Malik gnubber sig på tæppe

Vi oplever af og til at Maliksen ælter og gnubber bagdelen på tæpper.
Han kom til os som en tilløber for 1½ år siden, hvor vi mener at han har været omkring 9 måneder gammel. Vi fik ham neutraliseret da han nok har været omkring 11 måneder. Han har aldrig strintet, eller viser andre tegn på seksualitet.
Men det sidste ½ år har han en gang imellem sådan en nydelses tur med tæppet og bagefter kan man se at javertussen er fremme, som så lige får en lille slikketur. Tror selv at han gør det fordi det er rart, men synes det er lidt sjovt at han gør det, når han nu er kastrat. Kan han stadig have lyst til at parre sig, eller hvorfor gør han det.

[QUOTE=Missemanden;964906]Vi oplever af og til at Maliksen ælter og gnubber bagdelen på tæpper.
Han kom til os som en tilløber for 1½ år siden, hvor vi mener at han har været omkring 9 måneder gammel. Vi fik ham neutraliseret da han nok har været omkring 11 måneder. Han har aldrig strintet, eller viser andre tegn på seksualitet.
Men det sidste ½ år har han en gang imellem sådan en nydelses tur med tæppet og bagefter kan man se at javertussen er fremme, som så lige får en lille slikketur. Tror selv at han gør det fordi det er rart, men synes det er lidt sjovt at han gør det, når han nu er kastrat. Kan han stadig have lyst til at parre sig, eller hvorfor gør han det.

Jow øhm, tror Freud havde en teori om det, men ellers er det vist meget normalt at katte gør dette. “Ælteflip” kalder vi det herhjemme.

Det er nok en blanding af at han mangler en anden kat til hygge med eller at han lissom savner sin mor (som gav pat når killinger æltede omkring dievorterne og derefter slikkede killingerne i røven) eller noget parrehalløjsa, fordi det hele hænger jo sammen og sker det jo hos alle pattedyr sådan. Det er meget normalt.

Jeg gætter på kløe. Enten pga. fyldte analkirtler eller pga. orm eller måske afføringsrester?

Har du set videoen?

Synes ikke det helt er som når han bare ælter, her kommer javertussen jo frem. Men kender jo ikke hans ophav, så det er da også en mulighed at han mindes hans tid ved hans mor.

Jeg tror så godt, at det kan være ‘småseksuelle motiver’ :wink:

Det minder nemlig en del om dét, som én af Artemis’ killinger gjorde. Han blev kastreret som ca. 6 måneder gammel, men han forstod vist aldrig helt, at han var kastrat. Han var en værre bisse, han var dominerende OG han parrede gerne dyner og puder - og nogle gange kunne han endda finde på at begynde på min ARM! :S
Det startede altid med spinden og masser af ælteri, så kom det der ‘bukke numsen lidt nedad’ med synlig tissetrold - og han kunne også finde på at bide sig fast i ‘emnet’, som han parrede. Som regel altid efterfulgt af grundig rengøring af ‘de ædlere dele’ bagefter. :wink:

Det er heldigvis ikke så slemt som det du beskriver, her er det kun ca en gang om måneden jeg oplever det. Men han er faktisk også den der er den mest dominerende af kattene, han skubber de andre væk fra maden, hvis han kan komme afsted med det.
Lige da vi tog ham til os og ca ½ år frem, var han særlig slem med det dominerende og virkede også MEGET forvirret og tiltider frustreret, hvis han f.eks lå i fodenden af sengen og man så bevægede fødderne under dynen. Når han var i det humør, turde jeg ikke sætte hånden ned til ham, af frygt for om han ville blive gal og bide. Det gør han heldigvis ikke mere, tror han lige skulle lære os af kende og vide at vi aldrig ville gøre ham ondt. Heldigvis gav vi ham tid og han er blevet den dejligste kat - der dog har lidt seksuelle tendenser, men det er da kun sjovt.