Man kan undres

Den dame som har overtaget Bastian skriver til mig efter de har haft katten i 22 timer. Om hvis den ikke ændre adfærd i løbet af 1 uge om jeg så kan tage den tilbage. De slog meget og det ser voldsomt ud.

Jeg tænker bare … hun har overtaget en 4 år gl. kat og hendes egen kat var også en voksen kat - hun kan da ikke forvente de bare går i spænd efter få timer sammen…

Ville egentlig ikke noget videre med indlægget … bare have lidt luft … Tak fordi I gad læse min galde

Med venlige kattehilsner
Inger

Jeg ville nok tilbyde hjælp og besøge dem og vurderer hvori problemet ligger.

Har de lukket to voksne katte sammen uden gradvis tilvænding:? Hvis det er tilfældet er det godt nok heller ikke for smart:S Jeg har lige læst dele af en bog der “Cat vs cat - keeping the peace when you have more than one cat” Der i er der et rigtig godt afsnit om hvordan men bringer en ny kat ind i hjemmet, hvor der i forvejen er kat/katte. Det handler som jeg læser det om at gå meget langsomt frem og vænde katten i huset og den nye kat til hinandens dufte og holde dem adskildt i den første tid. Jeg er godt klar over at der er drømmesammenføringer hvor kattene stort set acceptere hinanden med det samme, men det modsatte er jo også tilfældet, hvor det kræver noget mere tålmodighed fra ejerne.

Jeg tænker om de nye ejere ikke har gjort sig klart at det ikke bare er “sådan lige” at sammenføre katte. Jeg synes at en uge er meget kort tid før man giver op - men det er bare min mening.

Jeg håber du kan få dem på andre tanker med gode råd ellers er det måske ikke det rigtige hjem du har fundet til din kat. Han fortjerer helt sikkert nogle mennesker der har tålmodigheden med sig. Håber det bedste for dig og missen.

Dels det … men hun henvender sig efter de har haft katten i 22 timer … de har slet ikke givet den en change synes jeg. Det er ikke bare sådan at føre 2 voksne katte sammen. Men må se hvordan det udarter sig …

Jeg vil aldrig sælge en voksen kat som selskab til anden voksen, uden at køber er godt og grundigt indstillet på at der kan gå måneder, før de trives sammen.

ENIG!

Det er dømt til undergang, når de bare sætter dem sammen.

Netdør og stille og roligt RO PÅ! Som skrevet kan der gå måneder inden de accepterer hinanden.

Her i huset gik er ikke mindre en 4 mdr. før madammerne kunne enes.
Det blev gradvist og den ene boede i hjørnet af vores køkkenbord i 1 mdr.

Så 22 timer er dælme ikke lang tid at give chancen for at de nogen sinde ville kunne komme til at enes overhovedet. Specielt ikke når man bare “smider” dem sammen uden at tage hensyn til at det er to voksne.

Ja som de andre signerer. 22 timer intet, her fik vi Hello Kittybhjem i dec. Og Delle kan stadig ikke tåle synet af hende, så de lever zoneopdelt.