Manglende afdækning

Nu har jeg fået en lille killing hjem, eller pjevs er fra juli. Hvor hun kom fra dækkede hun altid til efter sig, men nu er hun begyndt ikke at dække det til efter sig.

Og det lugter altså en del når hun ikke dækker til.

Så vil hører om der er nogen der har oplevet noget lignende og om jeg kan gøre noget for at hun begynder at dække det til igen?

Næ… hun er såmænd bare ved at blive voksen og så skal man jo fortælle hele verden at her bor man altså :slight_smile:

Du må leve med det… evt skifte grus til et af de stærkt klumpende - de kan i nogle tilfælde afhjælpe lugtgener…

Der er ikke så meget at gøre ( i kan forsøge , som Ann skriver, at købe super klumpende grus)… Jeg oplever at mine gør det i perioder - nu dækker de begge igen… men det svinger …

vil krydse fingre for at det kun er en periode hun er inde i.

Af grus bruger jeg golden gray masters. Og det klumper super godt.

Men hvis der ikke bliver dækket af, så tror jeg ikke der er noget grus der tager lugten uanset hvor godt det klumper.

Det kan også være det foder hun får der er problemet, desværre er der ikke en facitliste til det bedste foder for lige din kat, men prøv at søge på de mange fodertråde der findes her inde og få nogle ideer til hvad du kan prøve.

Tja, af foder er hun gået fra det billige i supermarket som hun fik hvor hun kom fra hvor hos mig jeg fodre med Iams pt. Plejer normalt at bruge James Welbeloved, men fik et super godt tilbud på iams og tænkte at det skulle prøves. Min anden kat dækker fint af.

Nu var det mest med hensyn til lugt jeg mente at du måske skulle se på foderet.

ok, ja håber snart det kommer til at lugte mindre kraftigt. Men har godt hørt at dårligt foder kan gøre at kattens afføring kan komme til at kugte kraftigt, samt at de somregle har mere afføring fordi de skal spise mere da de ikke udnytter det lige som i forhold til andet foder.

Lige præcis :smiley:

Det er nu ikke kun dårligt foder, som kan få kattene(s afføring) til at lugte grimt…
Kan se, at du skriver at du pt fodrer med IAMS - det fik i sin tid min gamle huskat til at stinke som en bedre losseplads - både fra munden, fra det som kom i bakken og ja bare i det hele taget (IAMS hvalpefoder havde i øvrigt samme effekt hos min sheltiehvalp)…
Jeg skiftede foder til RC og har ikke siden haft de samme lugtgener - og heller ikke nu, hvor jeg fodrer med en blanding af Porta 21 m and, Hills, acana og lidt James Wellbeloved…

Noget du evt. også kan prøve (ikke sikkert det virker) er at skifte til en bakke, hvor du har mulighed for at have 20-30 cm dybt grus i…

Ellers skal du have fat i en kat mere, som min Haylee - hun dækker til efter drengene, når de af og til glemmer det :wink:

[QUOTE=Tine M;771105]Noget du evt. også kan prøve (ikke sikkert det virker) er at skifte til en bakke, hvor du har mulighed for at have 20-30 cm dybt grus i…

Ellers skal du have fat i en kat mere, som min Haylee - hun dækker til efter drengene, når de af og til glemmer det ;)[/QUOTE]

Hende har jeg nu, Freya sidder af og til og venter på at pjevs bliver færdig for så at dække til efter hende :tihi: (tror heller ikke hun kan lide lugten)

AnnK: Jeg vil lige være opmærksom på om den kraftige lugt forsvinder næste gang jeg bestiller foder hjem. Synes det lyder utroligt at Iams skulle være skyld i det, men der kan man bare se.