Maj måneds mad

Vi skal have en salet med lækre kyllingestykker i :savle:

Vi skal have pulled pork, så stegen er allerede sat i ovnen.

Formentlig svinebørbrad med indlagt smøreost og soltørrede tomater, svøbt i Bacon… hertil paprikasauce og lidt ristet blomkål…

Kalvesteaks med ovnkartofler, broccoli og peberfrugtsalsa.

Vi skal forsøge os med svineskank i dag :slight_smile: Har ikke helt besluttet tilbehør endnu.

Lasagne

Hjemmeæavet burger:)

ovnbagte grøntsager, jasminris og boller i karry med smuglergrønt…
Smuglergrønt er velkogte grøntsager, der blendes med kogevandet, og bliver til sovsen… Det hældes over den brændte karry, og vupti en lækker sovs med skjulte grøntsager :smiley:

Tarteletter med høns i aspargers - nemt og noget Casper ikke kan lide, så godt at få nu her mens han ikke er hjemme :høhø:

Stegt flæsk med kartofler og persille sovs hos svigermor.

Det bliver til svinemørbradbøf med stegte løg og tyk fed brun SOVS (noget godt skal der være ud af at spise LCHF :wink: ) sammen med asparges viklet i bacon, og blomkåls/sellerimos.

Synd Jan ikke er hjemme :slem: Han savnede jo sovsen igår :wink:

Yup - jeg er hjemme… vil du (og evt NP) spise med?

Flæskesteg med brun sovs, grønne bønner omviklet med bacon, lidt salat og blomkål, har ikke helt besluttet om det bare skal koges eller om det skal moses :slight_smile:

Vi får gæster som skal overtales til at være kattepassere og bo i huset i en uge sidst på sommer, mens vi tager på ferie med vores normale kattepassere. (Ja den var sgu ikke gennemtænkt, da vi sagde ja til det :wink: )

Har ikke rigtig lavet varm mad siden jeg mistet Sejr men i dag skulle det så være så nu er der lavet salt mandler, ramsløg salt og pesto. Jeg har lavet semidreid cherrytomater, fyldte champignoner og knust smør kartofler og dampet asparges, dertil en kyllingtimbale viklet ind i prosiutto.

Paprikagryde m svinemørbrad (rester fra igår) og en broccolisalat.

Pasta-pesto salat

farseret porre

Også her :slight_smile: med en god hvid mælkesovs til og drysset med masser af muskatnød… og salat af rød spidskål.

Tortilla med ristet oksefars med porrer og blåskimmelost, creme fraiche og tacosauce. Hertil spæde spinatblade, agurk og tomat.

Venligst
Dorthe