Mærkevarer i kattesporten

jeg har sturdi tasker fordi de virker! :slight_smile:

kan jeg en dag få et Katz træ igen, så skal jeg have sådan et! :smiley: kan jeg ikke det, så må jeg se hvad der er råd til og så langsomt spare op til et pet fun eller lignende kvalitetstræ en gang ude i fremtiden - mine katte er stort set ligeglad hvad der står på træet - det er kun min pengepung der ikke er :tihi:

snipper i tilbehør - tja kun hvis man kan synes der går snobberi i ting som “den rigtig måde at fodre på”, ellers synes jeg faktisk ikke det er så slemt :slight_smile:

Jeg bruger de ting, som jeg er glad for/gider se på uanset mærke.

Det betyder, at jeg primært har Petfun produkter, men vil elske at have råd til catwallk (mener jeg, det staves). Jegr primært Sturdi transporttasker + en show shelter, der også bliver brugt i bilen til lange ture.

Jeg har en spray fra Anju mod statisk elektricitet - fordi den virker og fordi det reelt er det største problem for en burmeserpels. Jeg har en karte fra et-eller-andet-sted, fordi den fungerer glimrende. Ellers har jeg vist ikke noget pelspleje-udstyr.

Legetøj varierer og det er snart sjældent, jeg køber noget, for jeg har rigeligt og kattene underholder ofte hinanden.

Guf er en kombination af tørrede produkter som f.eks. Thrive og hvad jeg nu kommer i nærheden af. Heldigvis kan Sander lide Dreamies, for dem fik jeg vist 10 poser af i Helsingør.

Mad er en anden snak. Der får de en kombination af, hvad jeg vinder i diverse raffles, køber på Zooplus (vådfoder - Miamor med kanin til Galliano og diverse poser til de andre) og køber i supermarkedet (råt kød promært til damerne).

Så ja, mærkevarer i et vist omfang, men ikke for enhver pris :slight_smile:

Jeg er ikke blevet prakket den på, men har haft købt en dengang vi havde “bepelsede” hunde, der også blev udstillet i stor stil. En af de bedste børster jeg nogensinde har haft, til det formål den er skabt til, og den eneste jeg ikke kunne finde frem fra gemmerne igen, da vi fik en bepelset kat med nogenlunde samme pelsstruktur, men som desværre overhovedet ikke ønsker, at have hverken kam eller børste i nærheden af hendes krop :doh: Jeg må have smidt den ud på et tidspunkt, da vi gik over til en ikke pelsplejekrævende race på hundefronten :dokdok: Tror måske lige den børste kunne være det, der kunne overbevise den firbenede hårbold vi har gående idag om, at det at blive børstet, måske ikke er så slemt som hun selv gør det til.

der er selvfølgelig hele den store foderjungle omkring hvilke mærker man må fodre med, og at det bestemt ikke er OK at bruge “supermarkedets foder”.

Enig mht. foderjunglen. Ikke at jeg vil udtale mig omkring brugen af supermarkeds foder, men jo mht. foder er der do and don’t, man skal passe på det ene og det andet, og indimellem kan man få tanken som nybegynder, at fodrer man ikke med dette og hint, så ender man med en masse problemer. For en nybegynder er den slags svært at gennemskue, og forsøger man at sætte sig grundigt ind i deklarationer osv. så kan det også være for meget. Men hvem ønsker reelt, at udsætte sit dyr for, at eksperimentere fodermæssigt, før man selv og ens dyr ad åre får erfaringen, måske med en uheldig udgang for ens dyr :?

Vi har købt en del ting på Zooplus, kradsemiljøer osv. som kvalitetsmæssigt ikke har levet op til det forventede (billeder er taknemmelige) Men de har givet fin inspiration til mulige gør det selv projekter, af forhåbentlig bedre og mere holdbar kvalitet, og da vi er en gør det selv familie, med mange muligheder i forhold til materialer (især i træ) så vil fremtiden forhåbentlig byde på lidt anderledes spændende klatre “træer”/miljøer der måske også er lidt pænere at kigge på, men ikke mindst udviklet endnu bedre efter missens ønsker og behov. Så de billige modeller har helt klart givet en masse god info omkring hvad missen bruger og sætter pris på i dagligdagen. :ok:

Indenfor hundesporten, så var det ofte mund til mund metoden samt IRL brug mht. at finde de bedste ting uanset hvilket formål man skulle bruge tingene, og de steder tingene blev indkøbt var ikke på store internetforretninger, men ofte små special steder, der gjorde og gør sig i special udstyr, det være sig sakse, kamme, trimmemaskiner, shampooer, brugstræningsudstyr osv. Men det er mange år siden, og ja med missen her i hjemmet, så er foderet nok det der mest bliver fokuseret på i dag. Børster, kamme osv. er der i massevis af, men komme i nærheden af hendes pels - NEJ tak siger hun.

Mvh
Yvonne

det er mit indtryk at katteverdenen er mere pragmatisk hvad mærkevarer angår end hunde og hesteverdenen - vi er mest “bedst til prisen”-typer…

[QUOTE=TrekkieGrrrl;1032956]
Jeg synes der er en lille smule mode" mht hvilke mærker i kattemad man fodrer med. Men der er jeg nu personligt ligeglad. Mine gider ikke røre FP21, og da min pengepung heller ikke bryder sig om det, tjaeh… så får de Lidl’s posemad - og Lux “på pose” når det passer med vi har været i tyskland. Jeg vil ikke bruge penge på at smidr dyrt foder væk. Så hellere give dem noget af en muligvis mindre lødig kvalitet… som bli’r spist.[/QUOTE]

Ja, der er nemlig lidt mode i det. Da jeg fik den første kat var Royal Canin, Hills, Iams osv meget anerkendt, men nu skal man helst fodre med det som er kornfrit, eller allerbedst kun vådfoder og råt kød. I bund og grund er det vigtigste jo bare at kattene kan lide det og trives på det, ser sunde og fine ud :slight_smile: Mine gider i øvrigt ikke røre det der LUX som alle snakker så meget om :smiley:

Om der fodres med eller uden korn, er nu ikke noget jeg forbinder med mode.

Men Hampus var godt nok længe om at overtale dig til at få den Sturdi!

Nu er der jo så også et helt andet (meget mindre) udvalg til katte, især ift. heste. Heste er dyre præstige-dyr, så om man så betaler knaster for “det rigtige” udstyr - tja?
Mange katteejere gider ikke betale noget særligt for katteting, og så er markedet derefter. Og især i Danmark.
Husker stadig det vennepar - der iøvrigt siden har skaffet sig af med deres kat - der brokkede sig over prisen på en Furminator(-look-alike, tror jeg endda, for som jeg husker det, var der tale om en pris på 100-150 kr.)… :thumbdown:
Tyskland har da så et lidt større befolkningsantal til at have liiidt flere specialvarer. Men jeg synes stadig man render ind i, at det er de samme halv-lavsige mærker, der sælges i de fleste butikker, når vi ser på meget af tilbehøret.

Han VILLE bare have den, og hvor mange gange har han lige brugt den? :venter:

En gang… :rock:

Og nu ønsker han sig en Sturdi transporttaske, men der tager jeg nu nok diskussionen :cool: …nok.

Jeg er ikke et mærkedyr :høhø: men vil gerne have ting, der fungerer, holder og virker.
Jeg har fx. dyre burgardiner, men en billig trimmetaske* til at hænge på buret. *Toilettaske købt i Ikea :ok:
Kamme og børster har jeg en del af, men det der virker bedst, er kamme fra Chris Christensen samt en billig filterknuser af ukendt mærke.
Sådan kunne jeg blive ved. Det er et mix af kendte og ukendte mærker; valgt fordi de fungerer, holder og virker.

Og her i huset er burgardinerne for øvrigt også Skattekat-design og jeg glæder mig til at se de nye, når de bliver færdige :slight_smile:

Har faktisk aldrig tænkt over det. Jeg køber de ting jeg ofte har fået anbefalet af andre og som jeg selv har fået god erfaring med gennem tiden.
indrømmer at jeg kan være lidt nærig hvis jeg syntes tingene bliver for dyre.

Mine katte er også ret glade for Skattekat Design … f.eks. nægter Gimpen at tisse i senge af andet fabrikat :cool:

Men ellers forfindes der ikke mærkevaresnob her i huset, det vigtigeste er at tingene er brugbare :ok:

Vi har forresten også et Pet Fun kradsetræ, fordi jeg ikke gad flere pap og plastik skodtræer som væltede og brækkede midt over. Synes bare det er robust og super kvalitet.

Elsker vores Pet Fun :thumbup:

[QUOTE=PiaR;1032893]Vi har et par stykker :ups:
(og bruger dem nærmest aldrig…)[/QUOTE]
Sælg dem til nogen med bimser - du kan godt tro der er forskel, når man sætter bimsepelse op :wink:
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;1033078]Sælg dem til nogen med bimser - du kan godt tro der er forskel, når man sætter bimsepelse op :wink:
[/QUOTE]

Eller en med Maine Coon!

Jeg og kattene elsker vores, husker dælme godt da vi var udsat for at vores børste forsvandt på en udstilling, den kunne åbenbart ikke lide at ligge alene den tid det tog mig at gå ned for enden af burrække og komme i tanke om den igen … væk var den i al fald da jeg kom retur :frowning: Det kostede så en ny hos Jan og Vivi undervejs til bedømmelse, for uden den børste går det bare ikke :slight_smile:

Jeg er som ellers ikke mærkefreak, jeg har fundet de ting som fungerer for os og kattene, og der skal meget til før jeg ryger med på en bølge af “must have in the cats world”. Hos os fungerer det fint efter princippet “If it ain´t broke…!”

Jeg er en af dem, som kigger på, hvad andre bruger. Ser hvordan det virker - eller ikke virker - og derefter beslutter mig for, om det er noget, jeg selv vil have. På grund af sart mave, så får kattene herhjemme RC - det fungerer, så det bliver der ikke rørt ved.
Til udstilling har jeg en no name-kloklipper, en Chris Christensen-karte (Fordi jeg prøvede min opdrætters og faldt for den), en Mason Pearson-børste (fordi den er super godt til at få et begrænset kvantum pudder fordelt i pelsen), en stålkam fra et kendt firma, jeg ikke kan huske, Anju texturespray (fordi den virkede på andre skovkatte), uparfumeret pudder fra Matas, en billig no name-stålbørste (hvis der er kommet blød gevinst bagtil… :stuck_out_tongue: ) og et lille aftageligt spejl. Alt dette har jeg i en fin lille taske (Det hedder en Reisenthel, Thilde!), som ikke har kostet det vilde.
Mine burgardiner er syet super flot af en god veninde (Thilde), og mine kattebakker er købt i Rema!
Mit nye kattebakkeskab (skideskabet!) er lavet med elementer fra IKEA, jeg bruger Extreme Classic-grus (fordi det virker) og kattenes kradsetræ er et Kattens Nr. 1 købt billigt og brugt på DBA.
Transportkassen er købt på tilbud på Zooplus, hvor jeg også køber foder, grus, legetøj, guffere fra Cosma mm.

Måske er jeg lidt et mærkedyr - det kan jeg godt selv se, men som sagt så køber jeg, hvad jeg har indtryk af, virker bedst, og det bliver jeg ved med :slight_smile:

De rigtige mærker? Ingen anelse :wink:
Jeg går efter det der virker for mine katte og for mig - foder, tasker, osv. Nogen gange er det dyrt, andre gange billigt. Jeg haft billige ting der fungerede som en drøm, og dyre der var noget juks. Og omvendt. Og mine erfaringer stemmer ikke altid med andres. Man må selv gøre sine erfaringer, til en vis grad. Katte er også individuelle :slight_smile:
Vask og børster har jeg stort set ingen mening om - der er jeg stort set med på den med “Det bruger vi ikke” :wink: