Mærkværdig adfærd hos Ramses

Hej alle

Ramses har udviklet en mærkelig mærkelig vane og jeg kan ikke finde ud af hvad den bunder i…

måske nogle af jer kan give en forklaring på hans kunster…

Når han har spist vådfoder og guffet lidt tørfoder og skal til at drikke af sin vandskål… så stiller han sig front mod vandskålen og så begynder han at “grave” som om han stod i sin kattebakke…

Det ser grundkomisk ud… -xxrotflmao - for han har ikke kløerne ude og vandskålen står på linoleum så han skøjter… og endnu bedre hvis der ligger lidt vand, for så kan han slet ikke stå fast og så er det dobbelt tempo…

det fortsætter han så med i 20-30 sekunder og så sætter han sig ned og drikker…

sommetider sker showet 2 gange…

Han gør det oftere og oftere…

Hvad i alverden går det ud på ???

Knus -fløde1

Det gjorde vores Maine Coon også på et tidspunkt. Det ser heldigvis ud til de er holdt op med det pjat [smilie=hate-smile.gif]
Men hvis de får vådfoder i en for dyb skål, så er den ene begyndt at spise med poterne. Han graver maden op og spiser af poten, med det resultat at der er vådmad over det hele -rulleøjne

sådan gør mine cooner også, Uzette, gør det også i mens hun drikker… -høhø Sunny renser selve vanoverfladen, og så drikker han af poeten… -engel
Minnie der imod tømmer vandskålen… -uha

Ej hvor sjovt…det gad jeg godt at se…nogen der kan filme deres misser når de gør det? GGG
-joker -kattedans -HUG

Ja det lyder sjovt, men tro mig der er mange der har fået ødelagt gulve af alt det vand -grrr og har måttet vride hjernen for at finde en løsning. [smilie=hate-tunz.gif] Mig selv inklusiv -xxrotflmao

Ja det lyder sjovt, men tro mig der er mange der har fået ødelagt gulve af alt det vand -grrr og har måttet vride hjernen for at finde en løsning. [smilie=hate-tunz.gif] Mig selv inklusiv -xxrotflmao[/quote:vf2g720p]jep… og en af de der lukket vnad skåle hjælper ikke, for den skal de nok finde ud af, at vælte…

Ja det lyder sjovt, men tro mig der er mange der har fået ødelagt gulve af alt det vand -grrr og har måttet vride hjernen for at finde en løsning. [smilie=hate-tunz.gif] Mig selv inklusiv -xxrotflmao[/quote:2hdbjp2n]

Jeg har mad og vandskål stående i en killingebakke… på den måde får jeg ikke vand på gulvet…
Synes selv jeg var ret genial da jeg fandt på det GG

Ja min mand har lavet en bakke i rustfri stål -respekt hvor vi så stiller den lukkede skål med vand -fløde1 og foderet er i en anden bakke -surrender for ellers havde vi blød mad hele tiden og ikke tørkost -høhø

Ja det lyder sjovt, men tro mig der er mange der har fået ødelagt gulve af alt det vand -grrr og har måttet vride hjernen for at finde en løsning. [smilie=hate-tunz.gif] Mig selv inklusiv -xxrotflmao[/quote:3v2oien2]

Ja det kan jeg godt se…det kan hurtigt ødelægge et trægulv -græd

Men det kunne nu aligevelle være sjovt at se FNIS [cat01.gif] [cat01.gif]

Ja, jeg kender også alt til det “problem” efterhånden… Ingen af mine piger har gjort det, men næsten alle kilingerne i mit første kuld gjorde det… Sake gør det hver gang, og Conrad kan også sagtens finde på det… Det er de to killinger jeg stadig har daglig (eller i hvert fald ugentlig ved Conrad) kontakt til…

Det sjove er bare, at deres mor, eller mine andre hunkatte, som sagt, aldrig har gjort det, så det er ikke noget de er blevet lært her hjemme fra… Tilgengæld gør deres far det, så det er åbenbart arveligt…?
Min løsning på problemet blev ret simpelt… -lyside Der er kun én stor vandskål, og den står i badekaret, så kan roden til Sake gå der ud og sjaske med vand… -LOL

Mine vandskåle står på en plasticbakke. Denne her vandskål har løst problemet med vandslaskeri og en hankat der fandt det morsomt at tisse i vandskålen:
http://www.zooplus.de/shop/hunde/fressn … tahl/47550

så er den gal med linkene igen, og der er ingen æ ø eller å

fressnapf/edelstahl/47550 er et sidste. Det er korrekt nu, men vises forkert

Det er også den vi bruger nu, alt andet er håbløst -hahaha

Jeg har læst et eller andet sted, at det er et instinkt fra deres ‘vildkatte’ tid, at MCO og NFO’er skraber isen af vandet inden de drikker -rulleøjne …men om det passer -høhø

Hej alle

jeg kan godt se jeg ikke har fåt formuleret mig tydeligt nok [bigloony] for det med at skrabe “I” vandskålen - det kunne jeg forstå… det gør Sethi nemlig og han tømmer 1½ liter ud på den 1*0,70 m sjip-sjap-måtte jeg har under hans vanddispenser…

men Ramses - han drikker af en alm skål på køkkengulvet… og det er IKKE vandskålen han graver i - det er på gulvet FORAN skålen… og det er derfor jeg ikke begriber hans adfærd…

hvis han tømte skålen gav det jo mening… men hans lille dans foran skålen - den giver mig grå hår for hvad handler det om…

Hehe, du er nødt til at optage det på video… Det må bare se sjovt ud… -hæhæ
Kan ikke lige give en god grund til hvorfor han gør sådan… Andet end at det måske er fordi han ikke lige har forstået han skal skrabe nede i vandet… -LOL

hm, måske trænger Ramses til briller? han tror måske han rammer vandskålen? hehe… sjove ting kattene finder på… og så forskellige de alle bliver :smiley:
Min nyeste killing, Liv, havde jo også en sjov lille ting… når den havde brugt kattetoliettet, så satte den sig ned og skrabede på væggene i toilettet, ikke i bunden for at dække til GG det betød så at vi selv måtte træde til og dække til med skovl, pga lugtgener, hehe :wink:

Nej der er forskel - dette link virker fint til at klikke på. At hele linket ikke vises er jo ligemeget.
MEN hvis man har æ,ø og å i så virker linket IKKE, som du kan se ved, at stregen under linket ikke går hele vejen til slut.
Håber det er forklaret godt nok -høhø

Mine piger gør det samme… foran skålen…

Også den med at grave det til bagefter G