Mærkning af killinger?

[QUOTE=Teresa Guldager;836175]Tak til alle for svar. Det bliver nok noget med at klippe lidt pels af et ben eller så. I hvilken alder kan man tidligst chipmærke killinger ? Jeg synes jo at chippen er kæmpestor i forhold til sådan
en lille killing…[/QUOTE]
Jeg har ingen reel viden herom. Det som ville bekymre mig hvis det blev gjort medens killingerne er helt små og som reelt også begymrer mig selv om de chippes som voksne, er at chippen begynder at vandre rundt og vælger at opholde sig hvor den ikke hører hjemme (læs gør skade).

Ja, jeg er også en af dem der har et ambivalent forhold til chippen. Det ER jo et fremmedlegeme og det betyder at det både kan vandre i kroppen og måske også starte en uønsket celleændring ? Og jo yngre katten er når den isættes jo større risiko ?

Nå - vi har valgt at klippe i pelsen i stedet.

[QUOTE=Teresa Guldager;842804]Ja, jeg er også en af dem der har et ambivalent forhold til chippen. Det ER jo et fremmedlegeme og det betyder at det både kan vandre i kroppen og måske også starte en uønsket celleændring ? Og jo yngre katten er når den isættes jo større risiko ?

[/QUOTE]

Vi har chippet i alle de år vi har haft opdræt, en gang er chippen blevet “afvist” og er kommet ud, og det var på vores første import tilbage i 2003. Derudover er der kun en chip der har vandret, og det var som fra nakken og ned på skulderen.

Det tidligste vi har fået chippet er et kuld for godt et år siden, de var på det tidspunkt 6-7 uger. Ingen af dem har rykket sig det mindste, de sidder hvor de blev sat. Det var nu heller ikke sådan at jeg jublede da min dyrlæge foreslog det, men lod mig overtale, og det gik jo så fint. Normalt har jeg fået det gjort når de fik 1. vaccine.

[QUOTE=En forhenværende bruger;842826]Vi har chippet i alle de år vi har haft opdræt, en gang er chippen blevet “afvist” og er kommet ud, og det var på vores første import tilbage i 2003. Derudover er der kun en chip der har vandret, og det var som fra nakken og ned på skulderen.

Det tidligste vi har fået chippet er et kuld for godt et år siden, de var på det tidspunkt 6-7 uger. Ingen af dem har rykket sig det mindste, de sidder hvor de blev sat. Det var nu heller ikke sådan at jeg jublede da min dyrlæge foreslog det, men lod mig overtale, og det gik jo så fint. Normalt har jeg fået det gjort når de fik 1. vaccine.[/QUOTE]

Tusind tak for den information. Uha, jeg synes de er tidligt MEN - må indrømme, at jeg måske vil overveje det netop med disse killinger fordi det kan løse mit “mærkningsproblem” med dem permanent ( i hvert fald hvis chippen ikke forsvinder - det har jeg også oplevet et par gange).