Mahogny møbler

Kan man selv male dem hvide og få et godt resultat eller er det bedre at få en professionel maler til at klare det?

hmmm, nu er maghony møbler ikke lige min stil, men jeg vil da syntes at det er synd at male dem og for den sags skyld alle andre møbler i ægte træ og skal de endelig males syntes jeg man skal lade en proff om det, men det kommer jo selvfølgelig an på hvor dygtig man er og hvad man forventer af resultat.
istedet for at male ville jeg måske vælge at slibe alt gammel lak af og så istedet give det hvid bejse , for bla osse at beholde strukturen i træet

Jeg ville nok kontakte en malermester og høre hvad de synes :slight_smile:

Nu elsker jeg jo genbrug og malede møbler så jeg ville prøve mig frem :slight_smile:
Hvis der er lak på dem skal det slibes af og så skal de vaskes grundlig og så skal de have en grunder som på samme tid lukker træet, og til sidst kan du give det den farve som møblet skal have.

Jeg har selv en gammel mahogny komode, hvor jeg gav mange lag maling, men der blev ved med at trænge “farve” op, så jeg sleb den helt ned igen og gav grunder og maling. Det var et langt projekt! Nu står skufferne i mahogny og resten er rå-hvid, det ser godt nok ud.