Magics stemme er i overgang

Nu har jeg flere gange i dag troet, at Magic var vred og knurrede ad de andre. Men jeg tror faktisk, der er, fordi der er noget i vejen med hans stemme. Han lyder helt forkert, også når han bare vil brumme venligt.

Hvad kan det være? Jeg tænker selvfølgelig ondt i halsen, men han spiser som sædvanlig. Ingen tegn på, at det skulle gøre ondt at synke, og han virker heller ikke sløj eller anderledes end normalt. Altså ud over når han bruger stemmen, og det gør Magic gennemgående en del.

Sådan startede Tings halsbetændelse i sin tid… en dag med lidt hæse lyde, dagen efter knirkende eller næsten lydløs og en smule off, og på tredjedagen en meget syg lille missepige, der bare ville ligge i fred inde i klædeskabet :frowning: afsted til dr dyr…
Hvis det er halsbetændelse, så forvent at han bliver meget syg/utilpas… heldigvis virker antibiotika nærmest mirakuløst - Ting var ovenpå allerede dagen efter dyrlægebesøget :slight_smile:

[QUOTE=Ann K;962122]Sådan startede Tings halsbetændelse i sin tid… en dag med lidt hæse lyde, dagen efter knirkende eller næsten lydløs og en smule off, og på tredjedagen en meget syg lille missepige, der bare ville ligge i fred inde i klædeskabet :frowning: afsted til dr dyr…
Hvis det er halsbetændelse, så forvent at han bliver meget syg/utilpas… heldigvis virker antibiotika nærmest mirakuløst - Ting var ovenpå allerede dagen efter dyrlægebesøget :)[/QUOTE]

Det er jo også mest nærliggende at tro, at det er sådan noget. Så jeg må jo holde øje med, om han begynder at virke sløj.

Jeg har altså oplevet at vores kan blive “hæse” et par dage uden at der i øvrigt lader til at være andet i vejen. Men godt nok mest efter f. eks. en udstilling hvor Ib jo vrææææææler hele vejen i bilen, det kan godt slide på stemmen L

Jeg håber ikke det er noget alvorligt med ham :kryds:

I går aftes var han væk, da jeg skulle i seng. Det viste sig, han havde lagt sig ind i soveværelset. Det gør han ellers ALDRIG. Så det er da en anelse bekymrende. Her til morgen kan jeg dog ikke umiddelbart mærke noget på ham, og han har ikke rigtig sagt så meget, så jeg kan ikke høre, om han stadig er hæs.

Jeg :kryds: for at han ikke fejler noget, og bare har haft en tudse i halsen.
Men jeg kan godt forstå hvis du er ved at blive lidt bekymret.

:kryds: 'er for at der ikke er noget slemt i vejen!

Umiddelbart synes jeg dog at det lyder som da Hector havde fået en minimal rift på tungen, og gået betændelse i, så hans tungebånd var hævet godt op - det føltes for ham som en slem halsbetændelse og han gemte sig også væk. Han spiste dog ikke rigtig.
Men ja antibiotika hjalp et par timer efter her.
Men synes især at hvis der er en ændring i direkte adfærd - så ville jeg være bekymret :kryds:

Åhh nej da… Håber Magic snart er sig selv igen - med stemme og det hele :kryds:

Lige nu ligger han i radiatorsengen og sover. Han reagerede ikke rigtig på, at jeg kom hjem - men det er nu ikke helt usædvanligt, så jeg lader ham sove. Kattene har vist også haft besøg, mens jeg var væk. Udlejeren skulle ind at tjekke noget, og det kan også have taget hårdt på Magic :slight_smile: Så må vi se, om han er sulten, når der er aftensmad.

Jeg :kryds: fingre for der ikke er noget galt med ham.

Du har godt nok været lidt hårdt ramt med dine katte på det sidste :S Jeg :bebe: for det blive bedre

Det lyder meget ligesom Tings “dag 2”… hvor vi gik og var helt klar på at hun vist måske evt kunne tænkes at være en lille smule sløj - men omvendt heller ikke ligefrem mente, at det var noget man som sådan behøvede en dyrlæge til at fortælle os :slight_smile:
Det var som sagt første på tredjedagen, at vi ikke var spor i tvivl om at hun var rigtig godt og grundt møghamrende syg… Ting ligger aldrig i vores klædeskab! Hun går allerhøjst derind og hiver skjorter ned af bøjlerne og ud på giulvet, hvor hun glad og gerne ligger i sin selvbyggede tøjbunke :wink:

Magic er vågnet her til aften og har spist godt nok. Der er ikke noget der. Han har også været med mig inde i soveværelset for at lege lidt - i håbet om, at jeg kunne få ham til at sige noget. Sædvanligvis snakker han nærmest hele tiden, når han er vågen, men i dag har han ingenting sagt. Det blev til et par små kvæk inde i soveværelset - det var alt. Så der er ingen tvivl om, at han af den ene eller den anden grund er hæs.

Jeg prøvede at trykke ham lidt under kæben, sådan som man ville gør med mennesker med ondt i halsen. Det reagerede han ikke på. Til gengæld gav han sig noget, da jeg bagefter løftede ham op.

I am confused :confused: Men jeg går ud fra, der ikke er nogen grund til at bekymre sig alt for meget, så længe han stadig spiser og har lyst til at gå ud på altanen og den slags.

Hvis det var min kat, og der var gået et par dage med ændret adfærd og ingen stemme, så ville jeg tage den en tur til dr. dyr … også selvom den spiste og legede :cool2:

Det tror jeg også, det ender med, for nu vil han nemlig heller ikke spise mere. Jo, han vil egentlig godt, men han ender med bare at snuse til det og så gå igen :frowning:

Det lyder bestemt som en tur til dr dyr i morgen :frowning: Stakkels dreng…
Men som sagt, så virker antibiotika nærmest som en mirakelkur… Ting kvikkede mærkbart op samme dag som dyrlægebesøget (og en lille sprøjte) og dagen efter kunne man virkelig ikke mærke at hun havde været møgsyg dagen før :slight_smile:

God bedring til Magic, :kryds: for at han snart er helt frisk igen.

Stakkels Magic … håber Dr. Dyr kan hjælpe :kryds:

For lidt siden satte han sig alligevel og åd noget tørfoder fra brættet. Det er nok nemmere at sluge sådan nogle små piller end at spise vådfoder, tænker jeg. Men det endte selvfølgelig med, han kastede det hele - og lidt til - op igen :S Nu vandrer han bare tavst og hvileløst omkring :trøste:

:klappekat:
Han får det nok bedre når han har været hos lægen :trøste:

Han får det nok bedre når han har været hos lægen :trøste:[/QUOTE]

Enig, han er snart frisk igen :slight_smile: