Mangler inspiration - Tøjindkøb

[QUOTE=Alice;562619][QUOTE=Jane K;562606]

Tusind tak Jane :slight_smile:
Jeg overvejer skam osse kraftig at motage tilbuddet fra Camilla …Hun er jo min ynglings Mus :-). Og det vil helt sikkert hjælpe at få andre øjne og meninger, for hvor er det godt nok svært at vurdere sig selv - Selv i de mest nypudsede spejle ser jeg mig selv stadig som små 100 kilo, med MEGET løshængende tøj, som helst skal gå i et med tapeten :slight_smile:

Netop Alice - og det har du da ikke kæmpet et indædt kamp gennem et år for vel? Jeg synes, du skal sætte en dag af til fuld, velfortjent forkælelse, hvor du går igennem en del forretninger og prøver sæt de foreslår og vænner dig til dit nye spejlbillede i tøj, der passer til din STØRRELSE 38!
Hvis du køber på Internettet selv, kunne jeg ud fra din beskrivelse frygte, at du ville ende med at købe tøj ud fra din tidligere størrelse, og så vil tøjet jo blot sløre din nye slanke silhouette.

Glad for at du kan li’ mit nye banner …Sad i aftes med en opgave med farver som skulle være bag nogle sølvstatuetter …Og klart at jeg straks måtte prøve dem på mine sølvstriber ( det er iøvrigt Pretty med to af hendes killinger, som næsten er 5 år nu :slight_smile: )[/QUOTE]

De blide farver får misserne i fokus.

[QUOTE=Bølle-missen;562622][QUOTE=Alice;562619]

Endnu en grund til at få et objektivt syn på, hvad du vover dig ud i :slight_smile: Voluminøse tunikaer kan nemlig også have den modsatte effekt - Nemlig at man ser en del større ud end man er… :)[/QUOTE]

Fuldstændig enig! Efter mit første vægttab (er jo i gang med reprisen nu … suk) havde jeg en lang periode stadig tendens til at klæde mig 30 kg tungere - og det skal man altså lægge af sig! Så Alice, afsted på indkøb med Camilla - og selvfølgelig skal det jo ende med at I finder noget tøj, som du både ser brandgodt ud i og som du kan lide at have på, det skal jo helst hænge sammen :slight_smile:

[QUOTE=Camischa;562649][QUOTE=Bølle-missen;562622]

Fuldstændig enig! Efter mit første vægttab (er jo i gang med reprisen nu … suk) havde jeg en lang periode stadig tendens til at klæde mig 30 kg tungere - og det skal man altså lægge af sig! Så Alice, afsted på indkøb med Camilla - og selvfølgelig skal det jo ende med at I finder noget tøj, som du både ser brandgodt ud i og som du kan lide at have på, det skal jo helst hænge sammen :-)[/QUOTE]

Hvor er det befriende at det ikke kun er mig hvor psyken ikke følger med vægten …Hvor lang tid tog det dig, før du kunne se en realistisk billede af dig selv.
Held og lykke med din reprise …Jeg frygter selv vedligeholdelsen, men først skal jeg liiiige af med 5 kilo mere :slight_smile:

I har ret, jeg må ha’ Camilla til at guide mig, jeg kender hende, og ved at jeg får den ærlige og oprigtige mening, og hun kender mig godt nok til at vide, at jeg SAGTENS kan tåle kritik :slight_smile:

Alice: Super flot med vægttabet, det er SÅ godt gået TILLYKKE! :thumbup: :klap:
Jeg kender selv til det med ikke selv at kunne se man har tabt sig, da jeg selv på et lille års tid tabte 18kg (mangler endnu 2kg og at få trænet noget muskelmasse op, men det kommer). Jeg ser stadig mig selv som knap 85 kg i stedet for de 66,6 (:rock:) kg der rent faktisk står på vægten. Jeg bliver nærmest helt forlegen, når folk kommenterer hvor meget jeg har tabt mig, for jeg kan ikke selv se det! Så det med vrangforestillingerne kan jeg så levende sætte mig ind i, og de må være endnu vildere for dig! :uha:
Stærkt gået! Du er simpelthen sej! :thumbup::rock::wehu::klap::juhu:

Alice - Åh, jeg kan fortælle dig at jeg har samme problem. Det indre billede stemmer ikke med det ydre :slight_smile: (dog er det i mit tilfælde bare desværre den omvendte vej, suk). Og tror det er meget normalt når man sådan ændrer sig meget fysisk på kort tid :slight_smile:

Og ellers så held og lykke med at finde noget. Støvler, der dækker læggen, kan i øvrigt også være med til at nedtone “finheden” af påklædningen, fremfor højhælede sko :slight_smile:

Hej Alice.
Har ikke nogen specifikke forslag til tøjvalget, men nu bor du jo i Næstved lige som mig, så jeg kan foreslå en butik. Jeg var selv ude for en uge siden for at købe tøj til en 50 års fødselsdagsfest på pæn restaurant. Jeg fandt flere spændende ting i YouWho ude i storcentret (lige over for Bahne). Jeg regner faktisk med også at kunne bruge noget af det til de konfirmationer jeg skal til (og selv afholde) her i foråret.

[QUOTE=Else;562740]Hej Alice.
Har ikke nogen specifikke forslag til tøjvalget, men nu bor du jo i Næstved lige som mig, så jeg kan foreslå en butik. Jeg var selv ude for en uge siden for at købe tøj til en 50 års fødselsdagsfest på pæn restaurant. Jeg fandt flere spændende ting i YouWho ude i storcentret (lige over for Bahne). Jeg regner faktisk med også at kunne bruge noget af det til de konfirmationer jeg skal til (og selv afholde) her i foråret.[/QUOTE]

Tusind tak Else …Sjov nok, så er storcentret et af de få steder jeg ikke har besøgt i min søgen, en af de nærmeste dage smutter jeg lige ud og kikker - Jeg kender iøvrigt slet ikke den butik du foreslår. Jeg ved godt hvor den ligger, da Bahne er et af mine ynglings shoppe steder :slight_smile:

[QUOTE=Alice;562685][QUOTE=Camischa;562649]

Hvor er det befriende at det ikke kun er mig hvor psyken ikke følger med vægten …Hvor lang tid tog det dig, før du kunne se en realistisk billede af dig selv.
Held og lykke med din reprise …Jeg frygter selv vedligeholdelsen, men først skal jeg liiiige af med 5 kilo mere :slight_smile:

I har ret, jeg må ha’ Camilla til at guide mig, jeg kender hende, og ved at jeg får den ærlige og oprigtige mening, og hun kender mig godt nok til at vide, at jeg SAGTENS kan tåle kritik :-)[/QUOTE]

Min tøjstil ændrede sig nok en del, da en sagde til mig, at jeg måske skulle lade være med at klæde mig som om jeg vejede 25 kg for meget (så vidt jeg husker var jeg iført en af mine elskede giga-store striktrøjer på det tidspunkt - køn var den ikke, men den skjulte alt - og lagde en del til …). Nitten lige nu er så, at jeg stadig har alt det tøj, som er mere slimline end jeg selv er nu …

Og du skal nok klare vedligeholdelsen! Jeg fik nogle ting ind på livet, som gjorde at jeg ikke lige kunne styre indtaget, og når man een gang igen får smag for det søde, så hænger det jo ved!

Jeg håber du og Camilla (eller du alene) finder de helt rigtige outfits til at klæde din nye, smækre krop i :slight_smile:

Jeg havde heller aldrig været derinde før (men det handler nok også om, at jeg ikke har haft økonomi til det tidligere :wink: ).
I øvrigt har Bahne jo også tøj. Jeg fandt den perfekte forårsjakke inde hos dem; præcis sådan en, jeg ledte efter hele sidste år uden at finde den.

Hvis du ellers har mod på det, er du velkommen til at kigge i mine skabe. Jeg har måske noget, du kan bruge.

:klap::klap::klap:

Har ikke så meget at komme med mht til indkøb af nyt tøj - men jeg MÅ bare sige :

DU ER FOR SEJ !!!

Tænk sig at smide 35 kg + - det er ganske enkelt imponerende…

:ok::ok::ok:

[QUOTE=Else;562769]Jeg havde heller aldrig været derinde før (men det handler nok også om, at jeg ikke har haft økonomi til det tidligere :wink: ).
I øvrigt har Bahne jo også tøj. Jeg fandt den perfekte forårsjakke inde hos dem; præcis sådan en, jeg ledte efter hele sidste år uden at finde den.[/QUOTE]

Det får mig til at mindes min ynglings jakke i hør. Den købte jeg nemlig osse i Bahne - Desværre/heldigvis er den nu blevet alt for stor, så den er kasseret :slight_smile:

Tusind tak søde Hanne, men jeg er vist ikke nede på din størrelse ( endnu ) …Hvis jeg skulle vurdere dig, så tror jeg ikke du vejer mere end 55 kilo. Jeg vejer vist 7 - 8 kilo inden jeg vejer det samme som du …Hvis du da ikke har taget på, siden sidst vi var sammen ? :slight_smile:

Men jeg tror nu ikke vores tøjstil ligger langt fra hinanden :slight_smile:

Har ikke så meget at komme med mht til indkøb af nyt tøj - men jeg MÅ bare sige :

DU ER FOR SEJ !!!

Tænk sig at smide 35 kg + - det er ganske enkelt imponerende…

:ok::ok::ok:[/QUOTE]

Tusind tak Tut :slight_smile:
Og med fare for at lyde r*v irriterende, så synes jeg slet ikke det har været hverken slem eller kedelig. En ting er sikker, jeg har ikke så meget som et minut været sulten - Tværtimod :-). Og jeg er glad for at jeg besluttede at min vægttab skulle ske uden motion …Jeg ved at jeg ikke ville kunne drive mig i motionscenter flere gange om ugen, og jeg ville være panisk for at tage på igen, hvis jeg ikke motionerede. Jeg ELSKER mine daglige traveture, hvor jeg får gået ca. 10.000 skridt, det ved jeg at jeg kan holde mig til i fremtiden …Og nu er det snart forår og sommer, og med det de lækreste grønsager og frugter…Kan man ønske andet ? :slight_smile:

[QUOTE=Alice;562849]Tusind tak Tut :slight_smile:
Og med fare for at lyde r*v irriterende, så synes jeg slet ikke det har været hverken slem eller kedelig. En ting er sikker, jeg har ikke så meget som et minut været sulten - Tværtimod :-). Og jeg er glad for at jeg besluttede at min vægttab skulle ske uden motion …Jeg ved at jeg ikke ville kunne drive mig i motionscenter flere gange om ugen, og jeg ville være panisk for at tage på igen, hvis jeg ikke motionerede. Jeg ELSKER mine daglige traveture, hvor jeg får gået ca. 10.000 skridt, det ved jeg at jeg kan holde mig til i fremtiden …Og nu er det snart forår og sommer, og med det de lækreste grønsager og frugter…Kan man ønske andet ? :-)[/QUOTE]

:wehu::wehu::wehu:

Du lyder bestemt ikke r*v-irriterende - jeg er faktisk ret overbevist om, at du er en stor inspirationskilde for andre, der måtte ønske sig et vægttab :ok:

Og ja - de daglige gåture nyder jeg selv meget - man bliver glad af det - ganske enkelt :):slight_smile:

Må jeg være lidt fræk (som jeg plejer) :

Følger skindet pænt med, fordi du har tabt dig over lang tid ?? :kryds:

[QUOTE=Alice;562685][QUOTE=Camischa;562649]
I har ret, jeg må ha’ Camilla til at guide mig, jeg kender hende, og ved at jeg får den ærlige og oprigtige mening, og hun kender mig godt nok til at vide, at jeg SAGTENS kan tåle kritik :-)[/QUOTE]

:ok:

Du lyder bestemt ikke r*v-irriterende - jeg er faktisk ret overbevist om, at du er en stor inspirationskilde for andre, der måtte ønske sig et vægttab :ok:

Og ja - de daglige gåture nyder jeg selv meget - man bliver glad af det - ganske enkelt :):slight_smile:

Må jeg være lidt fræk (som jeg plejer) :

Følger skindet pænt med, fordi du har tabt dig over lang tid ?? :kryds:[/QUOTE]

S’følgelig må du spørge, jeg svarer gerne :slight_smile:

Som du ved så er jeg jo ikke tyve år længere ( er i den grimme ende af fyrrene ) så klart der ikke er det samme ‘elastik’ i huden. Og ja 35 kilo er meget på 11 måneder, men alligevel er min hud fulgt pænt med …De første måneder efter jeg startede mit ‘projekt’ fik jeg ‘kalkunkinder og hals’ efterhåneden er mit ansigt pænt strammet op ( med hjælp fra noget godt opstrammende creme ) Jeg har da lidt ‘pludder’ på maven og indelår, og det er ikke sikkert det forsvinder helt. Enten må jeg se det som en sidegevinst, eller osse må jeg have pungen op af lommen, og få det fjernet …Mit ‘pludder’ er ikke nær nok til at det offentlige vil klare det for mig. For at få fjernet overskyende skind, skal man have mindst 2 cm hud som hænger ud over trussekanten, og det er jeg slet ikke i nærheden af. Foreløblig vil jeg give tid, og se om jeg ikke kan stramme huden op ved hjælp af creme - Og så spiser jeg kalvelever en gang om ugen. Lever skulle have en opstrammende virkning :slight_smile:

[QUOTE=Alice;562846]Tusind tak søde Hanne, men jeg er vist ikke nede på din størrelse ( endnu ) …Hvis jeg skulle vurdere dig, så tror jeg ikke du vejer mere end 55 kilo. Jeg vejer vist 7 - 8 kilo inden jeg vejer det samme som du …Hvis du da ikke har taget på, siden sidst vi var sammen ? :slight_smile:

Men jeg tror nu ikke vores tøjstil ligger langt fra hinanden :-)[/QUOTE]
Jeg vejer 57 kg., men mit tøj er ikke “kropsnært” - Det meste er str. 42 ell. one size.
Jeg har bl.a. en lang sort super enkel selskabskjole, der falder blødt. Den passer lige fra str. 36 - 44. - Dertil bruger jeg enten en storskjorte i tyndt sølv-brokade ell. en multifarvet jakke i håndvævet silke med metaltråde.
Ellers har jeg lange plisserede nederdele: sort, grå, creme og brun. (Der er elastik i taljen).

Jeg vil forslå noget i denne stil og dertil et par smarte sko og sorte leggings

http://www.smartgirl.dk/toej/Blaagraa_Cream_kjole_116312_527

[QUOTE=birtheras;562929]Jeg vil forslå noget i denne stil og dertil et par smarte sko og sorte leggings

http://www.smartgirl.dk/toej/Blaagraa_Cream_kjole_116312_527[/QUOTE]

Se Birthe der er du inde på noget af det jeg synes i den grad vil klæde Alice…nu er jeg så spændt på at høre hvad Alice selv synes :slight_smile: