Magic skal aktiveres

Er der nogen, der har nogle gode idéer til, hvad man kan anskaffe til en ung kastreret hankat, der har en masse energi, han skal have afløb for?

Det er ikke, fordi han ikke har legetøj og andre former for beskæftigelsesmuligheder i forvejen. Der er gulv-til-loft-kradsetræ, der er en reol, hvor han kan kravle i alle hylderne. Han må være på alle borde, i alle stole og alle vinduer. Han må kravle rundt i garderobeskabet.

Han har et større antal papkasser, han kan gemme sig i og flå i stumper og stykker, han har en kickeroo, han har diverse mus i forskellige størrelse og af forskellige materiale, han har en drillepind, han har indtil flere bolde, og han får ofte forskellige former for emballage at lege med.

Alt det vil han også gerne lege med, selv eller sammen med mig, men det er alligevel, som om han mangler nogle lidt mere vilde udfordringer. Det går så ud over stakkels Cinnamon, der godt vil lege, men ikke bryder sig om at blive overfaldet igen og igen. Eller også går det ud over min sofa, hvor han tumler rundt og vælter hynderne og bruger dem som kickeroos.

Alle erfaringer og forslag modtages med taknemmelighed.

En jævnaldrende han-bølle -høhø

:slight_smile:

Jeg har et nemt og billigt tip :

Tag en lang snor - bind den fast i dine bukser bagpå - sæt evt en kugle af sølvpapir fast i den anden ende.

:rock::rock:

Den leg har jeg leget med Silke i over ti år, og hun synes stadig det er sjauwt…

:klapper:

Tut - Det var da et godt fif :slight_smile:

Mental aktivering og korrekt anvendelse af jagtlegene som foreslået ved en voldsom kat - har man sådan en så skal den leges færdig ellers stresser man den bare og den skal ikke kun leges vildt med - den skal lære at slappe af og stimuleres mentalt.

Jeg lærer min voldsomme kat at slappe af ved at lukke hende ud for sig selv med mellemrum om aftenen. Så søger hun mad derude og hygger, og falder altid i søvn på kort tid.

Overstimulerede katte dur lige så lidt som understimulerede, så den del skal du lige være OBS på også.

Det svarer lidt til kun at kaste pinde med en hund… Kodeordet er den gyldne middelvej - der skal være balance i aktiviteterne for det skaber balance i katten.

Du kan læse om 15 minutters reglen på min hjemmeside www.bricksite.com/nemo

under aktivering

MVH

[quote=Tante Tut;502038]:slight_smile:

Jeg har et nemt og billigt tip :

Tag en lang snor - bind den fast i dine bukser bagpå - sæt evt en kugle af sølvpapir fast i den anden ende.

Den leg har jeg leget med Silke i over ti år, og hun synes stadig det er sjauwt…

:klapper:[/quote]

-LOLfår et sjovt billed i hovedet…

Trixie Snacky Ball | zooplus.co.uk sådan en sæt den så kun ½ delen af hullet er åbent. Fyld op med tørfoder hvor der er 4-5 “gode” godbider i også så er der underholdning Længe :slight_smile:

:):slight_smile:

PS :

du skal IKKE sætte dig i sofaen med snoren i bukserne…du skal tøffe rundt i alle rum - jeg kan garantere dig for, at han er lige i hælene på dig—
:pote::pote::pote:

Vi har oz en anden leg, som Silke er vild med :

Tag en plaid/tæppe/badelagen - læg det på gulvet og hold fast i den ene ende - gå rundt med det og så hoppe han (Måske) op på det.

:kryds:

Det gør Silke med det samme, og så trækker jeg hende lisså stille og roligt hen over gulvet på hendes skateboard… og HVIS hun ryger af i svinget, går der 0,0000000001 nanosekund, så er hun på igen…

:klapper::klapper::klapper:

Trixie Turbinio Cat Toy | zooplus.co.uk fås også i katte variant men til dobbelt så meget og den til gnaver virker herhjemme

Har du prøvet at klikkertræne ham, det er en succes her i huset og min ene hankat ELSKER det bare. Og så er det super god kvalitetstid man får med katten når man gør det. Jeg begyndte selv på at klikkertræne sidste vinter, efter at min “gamle” hankat på dengang 4 år, begyndte at blive adfærdsvanskelig, han kunne blive sur over ingenting. Frygtede at han havde ondt og var syg, men så anbefalede Lenskov (tror jeg nok det var) at jeg prøvede klikkertræning, da han måske bare kedede sig gevaldigt. På det tidspunkt havde der ligget sne i omkring en måned og han gad ikke rigtig være ude. Og jeg fik en helt anden kat, da jeg gik igang med klikkertræning. Skulle lige vise en af mine veninder, hvordan man kunne starte med klikkertræning (hun var meget skeptisk) Og det tog 5 min at lære hendes kat at slå til et sugerør med poten på komando. Hun og katten er nu helt bidt af det og hun siger at antallet af monster-løbeture rundt i lejligheden er blevet væsentlig formindsket. Ellers prøv at købe dette aktivitetsbrædt , kan lige nu købes billigt på zooplus. Har selv lige bestilt det, efter at jeg har hørt rigtig meget positivt om det. Trixie Cat Activity Fun Board Fummelbrett Katze kaufen | zooplus

:pote::pote::pote:

Og lidt til det mentale :

Tag lidt guffer… vis ham en og gem den så under et tørklæde og lad ham finde den…

:hjerte:

Eller tag en tom køkkenrulle/paprør - skær lidt små huller i den og vis ham, at der er tørfoder i - Silke regnede den ud med det samme.

Lav en skattejagt til ham :

Gem mad/guffer forskellige steder i huset både højt og lavt - det er også et hit her.

:savle:

[quote=Missemanden;502058]Har du prøvet at klikkertræne ham, det er en succes her i huset og min ene hankat ELSKER det bare. Og så er det super god kvalitetstid man får med katten når man gør det.
Skulle lige vise en af mine veninder, hvordan man kunne starte med klikkertræning (hun var meget skeptisk) Og det tog 5 min at lære hendes kat at slå til et sugerør med poten på komando. Hun og katten er nu helt bidt af det og hun siger at antallet af monster-løbeture rundt i lejligheden er blevet væsentlig formindsket.

Ellers prøv at købe dette aktivitetsbrædt , kan lige nu købes billigt på zooplus. Har selv lige bestilt det, efter at jeg har hørt rigtig meget positivt om det. http://www.zooplus.de/shop/katzen/katzenspielzeug/katzenspielzeug_beschaeftigung/intelligenzspielzeug/113460[/quote]

:heya::heya::heya:

Har lige købt sådan et til Silke af Itzy-Bitzy… men Silke skal først have det i julegave…

Hvis jeg kan vente så længe med at give hende det

:kryds:

Har lige købt sådan et til Silke af Itzy-Bitzy… men Silke skal først have det i julegave…

Hvis jeg kan vente så længe med at give hende det

:kryds:[/quote]

Det samme her, er også spændt på om jeg kan vente med at tage det i brug

:høhø::høhø::høhø:

Skal vi se, hvem der holder længst ud ???

Jeg er SLEM, når jeg køber nyt til hende - aldrig så snart er det inden for døren, før det bliver revet op og præsenteret for hende…

:hjertehop::hjertehop::hjertehop:

Jeg kan bekræfte alt det positive. Cinnamon ELSKER sit bræt. Hun får al sin tørkost på det (måske derfor, hun kun gider æde tørkost for tiden :gruble:). Men Magic synes vist, det er alt for besværligt. Han har forsøgt sig, og ind imellem er det også lykkedes ham at fiske en bid. Men det har aldrig for alvor fænget, selv om det er tilgængeligt for ham hele tiden.

Klikkertræning har jeg også selv tænkt på. Jeg har faktisk købt en bog om det og har også anskaffet en klikker - og ellers har jeg jo nået at opdage, at der er en kapacitet lige ved hånden herinde :slight_smile:

Tak for henvisningen til artiklen. Der var et par ting i den, som det var rigtig rart at vide - og nogle gode forslag.

Jeg har selv haft kig på sådan nogle foderindretninger, men den her har jeg ikke opdaget. Og den er da til at overkomme rent prismæssigt. Tak for henvisningen.

[quote=Tante Tut;502059]Lav en skattejagt til ham :

Gem mad/guffer forskellige steder i huset både højt og lavt - det er også et hit her.

:savle:[/quote]

Tak for forslaget - og alle de andre gode idéer. Jeg tror, min hjerne lige skal løbes i gang i det spor, der hedder “Kreative idéer til kattelege” :høhø:

:inlove::inlove:

Var så lidt, har mere på lager…

Fordi JEG er så tilpas barnlig, at der leges her hver dag med Silke, så må man udtænke lidt nyt ind imellem…

:pote::pote:

Tænker stadig på :

Hvem mon morer sig mest :

Silke eller mig…

-LOL

Hun elsker også at lege skjul, men helt smart er hun nu ikke - for hun gemmer sig ALTID bag badeforhænget :hjertehop::hjertehop: og hun kan sidde der længe og vente på, at jeg finder hende.

:hjerte::hjerte:

Og når jeg gemmer mig for hende, så leder hun virkelige reelt alle husets rum igennem for at finde mig - det er bare SÅ kært.

:wehuu::wehuu: