Man skal være glad når katte drikker...... meeeeeeeeen

er det normalt at de ligger med halvdelen af hovedet nede i vandet mens de gør det

jeg nåede ikke at fange et billede denne gang, men nu har jeg kameraet liggende fremme

Kheops ligger med halvdelen af hovede NEDE i skålen :dokdok: så når han kigger op, så er hans pels gennemblødt og det drypper fra alle knurhår og han ryster for vildt på hovedet

fint nok at han drikker meget vand… ingen klager der

men er der andre af jer hvor kattene har den adfærd? for jeg synes godt nok det er en kende mystisk

Og hvad er der nu lige galt i at drikke på dén måde???

:pote: Brian - der har haft hagesmæk på i nat, bare fordi jeg skal på dyrskue hrmmmf

[QUOTE=Ann K;609310]Og hvad er der nu lige galt i at drikke på dén måde???

:pote: Brian - der har haft hagesmæk på i nat, bare fordi jeg skal på dyrskue hrmmmf[/QUOTE]

:lol: se det kunne være det var DET jeg skulle gøre med Kheops

Rigtige katte drikker sådan - det er helt normalt ikk?
Hilsen Tara

Nej bestemt ikke! Det er noget svineri!
Hilsen Nanoq

Ih ja lad os stå i skålen. Du er min bedste hundeven Tara!
Hilsen Hugo

Hov! Tara er druknet. Jeg er eneste hunkøn her! Jubiiiiiii!
Hilsen Fie

Jeg tåler ikke engang at se på det, så klamt er det. Sikke manérer! Eller mangel på!
Hilsen Eddie

Tør jeg lægge en pote og holde den der? Mon Helle opdager det… Hm…
Hilsen Tip

:slight_smile:

:slight_smile:

Og bagefter går hun hen og spiser med poterne, for munden er al for våd til skålen med mad!

:slight_smile:

:høhø::høhø::høhø:

Silke går mere Prinsesse-agtigt til værks :

Hun drikker glad og gerne med den ene pote i vandet og slikker så poten bagefter :wehuu:

Bastian drikker KUN fra bruseren. Det kan ikke være anderledes mener han

Der er masser af katte der har underlige drikkevaner, prøv at søge:
“cat drinking water from faucet on head”
youtube.com

En af mine favoritter er denne:

:slight_smile:

:lol::lol::lol:

Skøre kræ :wehuu:

Kommer han så og kalder, når han vil have tændt for vandet ? :gruble:

Skøre kræ :wehuu:

Kommer han så og kalder, når han vil have tændt for vandet ? :gruble:[/QUOTE]

Ja det gør han. Men det er ikke nok bare at åbne for vandet for ham. Næh nej - bruseren skal hænge over armaturet på en bestemt måde, og vandet må hverken løbe for hurtigt eller langsom. Han skal også helst have lidt nus inden han går hen og drikker, og han vil helst have selskab imens. Han har oplært os grundigt i den store kunst at give Hertug Bastian vand

:høhø::rock::høhø:

Sådan, Bastian - dét kalder jeg god opdragelse af sin familie :wehuu:

Oh yeah… Det er da sådan en rigtig kat drikker! Jeg ligger i øvrigt helst på siden imens, det er så hårdt at skulle stå op! Skal man endelig stå op, så skal man selvfølgelig dyppe poterne i vandet og vaske gulv med dem bagefter! Sådan gør jeg i hvert fald…

:pote: hilsen
Diego

Selvfølgelig er det HELT normalt

Martini drikker med poterne :slight_smile: Så må skifte vand tæt på hver dag, fordi at det er fyldt med gros hehe

Nu er det godt nok Kheops det gør det - og han er så ikke i familie med mine 2 ældste drenge…

MEN

mine 2 ældste - Ramses og Sethi - de har en lille fætter… eller lille er han jo ikke mere…

men han tog det der med vanskålen MEGET bogstaveligt :slight_smile:

så måske jeg ikke skal klage så længe Kheops kun har hovedet nede i :lol:

Skifte det tæt på hver dag??
Vand skal da skiftes hver dag - flere gange om dagen så det er frisk og rent.

Drikker du selv gammelt vand som har stået fremme i lang tid?

Jeg skifter vand flere gange om dagen…
Jeg vil ikke selv have gammel og beskidt vand så hvorfor skulle misserne…

Det bedste vand i hele verden… Er det i fuglebadet!!
Og nej, det er ikke hver dag det bliver skiftet… Men de vælger det selv trods rent vand i skålene…

Ziggy skal forøvrigt altid ryste poter når han drikker - for vandet er jo vådt! Jeg nænner dog ikke at fortælle ham, at det ikke er nødvendigt at ryste poter, når de ikke rører vandet…

Oliver skal altid lige putte en pote ned i det rene vand, før han drikker af det… Og det er kun når det lige et blevet skiftet… :tihi: Som om han lige skal mærke om temperaturen nu også passer herren…:høhø:

Her bliver vandet skiftet 3-4 gange om dagen… Især her i varmen… Plus at han får en balje med vand som han plasker rundt i og med… Vand er dejligt synes Oliver :love2:

Shanda står med begge forpoter oppe i vandet, når hun drikker, men måske trænger tæerne til et lille bad :tihi:

Garfield dypper sin pote i vandet først for at måle “vandstanden”.

Eevee nærmer sig kun nødtvunget vandskålen, og vælger gerne den længst væk, hvis der er vand rundt om den nærmeste, man skulle jo nødig døje med våde fødder.

Schumacher synes, at vand skal ligge på gulvet og ikke i skålen, og da han ikke kan vælte skålen, bliver den puffet rundt, indtil den er tom.

Max (hunden) ligger ned og spiser, man skulle jo nødig forbrænde det hele med det samme igen.

Det er vist meget normalt med specielle vaner.

dem jeg har lnu er velopdragne (ihvertfald når det kommer til vandskålen :tihi:)
men… fra da jeg havde magnus ved jeg HVOR meget vand der kan sidde i pelsen i hovedet på en perser. vanddrikkerri foregik altid på følgende måde:
først bruger man 3 min på at pløre halvdelen af vandet fra skålen ud på gulvet - det skal vel også vaskes, derefter stikker man HELE hovedet ned i det resterende vand, når pelsen så har suget det der kan være i den stller man sig - helst på sofabordet- men ihvertfald lige foran moar og ryster sig godt, så blev jeg også vasket - se hele 3 fluer med et smæk - smart :juhu: