Mangler en Federangel

Jeg har et ganske alvorligt problem, i hvert fald ifølge Magic og Asani. Jeg er nemlig ved at løbe tør for deres yndlingslegetøj, fordi de er så hårde ved det, og Zooplus er sørme udgået :yikes::yikes::yikes:

Det drejer sig om sådan en her:

Zooplus får dem ikke igen før den 4. marts, hvortil så skal lægges nogle dage til levering, og jeg er bange for, at den, vi er i gang med nu - den sidste! - ikke kan holde så længe. Er der nogen, der ved, om man kan få dem i DK et sted? Eller som har én eller et par stykker, de vil sælge mig?

Asanis yndling er denne her:

Der er vi helt udgået. Så hvis der eventuelt er nogen her i Odense-området, der skal bestille varer fra Zooplus i løbet af de næste dage, vil jeg gerne have en bestilling med, hvis jeg må!

Jeg tror faktisk du kan få fjerpindene i Petworld eller Maxi zoo (til vild overpris i forhold til zooplus selvf. ;)).
Mht. Da Bird efterligningen, så skal jeg ikke kunne sige det… Bernie har desværre lige maltrakteret den sidste herhjemme, ellers måtte du gerne have fået den…

Jeg har købt nogle på en udstilling, som er lige til at sætte på, så jeg vil foreslå dig, at når du alligevel skal til Fredericia, at gå forbi ham med AK gruset, og så købe en masse. De holder faktisk meget bedre synes jeg, og jeg har jo Figaro som også mener at sådan en fjerdims skal bare slåes ihjel.

Køb den ægte vare på e-bay. Den holder længere… zooplusmodellen er elendig :wink:

Jeg vil - ligesom Ann R - råde dig til at købe en ‘ægte’ DaBird. Misserne her i huset sled tre ‘uægte’ fra Zooplus op på kun et par uger.
Købte så den rigtige på en netbutik her i DK, og ja, den var da en del dyrere, men den holder altså MEGET bedre! :slight_smile:

Jeg mener jeg har et par stykker af “da-Bird look-a-like’en” liggende - Smid mig en PB så skal jeg tjekke det og se om jeg kan nå at sende imorgen hvis det er.

Ingrid hvis du beslutter dig for at købe den ægte vare så sig endelig til, for så vil jeg gerne være med på at dele fragten :wink:

Tak for en rigtig hyggelig dag forresten :slight_smile:

Du kan købe Da Bird og ekstra tilbehør hos Mollie M her i dk. Den koster 89 kr og den ekstra er et sted mellem 40 - og 50 kr.

Venlig hilsen
Milles mor :slight_smile:

Tak til jer alle. Jeg har overvejet at købe den ægte vare. Jeg er bare bange for, at de slår den ihjel lige så hurtigt, som de slår de andre ihjel, og så bliver den lidt dyr i det. De løber jo ikke bare efter den og fanger den (ret brutalt), de tygger også i den og hiver i fjerene, så de falder ud. Men det kan godt være, jeg skal prøve en ægte en på et tidspunkt - om ikke andet så for sammenligningens skyld. Tak for henvisningerne. Jeg vil i hvert fald lige kigge på dem.

Bølle-mis: Ja, de er uden tvivl alt for dyre herhjemme. Men ih, hvor Asani altså savner sådan en at trave rundt med! Hver gang jeg åbner deres køkkenskab eller skabet i stuen, kommer han farende i håbet om, at der vil dukke sådan en op :høhø: Det er sådan noget rod at løbe tør og så ikke kunne komme til at bestille, fordi de ikke har den anden ting, jeg bare SKAL have. Nå, men vi når det vel til slut - så Bernie og Freja også kan få deres grus, inden det bliver kritisk :slight_smile:

Kimilla: Jeg har først haft mulighed for at tjekke tråden nu. Sender dig en pb.

Den største forskel på de billige fra Zooplus og så den ægte DaBird er, at den dims, fjerene sidder fast i, er anderledes. Det er sådan en blød plastdims på de ‘uægte’, og mine misser fik hurtigt tygget på den og derfor løsner fjerene sig lynhurtigt. Og så er den lige til at kyle ud, da det ikke er til at få dem til at sidde fast igen. På den rigtige DaBird er det et hårdt stykke plast, en meget mere stabil konstruktion! :slight_smile:

Nu har jeg haft den ‘ægte’ godt et par uger, og den ER altså meget bedre. Artemis fik godt nok flået en af de små fjer ud i forgårs, da hun fik lov at gnaske lidt i den, men den flyver og drejer stadigvæk perfekt, og de andre fjer er ikke løse, selvom der er hevet én ud.

Mine misser får som sagt altså også lov til at fange og gnaske, og det holder den ægte altså NOGET bedre til end de billige…

Du burde virkelig prøve at købe én (og et par ekstra fjerdimser til udskiftning), du vil garanteret ikke fortryde det. :slight_smile:

Forøvrigt så tog jeg en del af de løse fjer (fra de tre billige, jeg havde købt) og bandt dem stramt sammen med lidt snor - så kan man nemlig lige lave ‘en bytter’, når missen har fanget sit ‘bytte’, så kan de tusse rundt og gumle lidt i den i stedet for… :slight_smile:

Jeg har dryppet lim ned i den gule plastikdims og efter det havde ligget et par dage og sat sig godt fast, er der ikke faldet fjer af … og det har holdt et par måneder, dog er den ikke i brug hver sdag.

[QUOTE=DK Mammarazzi;801879]Ingrid hvis du beslutter dig for at købe den ægte vare så sig endelig til, for så vil jeg gerne være med på at dele fragten :wink:

Tak for en rigtig hyggelig dag forresten :)[/QUOTE]

I lige måde :slight_smile:

Jeg tror, jeg prøver at købe en fra eBay nu + en refill. Hvad vil du gerne have med?

Gule plastikdims?? Her i huset var de sorte… :høhø: (altså dem fra Zooplus).

Jeg havde faktisk også overvejet at prøve at lime…men så turde jeg alligevel ikke, for hvis nu misserne fik hevet fjerene ud igen og fik tygget lim i sig…så jeg lod være. Den der ‘holder’ var altså også så gennemtygget og hullet, at jeg ikke helt ved, om det ville have holdt ret længe…:slight_smile:

[QUOTE=galath;802262]I lige måde :slight_smile:

Jeg tror, jeg prøver at købe en fra eBay nu + en refill. Hvad vil du gerne have med?[/QUOTE]
Ingrid jeg springer over denne gang - Synes alligevel ikke lige jeg har råd til det nu.
Jeg skal have købt mad til misserne og det er jo unægteligt mere vigtigt :wink:

[QUOTE=DK Mammarazzi;802333]Ingrid jeg springer over denne gang - Synes alligevel ikke lige jeg har råd til det nu.
Jeg skal have købt mad til misserne og det er jo unægteligt mere vigtigt ;)[/QUOTE]

Jeg ved ikke, om Magic ville være enig :høhø: Men fair nok.

Den lille sorte dims er her i huset faktisk næsten lige så godt legetøj uden fjerene! Jeg sad og legede med Tullen og Whiskey i går med den tomme holder i snor - fordi Tullen specielt udvalgte sig den. Og det var helt fint. Måske det ligner et insekt eller en bille? :gruble:

[QUOTE=Diana F;802314]Gule plastikdims?? Her i huset var de sorte… :høhø: (altså dem fra Zooplus).

[/QUOTE]

Hvis du kigger på billedet i første indlæg, så er den gul :wink:

Hvor sødt…:slight_smile: Mine to drenge foretrækker dog noget der blafrer vildt, så man rigtigt kan hoppe og springe :slight_smile:

Hvor er det i øvrigt skønt, at der er fremskridt i sammenføringen hjemme hos dig :slight_smile:

Nå ja, det er den da også…det havde jeg slet ikke set :høhø:
Dem jeg købte hos Zooplus, var allesammen med sort plast :slight_smile: