jeg bruger den :slight_smile: Men jeg ønsker mig den i træ fra Chris Christensen.
Shampooer… Jeg køber kun Anju, fordi jeg synes de er SÅ gode. Har aldrig fået mere ros for pels end efter jeg begyndte at bruge dem. Og så er farverne sjove :høhø: Fellini er helt blå når han bliver vasket med Blancheur.
Toilettasken, er et bestemt mærke jeg har glemt, dog til mennesker, som kan hænge på buret… Den har kostet ca. 10 gange mindre end fra PitStoppet, og er 10 gange sødere med farverne :slight_smile:
Kradsetræer… Hector knækker alt, der ikke er Petfun… Såå det er for mig mere kvalitet end noget andet jeg har prøvet, og det ser jeg ikke som ‘snobbet’.
Mad… Ak, hvis jeg dog kunne fodre dem med højprotein foder, men nej… Det må (desværre) blive Royal Canin tørmad og Hills vådmad (pga. kræsne Hector), så jeg fodre med de dyrere mærker, men det er ikke mit førstevalg.
Grus… Silikatgrus fra Rema
Legetøj… Papirkugler, og trixie fjerpinde fra Zooplus til en 5,-er stykket.
Foder aktivitetsbræt er fra Trixie og er vist det “originale”
Transporttaske… Aner ikke mærket, men den er fra zooplus og lige til mit behov. Heldigvis har jeg katte, som sover i taskerne så de flår den ikke fra hinanden.

Nå ja, og kattene har Puppia-seler :høhø:

Jeg køber det bedste foder til mine katte, hvilket er muskelkød. Hvorfra jeg finder det er mindre vigtigt. Heller ikke om det er økologisk, en hel kylling til 20kr er en hel kylling til 20kr!

Resten er skrab sammen og hvad jeg har plads eller råd til. Mine kattes gener har ingen brug for særligt udstyr. :slight_smile:

mine katte har flg:
Transport tasker: Sturdi XL Deluxe, mest fordi denne taske kan dele i 2 hvilket er ganske pratisk når man har 6 katte og bor på 15 etage, en anden årsag til taske fremfor kasse er at taske fylder væsentligt mindre når de ikke er i brug :slight_smile:
Udstilling: Sturdi Habitat, som også bruges til at isolere en kat når dette er nødvendigt.
Trimmetaske: Sturdi trimmetaske mest fordi det var en mulighed :slight_smile:
Klatretræ: Armarkat, fordi det var det eneste på det tidspunkt som levede op til mine krav om max 40 cm mellem “spring” og ikke indeholdte plys.
Mad: Porta 21 tør og FP21 våd i den holistiske udgave, simpelthen fordi det er den eneste som Cæsar vil spise :slight_smile:
Hvad andre har / bruger interesser mig ikke :slight_smile:

Enig. Jeg købte et Petpun træ efter at ha’haft et VIRKELIG discount-kradsetræ i mindre end et år, så var det knækket - og kradset i smadder.

Petfun-træet ser stadig ud som nyt, og det er IKKE fordi de ikke kradser i det.

Før det havde vi et Likita-træ som holdt i tæt ved 10 år.

Jeg synes der er en lille smule mode" mht hvilke mærker i kattemad man fodrer med. Men der er jeg nu personligt ligeglad. Mine gider ikke røre FP21, og da min pengepung heller ikke bryder sig om det, tjaeh… så får de Lidl’s posemad - og Lux “på pose” når det passer med vi har været i tyskland. Jeg vil ikke bruge penge på at smidr dyrt foder væk. Så hellere give dem noget af en muligvis mindre lødig kvalitet… som bli’r spist.

      • Updated - - -

Jeg har forresten købt en “menneskebørste” i REAL i Flensborg. Til ca €3 - også med en blanding af syntetiske- og ægte børster, næsten som den dyre børste jeg var ved at blive prakket på i Sverige ssammen med det - i øvrigt glimrende - silkespray jeg købte til kattene. Jeg ved ikke om den børste sælgeren mente var det eneste rigtige at bruge sammen med det der silke-halløj var en Mason Pearson - men den var i al fald så dyr at jeg slet ikke overvejede den L

Mine katte plager konstant om at få alle mulige mærkevarer, og engang imellem giver jeg efter :cool: