Mangler der ikke en dommer?

[quote=Alice;295630]Tak Vivi …Med andre ord, lidt i retning af om man vil hænges eller skydes :høhø:.

Er han okay til at håndtere katte …Nu har jeg jo to lømler med, som sikkert ikke kan stå stille i mange sekunder af gangen - Så måske skal jeg alligevel ønske Lottes langmodighed ?[/quote]

Længe siden jeg har haft ham, men han er et meget behageligt menneske synes jeg - og så vidt jeg husker er han typen, der holder meget af kattene :slight_smile:

Jeg havde ham til Galliano på juleudstillingen for to år siden og han var en rigtig hyggelig fætter, der tog på kattene med fløjlshandsker :thumbup:

Tja, han fik da Jos til at gå amok og stikke af på Roskilde udstillingen, da han absolut skulle lægge hende som en baby i sine arme og kramme hende :S
Jos blev så bange at jeg ikke tør at tage hende med mere :frowning:

Nå, men ellers syntes jeg han er sød nok, men det bliver lidt ligesom med Lotte, man aner ikke hvem der bliver valgt til hvad = dømmer i øst og vest :høhø:
I Roskilde gav Hans BIV til en somali fordi han syntes det var godt klaret af den at være på sin første udstilling som 3 årig !!! :tihi:

Det er simpelthen spild af penge - både til de nye juleburgardiner og udstillingsgebyr.

Hold da op - er det hvad Racekatten kan formå at tromle sammen til kat III, jeg er skuffet - og der skal temmelig meget til jeg siger det!

[quote=Lis Dahlstrøm;295791]Det er simpelthen spild af penge - både til de nye juleburgardiner og udstillingsgebyr.

Hold da op - er det hvad Racekatten kan formå at tromle sammen til kat III, jeg er skuffet - og der skal temmelig meget til jeg siger det![/quote]

Kan du så ikke nå at melde fra, og gemme de fine gardiner til næste år…? Det ville jeg gøre, hvis jeg var utilfreds med dommerne.:slight_smile:

KH
Linda

[quote=Lis Dahlstrøm;295791]Det er simpelthen spild af penge - både til de nye juleburgardiner og udstillingsgebyr.

Hold da op - er det hvad Racekatten kan formå at tromle sammen til kat III, jeg er skuffet - og der skal temmelig meget til jeg siger det![/quote]

Jeg har nu ingen julegardiner - Eller andet tam-tam. :smiley:

Jeg møder op med mine to killinger for at teste lidt på dem, og klart jeg forventer/håber på en brugelig vurdering på dem - Og som jeg kan læse i tråden her, så kan det være lidt hip som hap, hvilken dommer jeg får tildelt - Måske får jeg endda begge dommere, da jeg kommer med både en sort/sølv og en blå tabby ?..Og det bliver lidt spændende at se, hvem af dem som får den bedste bedømmelse - Jeg ved nemlig godt selv, hvem der er den bedste :slight_smile:

[quote=Lis Dahlstrøm;295791]
Hold da op - er det hvad Racekatten kan formå at tromle sammen til kat III, jeg er skuffet - og der skal temmelig meget til jeg siger det![/quote]

Der har aldrig været gode spændende dommere til den nationale udstilling. Det er en del af konceptet, at det er danske eller svenske dommere - og så er udvalget jo ikke så stort :wink:

Udstillingen er ment som en hyggeudstilling, hvor specielt nye udstillere skal have en god oplevelse. :slight_smile:

Ja det kan du håbe -a t du får to dommere- Hans Lindberg - der står ordret det samme på hans bedømmelser. Det er der iøvrigt også andre dommere der gør - har fuldstændig enslydende tekst :frowning:

[quote=Vivi_Fletcher;295818]Der har aldrig været gode spændende dommere til den nationale udstilling. Det er en del af konceptet, at det er danske eller svenske dommere - og så er udvalget jo ikke så stort :wink:

Udstillingen er ment som en hyggeudstilling, hvor specielt nye udstillere skal have en god oplevelse. :)[/quote]

Det er også en fin ide, men spørgsmålet er om der i bund og grund er gundlag for en sådan udstilling.
Jeg kanforstå at der er 50 bure ledige endnu, og hvis nogen allerede tilmeldte melder fra pga. af dommerne, så er det økonomiske grundlag vel ikke super.
Det er trist når der kun er to dommere til kat III og et sceneshow med kun to dommere og deraf følgende risiko for lodtrækning er i mine øjne ikke god reklame.

[quote=Wijelo;295905]Det er også en fin ide, men spørgsmålet er om der i bund og grund er gundlag for en sådan udstilling.
Jeg kanforstå at der er 50 bure ledige endnu, og hvis nogen allerede tilmeldte melder fra pga. af dommerne, så er det økonomiske grundlag vel ikke super.
[/quote]

Det er helt sikkert en holdningssag, om man bør fortsætte med denne udstilling som national - det bliver også meget ofte diskuteret i bestyrelsen.

I alle de år jeg har været med, har denne udstilling været nærmest den eneste, der har givet overskud, så det økonomiske grundlag er faktisk ret godt :wink:

Der var nu også kun to dommere i kat III om søndagen i Hillerød :slight_smile: Og lørdag var der vist tre.

Ihhh ja -og skilledommer blev anvendt til 98% af de nominerede katte - det var helt pinligt

Trods alt er skilledommer bedre end lodtrækning jeg har selv både vundet og tabt på lodtrækning, det er bare en flad fornemmelse uanset udfaldet.

Sidder og kommer i tanke om, at der i lørdags på Jyrak opstod den unikke situation til BOB at alle 4 katte havde lige mange point, der valgte Jyrak at udråbe 4 BOB 1, det burde man også gøre, hvis der ikke er en skilledommer tilstede ved BIS.

Iøvrigt må vi kat. 3 ejere/opdrættere jo komme op af stolen, hvis der skal ændres på antal dommere, det er jo fordi vi ikke tilmelder vores katte, at der er så få dommere - så kan vi diskutere hvorfor, men det hører nok hjemme i en helt anden tråd. Selvom denne er kørt lidt af sporet i forvejen:)

KH
Linda